CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-08-2021 -- Ivo DE SCHEPPER -- 657,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-08-2021 Type proef: VV
Toestel: Discus 2/a/T Immatriculatie: D-KJNU
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Ivo DE SCHEPPER Club: KAC
Afstand: 177.5 km Score: 657,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim opgevolgd Transponder aan squak 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-08-14-LXV-ESN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 14-08-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/08/2021
Piloot:         IVO     DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: esn
Logger file:    2021-08-14-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:06:07
Duurvlucht     : 04:01:54
Vrije vlucht   :  177.5 km
Fasttrack      :   59.8 kmh
Driehoek       :  103.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.875'N   458.250'E
    tijd: 11:29:45 UTC
    alti: -34 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.674'N   457.401'E = 249 1.0 km van vertrek
    tijd: 11:30:30 UTC
    alti: 421 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.922'N   458.480'E =  72 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:35:52 UTC
    alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:06:07
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5123.885'N   455.943'E  @ 11:39:30 UTC,   551 m
    punt 1:  5102.459'N   521.893'E  @ 12:59:52 UTC,   942 m
    punt 2:  5126.179'N   503.226'E  @ 14:09:04 UTC,   967 m
    punt 3:  5123.494'N   438.513'E  @ 14:35:16 UTC,   849 m
    punt 4:  5118.779'N   502.423'E  @ 14:59:36 UTC,   953 m
    Finish:  5121.708'N   445.554'E  @ 15:23:00 UTC,   799 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   49.9 km 143 @  37.3 km/h
    been 2:   49.1 km 334 @  42.5 km/h
    been 3:   29.1 km 260 @  66.6 km/h
    been 4:   29.1 km 107 @  71.8 km/h
    been 5:   20.3 km 286 @  52.1 km/h
Afgelegde afstand:                   177.5 km
Duur:                                03:43:30
Gemiddelde snelheid:                 47.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.3 km
Starthoogte:                         568.0 m
Finishhoogte:                        799.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -231 m
Totale score afstand:                177.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5110.883'N   509.647'E = 151 27.5 km van vertrek
    tijd:    13:27:52 UTC
    alti:    1135 m
Finishpunt
    pos.:    5122.586'N   455.556'E = 233 3.9 km van vertrek
    tijd:    15:27:52 UTC
    alti:    558 m
Grootste afstand in 2 uur: 119.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    59.8 km/h
Hoogteverlies:             577 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 272.6 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE 07        5122.870'N   454.250'E
    punt 1:  HEUSDEN-ZOLDER   5101.561'N   516.024'E    47.0 km 147
    punt 2:  DILSEN           5102.179'N   543.184'E    31.8 km  88
    punt 3:  ZUTENDAAL KERK   5055.900'N   534.400'E    15.5 km 221
    punt 4:  KALMTHOUT        5122.528'N   428.242'E    91.6 km 303
    punt 5:  KEIHEUVEL        5110.852'N   513.245'E    56.6 km 112
    finish:  WEELDE AERO      5124.050'N   458.130'E    30.1 km 324
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07        @ 11:49:32 UTC,   661 m
    punt 1:  HEUSDEN-ZOLDER   niet gerond
    afbreekpunt: 5103.704'N   519.385'E  @ 13:02:08 UTC, 874 m : 41.4 km 34.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        41.4 km
Duur van de proef:        01:12:36
Gemiddelde snelheid:      34.2 km/h
Start hoogte:             446 m
Hoogte passeren start:    661 m
Hoogte aan break-punt:    874 m
Hoogteverlies over proef: -428 m
Totale score afstand:     41.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   30.6 km
Been 1:   29.0 km
Been 2:   44.0 km
Totaal:  103.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:33:58 UTC
    einde: 15:35:52 UTC
    duur:  04:01:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     337 m @ 12:01:04 UTC
    hoog punt:    1152 m @ 13:09:36 UTC
    hoogtewinst:   815 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:59:56  bearing 75.5
    Tweede punt: 14:35:16  bearing 11.3
    Totale hoek: -64.2

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5802

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs