EASA voorstel voor gordels.

Alle tips en vragen i.v.m. het onderhoud en reparaties van uw zweeftoestel.
mark
Berichten: 24
Lid geworden op: Vr 04 Dec 2009 16:41

EASA voorstel voor gordels.

Berichtdoor mark » Do 21 Jan 2010 21:29

Gelieve dringend te reklameren bij EASA of we komen nog voor kosten te staan. Ga naar www.streckenflug.at en kommentaar van Gero Winkler. Copy - paste op het emailadres van EASA.
Merci.

2010-01-21 Herstellung und Instandhaltung von Anschnallgurten
Die EASA hat einen [Entwurf] ins Netz gestellt, mit dem sie die Instandsetzung von Anschnallgurten Deutscher Hersteller rückwirkend (!!!) für ungültig erklären möchte! Es geht um hunderte Gurte und viel Geld, wegen einer reinen Formalität. Von der Fa. Gadringer eine [Stellungnahme] mit der Bitte um Mithilfe diesen Entwurf bei der EASA (fach- und sachlich) zu kommentieren! [aerokurier News]

Abelss
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 17 Feb 2004 22:55
Locatie: Leuven

Re: EASA voorstel voor gordels.

Berichtdoor Abelss » Zo 24 Jan 2010 21:51

Dus als ik deze goed begrijp zijn deze firma's plotseling incapabel om een goede veilige gordel te maken, of om een defekte te repareren. Dit omdat er een EASA papier ontbreekt waarin staat dat ze dat kunnen.

Enfin, met deze bureaucratie zullen we meer en meer in contact gaan komen.
Mvg,

Sven Abels

D6615 DG600-18

Bart S
Berichten: 140
Lid geworden op: Za 03 Feb 2007 08:09

Re: EASA voorstel voor gordels.

Berichtdoor Bart S » Do 25 Feb 2010 15:28

vanuit zweefportaal goed nieuws



Dear Sir or Madam,

on 19th. Feb. 2010 a conversation between the EASA and a representative of the in the PAD 10-010-1-1-
named companies and a representative of the AOPA took place in Cologne.
It concerned about the maintenance of aircraft seat-belts.

It was a very friendly and successful conversation.

So we can inform you that it´s business as usual and you can send us all belts for maintenance.
The members of stuff of the EASA informed us that it will not come to an AD as announced in the
PAD 10-010-1-1.At the moment the comments from everywhere (very many) to this PAD will be indexed
and will then be published.
So, we say "Thank you" to all who commentated this PAD and who complained about at the EU.

We, the maintenance companies now have to provide a new maintenance data (as in the USA).
We were told that after an approved maintenance data all until now delivered seat-belts that have been overhauled or repaired by one of the maintenance companies that are named in the PAD 10-010-1-1 and were delivered with an EASA Form One will keep it´s airworthiness.

Best regards
Dieter Schlemann


Terug naar “Technische controle, onderhoud en reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast