LS en DG vliegen wordt voor de meesten +/-300 €/jaar duurder

Alle tips en vragen i.v.m. het onderhoud en reparaties van uw zweeftoestel.
Plaats reactie

StijnVdB

Re: LS en DG vliegen wordt voor de meesten +/-300 €/jaar duurder

Bericht door StijnVdB » Vr 18 Dec 2009 10:14

Zie onderstaande link voor de discussie gevoerd door onze nederlandse vrienden.

http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... rowstart=0

Koen

Bericht door Koen » Di 22 Dec 2009 23:40

Ik heb vandaag ook de kerstwensen van DG mogen ontvangen in mijn mailbox :cry:

Ze klagen dat de ondersteuning van de oudere vliegtuigen hun meer kost dan dat ze kunnen opvangen, maar het is onbegrijpelijk hoe ze aan die kost van 300 EUR komen. En dan te bedenken dat de technische ondersteuning van de types LS4 en LS6 tot een maand geleden nog door het Sloveense AMS verzorgd werd, maar dat DG dit terug naar zich getrokken heeft. En nu deze overgang officieel door EASA bekrachtigd werd verschijnt het verplichte ondersteuningscontract van 300 EUR... :roll:

Het scheelt natuurlijk een hoop aan inkomsten als je alle LS4's en 6'en ook 300 EUR kan laten meebetalen.

Glidermanfred

Bericht door Glidermanfred » Do 14 Jan 2010 12:56

Eerst maar eebs gewoon afwachten, ik kan moeilijk geloven dat de huidige DG-en LS-eigenaars die 300€ gaan ophoesten, zeker als je op het Nederlandse Ligaforum kan lezen dat heel deze materie indruist tegen de Europese wetgeving.
Fred.

Glidermanfred

Bericht door Glidermanfred » Di 19 Jan 2010 14:53

Glidermanfred schreef:
Eerst maar eens gewoon afwachten, ik kan moeilijk geloven dat de huidige DG-en LS-eigenaars die 300€ gaan ophoesten, zeker als je op het Nederlandse Ligaforum kan lezen dat heel deze materie indruist tegen de Europese wetgeving.
Fred.
Als wij met zijn allen niets ondernemen is de kans bestaande dat DG de TC's niet meer ondersteund en kunnen wij misschien met zijn allen vliegen met een "special airworthiness certificate" conform PIK20 e.d.
Misschien een topic voor de liga om met EASA op te nemen?

Fred.

Glidermanfred

Re: LS en DG vliegen wordt voor de meesten +/-300 €/jaar duu

Bericht door Glidermanfred » Wo 11 Aug 2010 11:59

zoals jullie ongetwijfeld in het overzicht van TN's van DG gelezen hebben, heeft DG een TN uigevaardigd m.b.t. het handboek.
Deze TN is echter niet voorzien van een LBA nr, dus is alleen maar een aanbeveling via TN.
Zolang geen verplichting en je hebt geen onderdelen van DG nodig, heb je dus geen nood aan hun annual support plan.

Plaats reactie