JWGC2009 Rayskala

Forum van de Belgische Junioren.
Plaats reactie
Peter

JWGC2009 Rayskala

Bericht door Peter » Di 30 Jun 2009 18:33

Hey Iedereen,

De wedstrijd loopt hier al enkele dagen, hieronder een berichtje dat ik deze ochtend op facebook gepost heb...
Ff niets laten wete, maar ondertussen hebben we een rustdag gehad op zaterdag, een AAT-proef op Zondag en gisteren een speedtask.

Zaterdag werden we beinvloed door een lagedruk gebied... Het kampioenschap in Nitra was jaloers en heeft ons groeten gestuurd was de uitleg van de Meteoman. De dag werd uitgeroepen tot de eerste officiele rustdag. We zijn met zen alle dan in Helsinki een pretpark onveilig gaan maken en 'savonds onze Joost gaan oppikken op de luchthaven.

Zondag konden we wel terug vliegen. De proef een AAT, minimum afstand 160km, maximum 620 ofzo, te vliegen tijd: 3u30
Dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n proef vloog, al bij al viel het goed mee alleen veel meer rekenwerk.
Doordat ik te ver ben geweest in de eerste sector en dan nog eens op 250meter de velden ben gaan bezichtigen, was het resultaat iets minder...

Gisteren terug een racing task gekregen, 320km voor de club-klasse en een 400-tal km's voor de Standaard-klasse...
Het weer in het begin was fantastisch, ik heb een gemiddeld stijgen van 3,9 gehad om van 300meter naar 1500meter te klimmen... Tot net voor het eerste keerpunt lag mijn gemiddelde nog zeer hoog.
Het meteoplaatje werd wel minder en minder, een groot blauw gat (20, 30km) overgestoken om aan het keerpunt te raken en dan op de weg terug werd het blauwer en blauwer. Met een gemiddelde van net geen 78km/u de proef rondgevlogen wat resulteerde in een 16de dagplaats voor mij...
Stijn en Pieter zijn later vertokken en hebben dus langer in het mindere weer gevlogen, Stijn had een gemiddelde van 70, pieter van 57. Achteraf is bij Stijn zijn afstand verminderd vanwege een luchtruimovertreding...
Tijl is buitengeland gisteren, slechte zaak voor zijn klassement...

Nu moet ik dringend naar de briefing, ben benieuwd wat het vandaag zal zijn...
Vandaag was het lekker blauw... Niet echt goed verlopen voor mij, ik heb ervoor gekozen om een ander pad te kiezen en niet met alleman samen te vliegen... In het begin ging alles goed, totdat ik onderweg was naar de laatste sector. Dit resulteerde in een buitenlanding op een vliegveldje vlakbij rayskala en een belachelijk puntenverlies tov al de rest...

Maar ja, morgen weer een dag en dan doen we gewoon evengoed ons best als de voorbije dagen.

Greetz,
Peter

joris

Re: JWGC2009 Rayskala

Bericht door joris » Do 02 Jul 2009 11:57

Knap werk mannen (en vrouwen) !

Veel succes nog!!!!!!
glider pilots don't wast fuel !!

Plaats reactie