WJGC 2007 // Rieti (IT) // 27.07

Forum van de Belgische Junioren.
Plaats reactie
Bert Jr. Schmelzer

WJGC 2007 // Rieti (IT) // 27.07

Bericht door Bert Jr. Schmelzer » Vr 27 Jul 2007 23:03

313 km op 2u12 = 142km/h

Dat is kort samengevat hoe deze (voor ons) laatste trainingsdag verliep. Tijl besliste om een rustdag te houden. Ikzelf wou nog even het mooie Italiaanse weer testen in een snelle vlucht, omdat we voor het ganse team morgen een ontspannen dag in gaan lassen. Zondag is namelijk de 1e wedstrijddag voorzien en er dienen nog een aantal kleinigheden geregeld te worden aan vliegtuigen en uitrusting.

De dag begon vandaag net zoals alle voorbije dag: warm – warm – warm
Om mezelf niet te moe te maken voor het begin van de wedstrijd, had ik voor mezelf besloten deze laatste trainingsdag slechts een 2-3u tot het uiterste te gaan en te testen hoe goed ik met het weer overeen kwam. De vlucht zelf verliep volgens de klassieke afvliegroute naar het zuiden en na zo’n 70km kwamen de eerste wolken me aan de Velino tegemoet. Een redelijk samenhangende straat zorgde voor een behoorlijk eerste been. Enkel het 1e keerpunt gelegen op een HOOGplateau bezorgde blijkbaar enkele mensen kopzorgen, maar ik had op tijd een tandje teruggeschakeld. I.p.v. met 200km/h door te steken, haalde ik daar de snelheid eruit tot 160km/h. Van daar af aan terug onder dezelfde straat die nu beter opgelijnd stond richting Gran Sasso (de hoogste berg van Italië) en Vettore, waar het laatste keerpunt lag. Van daaruit kon uit comfortabele hoogte de finalglide aangezet worden over 90km met 180km/h. Zo is vliegen een echt plezier.

Vanavond zijn alle teams uitgenodigd voor een hapje en drankje in het centrum van de stad, en morgen volgt dan een heuse airshow en de officiële openingsplechtigheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mark huybreckx

Bericht door mark huybreckx » Za 28 Jul 2007 20:58

Hoi jongens!

Even nog snel een "succes gewenst" berichtje op deze laatste trainingsdag.
Ik hoop dat jullie alle dagen kunnen vliegen, dat t n fantastische wedstrijd wordt, dat de ophalers geen enkele keer moeten rijden en dat opt einde van de rit er 2 dolgelukkige Schmelzers opt podium staan!
Doetagoe ginder (ni dak daaraan twijfel), hou het veilig en vooral, VEEL PLEZIER!!
We zullen allemaal voor jullie supporteren!!
Dikke kus,
Gitte en Jef

Plaats reactie