CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-08-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1891,9 punten

Database gegevens:

Datum: 08-08-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 525 km Score: 1891,9 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Ze voorspelde turbulent weer en dat is helemaal uitgekomen. Denk dat ik toch al iets heb meegemaakt, maar vooral het begin van de vlucht was stuk turbulenter dan gewoonlijk. Niet enkel langs de helling maar ook boven de kam. Even was de gedachte dat ik geen zin had in wasmachine weer. Maar de basis was nog eens wat hoger dus toch maar even gaan kijken bij Neuf Coleur. Nog was lagere wolken in het noorden en dus zoals voorheen been naar het zuiden. Door de strakke wind ging het parcour perfect. Puntje nemen bij de serre de mondenier en richting het noorden. De voorspelling gaven golf en enkel bakken hingen hoog dus toch maar op mijn hoede. De snelheid was tot daar best goed (+100km/u), maar toen toch maar beslist om de golf proberen te pakken. Er ging er eentje hoog boven de Ecrins en dat leek met wel een mooie zicht. Heeft wat tijd gekost en bij 4400m kreeg ik het goede stijgen niet meer te pakken, en dan maar terug over gegaan op de ordinaire jo-jo. Ok het was een jojo, maar wel ene met helling, weinig thermiek bellen moeten pakken, en stukje golf.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-08-08-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 08-08-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/08/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-08-08-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:07:17
Duurvlucht     : 05:59:34
Vrije vlucht   :  525.0 km
Fasttrack      :  129.8 kmh
Driehoek       :  204.8 km
Hoogtewinst    : 2318.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.210'N   636.826'E
    tijd: 11:14:57 UTC
    alti: 1093 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4425.251'N   638.878'E =  36 4.7 km van vertrek
    tijd: 11:22:40 UTC
    alti: 2077 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.222'N   636.683'E = 277 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:22:14 UTC
    alti: 1087 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:07:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4436.247'N   647.909'E  @ 11:52:50 UTC,  3473 m
    punt 1:  4354.514'N   615.136'E  @ 12:41:24 UTC,  2686 m
    punt 2:  4454.157'N   632.299'E  @ 13:56:29 UTC,  3563 m
    punt 3:  4355.225'N   614.091'E  @ 15:19:13 UTC,  2196 m
    punt 4:  4440.932'N   627.427'E  @ 16:05:43 UTC,  2918 m
    punt 5:  4401.574'N   619.065'E  @ 16:38:06 UTC,  2329 m
    Finish:  4423.669'N   642.555'E  @ 17:14:58 UTC,  1920 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   88.7 km 210 @ 109.6 km/h
    been 2:  112.8 km  12 @  90.1 km/h
    been 3:  111.8 km 193 @  81.1 km/h
    been 4:   86.5 km  12 @ 111.6 km/h
    been 5:   73.7 km 189 @ 136.6 km/h
    been 6:   51.5 km  37 @  83.8 km/h
Afgelegde afstand:                   525.0 km
Duur:                                05:22:08
Gemiddelde snelheid:                 97.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 28.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.7 km
Starthoogte:                         2077.0 m
Finishhoogte:                        1920.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          157 m
Totale score afstand:                525.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4443.307'N   623.751'E = 335 41.1 km van vertrek
    tijd:    14:42:17 UTC
    alti:    3360 m
Finishpunt
    pos.:    4406.428'N   621.438'E = 213 37.2 km van vertrek
    tijd:    16:42:18 UTC
    alti:    2268 m
Grootste afstand in 2 uur: 259.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   129.8 km/h
Hoogteverlies:             1092 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   57.4 km
Been 1:   88.6 km
Been 2:   58.9 km
Totaal:  204.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:22:40 UTC
    einde: 17:22:14 UTC
    duur:  05:59:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2077 m @ 11:22:40 UTC
    hoog punt:    4395 m @ 14:28:44 UTC
    hoogtewinst:  2318 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7979

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs