Medische keuring

Alles wat niet in één van de bovenstaande categorieën thuishoort.
Plaats reactie
JB

Medische keuring

Bericht door JB » Za 23 Mar 2013 09:23

Wat is de kostprijs van een initiële medische keuring op dit moment en is deze overal hetzelfde?

StevenGeerts

Re: Medische keuring

Bericht door StevenGeerts » Wo 07 Mei 2014 13:12

Ik heb deze net achter de rug. Het ging om een intiële keuring. Ik heb bij mijn huisarts 45€ betaald om een EKG te laten afnemen. Daarna naar de AME geweest een nog eens 175€ betaald :oops:

Abelss

Bericht door Abelss » Za 17 Mei 2014 05:24

Hallo,

Zijn er een aantal onder jullie welke naar de oogarts dienden te gaan voorafgaand aan het onderzoek.

Is er hiervoor een reden gekend? Zelf ben ik een 40+er.

M.v.g.

Sven
Mvg,

Sven Abels

D6615 DG600-18

StevenGeerts

Bericht door StevenGeerts » Wo 11 Jun 2014 11:29

Bij mij zei de AME-dokter dat hij bepaalde of iemand voor bijkomend onderzoek naar de oogarts wordt doorgestuurd.

De testen die ik heb afgelegd bij de AME-dokter waren vrij rudimentair. De klassieke kleurplaat test (direct op zijn laptop via http://colorvisiontesting.com/ishihara.htm)

Vervolgens de richting van de beentjes van de gekende letter "E" aanwijzen. Er werd ook eens met een lampje in mijn ogen gekeken en tot slot bewoog de dokter die achter me stond zijn handen richting mijn gezichtsveld en ik moest "ja" roepen als ik de hand zag verschijnen.

Ik heb geen bijkomend oogonderzoek nodig gehad ( en ben net een 40+er geworden)

stephanevdv

Bericht door stephanevdv » Do 12 Jun 2014 15:59

Dit staat in de informatiebrief van mijn AME:

1. Uw vliegvergunning
2. Uw laatste medisch getuigschrift
3. Het hierbijgevoegde formulier “Aanvraagformulier voor een medisch attest” (indien U bepaalde rubrieken niet kan invullen, laat deze dan voorlopig blanco).
4. Indien U een bril draagt: een recent (minder dan 24 maand oud) bril‐voorschrift (opgelet: voor correctie wegens presbyopie – “ouderdoms‐vérziendheid” ‐ leesbril – moet voor ieder geschiktheidsonderzoek een nieuw nazicht gebeuren).
5. Indien U een IFR (Instrument Rating) vergunning heeft, moet U iedere twee jaar een gehoortest – “audiogram” ‐ bij de Neus‐Keel‐Oor arts ondergaan. Best regelt U dit vooraf (vb via Uw huisarts).
6. Indien U recent (minder dan één maand geleden) een bloedonderzoek liet uitvoeren, gelieve dan ook het resultaat daarvan te willen meebrengen ter info.
7. Indien in het voorgaande jaar belangrijke medische gebeurtenissen plaatsvonden (ziekte, operatie) gelieve dan ook hierover een verslag te willen meebrengen (evt. opvragen bij de huisarts) ter info.
8. Gelieve er rekening mee te houden dat vanaf de leeftijd van 40 jaar een electrocardiogram verplicht zal uitgevoerd worden.
9. Houdt U er ook rekening mee dat U zal gevraagd worden een urinestaal te produceren voor onderzoek. U zal hiervoor een urinepotje krijgen bij aanmelding op het secretariaat.

Omdat er in mijn familie een geval was van glaucoom, moet er bij mij sowieso uit voorzorg een jaarlijks oogonderzoek gebeuren. Mijn AME heeft gevraagd naar een verslagje van dit onderzoek (oogdruk, oogfundus).

Abelss

Bericht door Abelss » Vr 25 Jul 2014 12:32

Hallo,

Ondertussen is het medisch onderzoek uitgevoerd en dan maar even de vraag voorgelegd.

Volgens de huidige regelementering is een oogonderzoek idd enkel bij uitzondering nodig.

Als zweefvliegers zijn wij reeds in het bezit van een ICAO klasse 2 vergunning en betreft het volgens de art een herkeuring.

Voor de (kandidaat-)piloten zonder ICAO Klasse 2 vergunning is dit wel een vereiste.

Helaas oogt het me dat slechts een minderheid van de dokters deze regel kennen.

M.v.g.

Sven
Mvg,

Sven Abels

D6615 DG600-18

Jorn Hanssens

Bericht door Jorn Hanssens » Wo 17 Sep 2014 21:03

Bij welke dokter bij jij geweest Sven ?
Grtjs, Jorn

Plaats reactie