CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-08-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 774,4 punten

Database gegevens:

Datum: 09-08-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 214.9 km Score: 774,4 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Voor de volledigheid, veel soeps was het niet. Begon met nog eens ordinair er door vallen. Ondanks de -1a2m/s in sleep iets later toch los getrokken, de laag en in het niet goede gebied. Vluchtje van 20min doorspoelen door nog maar eens te starten, maar was wel water kwijt. Idee was om samen met Bart wat te vliegen. Was al snel duidelijk dat het ons weer niet was. Vonden het goede stijgen niet (buiten 2 keer aan Col de Vars). Pracheval ging niet echt, pete peyron ook nog, regel en berg erachter ook niet, door naar Tete amont, ook niet echt denderend, dan maar terug. Eens bij Barcelo hield Bart het voor bekeken, ik nog even om toch de +200km te hebben en daarna ook ricthing zwembad. Ziet er toch naar uit dat het een jaar zonder Morienne gaat worden,... zou wel jammer zijn.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poding tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-08-09-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 09-08-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/08/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-08-09-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:04:26
Duurvlucht     : 03:01:51
Vrije vlucht   :  214.9 km
Fasttrack      :   80.0 kmh
Driehoek       :  142.5 km
Hoogtewinst    : 2253.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.211'N   636.837'E
    tijd: 12:20:09 UTC
    alti: 1048 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4422.792'N   636.906'E = 173 0.8 km van vertrek
    tijd: 12:22:44 UTC
    alti: 1467 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.218'N   636.643'E = 273 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:24:35 UTC
    alti: 1058 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:04:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4421.384'N   637.622'E  @ 12:24:12 UTC,  1763 m
    punt 1:  4430.202'N   646.383'E  @ 12:52:51 UTC,  3165 m
    punt 2:  4453.405'N   631.121'E  @ 13:26:14 UTC,  3039 m
    punt 3:  4429.967'N   649.149'E  @ 14:19:16 UTC,  3273 m
    punt 4:  4410.637'N   630.004'E  @ 14:51:12 UTC,  2633 m
    punt 5:  4424.842'N   622.618'E  @ 15:06:13 UTC,  2536 m
    Finish:  4421.678'N   641.607'E  @ 15:16:46 UTC,  1930 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.0 km  35 @  42.0 km/h
    been 2:   47.5 km 335 @  85.3 km/h
    been 3:   49.5 km 151 @  56.0 km/h
    been 4:   43.9 km 215 @  82.5 km/h
    been 5:   28.1 km 340 @ 112.2 km/h
    been 6:   25.9 km 103 @ 147.2 km/h
Afgelegde afstand:                   214.9 km
Duur:                                02:52:34
Gemiddelde snelheid:                 74.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.9 km
Starthoogte:                         1467.0 m
Finishhoogte:                        1930.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -463 m
Totale score afstand:                214.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4451.210'N   632.549'E = 354 52.2 km van vertrek
    tijd:    13:20:31 UTC
    alti:    2928 m
Finishpunt
    pos.:    4423.612'N   636.171'E = 310 1.2 km van vertrek
    tijd:    15:20:31 UTC
    alti:    1444 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.0 km/h
Hoogteverlies:             1484 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   39.9 km
Been 1:   39.9 km
Been 2:   62.7 km
Totaal:  142.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:22:44 UTC
    einde: 15:24:35 UTC
    duur:  03:01:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1467 m @ 12:22:44 UTC
    hoog punt:    3720 m @ 14:13:31 UTC
    hoogtewinst:  2253 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4332

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs