WJGC 2007 // Rieti (IT) // 30.07

Forum van de Belgische Junioren.
Plaats reactie
Bert Jr. Schmelzer

WJGC 2007 // Rieti (IT) // 30.07

Bericht door Bert Jr. Schmelzer » Do 02 Aug 2007 21:12

Zoals elke dag opgestaan om 7.15 (we zijn hier niet voor ons plezier :D ), om op te bouwen, in piste te zetten, uitgebreid te ontbijten en het weer te checken voor de briefing. Onweersverwachting maar daarvoor lokaal goed stijgen, zorgde voor een ietwat korte AAT van 2h30. Probleem was dat de koers redelijk logisch was, en iedereen krak dezelfde route zou volgen. Voor de start was ik als eerste op grote hoogte, en hopend op startlijn-gepoker v&n de grote hoop en vrezend voor de opbouwende Cb’s, vertrok ik als eerste. Twee keer gegokt, twee keer fout.

De overgrote meute vloog amper 10 minuten na mij af, en door goed samenwerken hadden ze me na 150km ingehaald. De optrekkende sea-breeze uit het westen zorgde voor een koele stroming en de onweders bouwden zich weer vroegtijdig af. Al bij al een baaldag, want tijdens de landing merkte ik direct dat ik weer een lekke band had (een geluid waar ik reeds redelijk vertrouwd mee ben). Gelukkig kwam direct een delegatie van de organisatie, Nederlanders en het Belgische team me helpen om de discus zo snel mogelijk uit de gesperde Runway 4 te halen. Uiteindelijk behaalde ik een 18e dagplaats, en Bert werd 10e. Ach ja, morgen beter!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie