Herlakken van zweefvliegtuig

Alle tips en vragen i.v.m. het onderhoud en reparaties van uw zweeftoestel.
Webmaster
Site Admin

Herlakken van zweefvliegtuig

Berichtdoor Webmaster » Di 30 Dec 2003 19:07

herlakken van zweefvliegtuig
Rudy (RJ) 26/11/2003 20:33

Het team RJ is van plan hun zweefvliegtuig, Nimbus 3Dt, te laten herlakken. Hiervoor zijn er twee mogelijkheden:
1- met de klassieke Schwabbellak, of beter gekend als gelcoat.
2- met PU lak. Dit is een nieuwere techniek, maar minder gekend , omdat het nieuw is.

Heeft iemand ervaring met PU lak en is er iemand die de voor en nadelen kent van PU-lak t.o.v. gelcoat.

Met vriendelijke groeten.
RJ

RE: herlakken van zweefvliegtuig
Kees Hordijk 27/11/2003 16:23

Beste RJ,

Ik heb heel goede ervaring met Glasurit (Reihe 22) van BASF. Ook in Belgie vertegenwoordigd. De PIK-20 werd ook in een dergelijke lak gespoten en na > 25 jaar ziet die er nog goed uit. Reihe 22 is 2Kvoor personenauto's. Eerst breng je een Grundfüller aan en daarna de aflak. Door toevoeging van Softface van dezelfde fabrikant ontstaat een soepele laklaag die niet gevoelig is voor UV en extreme temperatuurswisselingen. Op Terlet (ons Nat. Zweefvliegcentrum) is een ASK-21 (PH-686) 15 jaar geleden in deze lak gespoten. In het voorjaar wordt met dit toestel altijd hoogtewinst in Aosta gevlogen. De lak vertoont nog geen enkel haarscheurtje. Zo ken ik meerdere voorbeelden. Reden, waarom ik mijn Libelle ook in deze lak heb gespoten.

Zoeken jullie een bedrijf die meer dan 100% kwaliteit levert? Wij hebben zeer goede ervaringen met Frans Novak in Slovenië. Zie hiervoor (en gratis offerte) ook http://www.terlet.nl/sct.

Succes,
Kees Hordijk

RE: herlakken van zweefvliegtuig
Kees Hordijk 27/11/2003 16:26

probeer:

http://www.terlet.nl/sct

Kees

Terug naar “Technische controle, onderhoud en reparaties”