CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Martijn EERDEKENS -- 3273,2 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 778.3 km Score: 3273,2 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
2 momenen gehad om de proef af te breken vanwege overontwikkeld midden holland. Gelukkig toch beslist om door te gaan, maar jammer genoeg na Nijmege weer alles dichtgetrokken richting Venlo. Toen was de gemiddelde snelheid nog 83..Dan maar heel om eindhoven waar het nog goed leek, na enig gesukkel😅 met 40 per uur wind in de rug en geen cumulus tussen Hasselt en Keiheuvel niet meer verder gedurft. Toch content dat de vrije vlucht de 800 wel rongdemaakt heeft😃(zonder water) Dikke merci aan Pieter en Jef voor de hulp in de ochtend en David voor de LS3😊

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Sq7000 holland. Crossing beek, gilzen, De Peel en Volkel aproved

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXN-HTS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         DAVID JANSSEN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: STANDAAR
Logger type:    LX Navigation  s/n: hts
Logger file:    2022-05-28-LXN-HTS-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:32:21
Duurvlucht     : 10:29:14
Vrije vlucht   :  805.4 km
Fasttrack      :  113.7 kmh
Opgegeven proef:  778.3 km
Driehoek       :  375.1 km
Hoogtewinst    : 1334.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.955'N   5°13.671'E
    tijd: 07:08:57 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°09.463'N   5°09.292'E = 242° 5.8 km van vertrek
    tijd: 07:12:04 UTC
    alti: 507 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.812'N   5°13.063'E = 249° 0.8 km van vertrek
    tijd: 17:41:18 UTC
    alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 10:32:21
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.079'N   5°08.814'E  @ 07:12:40 UTC,   507 m
    punt 1:  52°07.614'N   5°17.032'E  @ 08:59:12 UTC,   763 m
    punt 2:  50°26.604'N   6°46.900'E  @ 10:50:52 UTC,  1106 m
    punt 3:  51°47.982'N   5°37.594'E  @ 13:26:18 UTC,   577 m
    punt 4:  50°57.932'N   6°20.427'E  @ 14:28:42 UTC,  1565 m
    punt 5:  51°51.356'N   5°26.171'E  @ 16:19:06 UTC,   644 m
    Finish:  51°04.518'N   5°12.926'E  @ 17:33:18 UTC,  1151 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  109.0 km   5° @  61.4 km/h
    been 2:  214.5 km 150° @ 115.2 km/h
    been 3:  171.2 km 332° @  66.1 km/h
    been 4:  105.3 km 152° @ 101.2 km/h
    been 5:  117.4 km 328° @  63.8 km/h
    been 6:   88.2 km 190° @  71.3 km/h
Afgelegde afstand:                   805.4 km
Duur:                                10:20:38
Gemiddelde snelheid:                 77.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.0 km
Starthoogte:                         489.0 m
Finishhoogte:                        1151.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -662 m
Totale score afstand:                805.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°59.458'N   5°13.621'E = 360° 89.9 km van vertrek
    tijd:    08:47:52 UTC
    alti:    1037 m
Finishpunt
    pos.:    50°28.020'N   6°46.220'E = 126° 134.7 km van vertrek
    tijd:    10:47:52 UTC
    alti:    1085 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.7 km/h
Hoogteverlies:             -48 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 804.9 km  GELDIG
    vertrek: NONAME      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HOOLST     51°09.280'N   5°08.950'E
    punt 1:  SOESTERB   52°07.650'N   5°16.830'E   108.6 km   5°
    punt 2:  WERSHOFE   50°27.120'N   6°47.150'E   213.9 km 150°
    punt 3:  RAVENSTE   51°47.730'N   5°39.950'E   168.8 km 333°
    punt 4:  LINNICH    50°59.070'N   6°16.570'E    99.7 km 155°
    punt 5:  NIJMEGEN   51°51.440'N   5°42.670'E   104.8 km 338°
    finish:  HASSELT    50°54.150'N   5°21.350'E   109.1 km 193°
    landing: NONAME      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HOOLST     @ 07:12:56 UTC,   491 m
    punt 1:  SOESTERB   @ 08:59:12 UTC,   763 m :  108.1 km   61.0 km/h
    punt 2:  WERSHOFE   @ 10:53:00 UTC,  1101 m :  212.9 km  112.3 km/h
    punt 3:  RAVENSTE   @ 13:24:50 UTC,   594 m :  167.8 km   66.3 km/h
    punt 4:  LINNICH    @ 14:29:46 UTC,  1401 m :   98.7 km   91.2 km/h
    punt 5:  NIJMEGEN   @ 16:04:50 UTC,  1016 m :  103.8 km   65.5 km/h
    finish:   HASSELT    niet gerond
    afbreekpunt: 51°04.526'N   5°13.028'E  @ 17:33:22 UTC, 1147 m : 87.0 km 59.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        778.3 km
Duur van de proef:        10:20:26
Gemiddelde snelheid:      75.3 km/h
Start hoogte:             489 m
Hoogte passeren start:    491 m
Hoogte aan break-punt:    1147 m
Hoogteverlies over proef: -658 m
Totale score afstand:     778.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  165.0 km
Been 1:  105.0 km
Been 2:  105.1 km
Totaal:  375.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:12:04 UTC
    einde: 17:41:18 UTC
    duur:  10:29:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     292 m @ 08:08:40 UTC
    hoog punt:    1626 m @ 12:36:06 UTC
    hoogtewinst:  1334 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:59:16  bearing 21.8°
    Tweede punt: 10:50:48  bearing 106.6°
    Totale hoek: 84.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 26893

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs