CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-08-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1720,0 punten

Database gegevens:

Datum: 02-08-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 477.3 km Score: 1720,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een geaccidenteerde start. Stond op tijd in de piste, maar toen bleek 1 sleper weg voor onderhoud en met de andere waren ze doopvluchten aan het doen. Net toen de hemel er mooi uit zag. Het zou een half uur duren, mijn initiele gedachte dat het eerder een uur ging duren bleek jammer genoeg correct. Dus stuk na 13u pas de lucht in. Er was best wat weste wind en dus los getrokken op de "standaard" plaats. Ecther deze keer bleek het ondanks de wind niet echt te werken. Misschien nog een stukje inversie? Na tijdje proberen toch maar de oversteek naar het zuiden gemaakt en ook daar de nodige tijd eer ik op hoogte geraakte. Bijgevolg eigenlijk start na 14u20. De vorige dagen is hier best wel wat water gevallen. Gisteren was de basis hierdoor helemaal nog hoog, vandaag al iets beter maar nog niet zoals normaal. Eerste tussenstop was lac Neuf Couleurs. Het wandelpad van gisteren gaan bekijken. Toen even getwijfeld maar toch maar de steek naar st crepin vallei gemaakt. Door het vele vocht en lagere plafond de morienne maar gelaten voor wat het was. Iets achter Tete Noir omgedraaid naar het zuiden tot aan st croix vliegveld. De Cu in het oosten zagen er mooi uit en deze nog maar wat afgevlogen. En op het einde de hoogte in de Barcelonnette vallei eruit gevlogen met idee +500 wat niet lukt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-08-02-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 02-08-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/08/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-08-02-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:39:09
Duurvlucht     : 06:31:20
Vrije vlucht   :  477.3 km
Fasttrack      :  115.0 kmh
Driehoek       :  288.5 km
Hoogtewinst    : 1935.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.209'N   636.824'E
    tijd: 11:12:42 UTC
    alti: 1106 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4425.203'N   638.894'E =  37 4.6 km van vertrek
    tijd: 11:20:31 UTC
    alti: 2047 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.229'N   636.700'E = 283 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:51:51 UTC
    alti: 1108 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:39:09
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4420.113'N   643.926'E  @ 12:21:23 UTC,  3143 m
    punt 1:  4501.443'N   630.137'E  @ 13:37:07 UTC,  3348 m
    punt 2:  4348.570'N   608.729'E  @ 14:44:12 UTC,  2236 m
    punt 3:  4433.220'N   549.354'E  @ 15:35:35 UTC,  2278 m
    punt 4:  4356.572'N   617.973'E  @ 16:26:14 UTC,  2107 m
    punt 5:  4429.448'N   646.185'E  @ 17:30:01 UTC,  2727 m
    Finish:  4423.426'N   629.610'E  @ 17:45:56 UTC,  1782 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   78.7 km 347 @  62.3 km/h
    been 2:  137.9 km 192 @ 123.4 km/h
    been 3:   86.6 km 343 @ 101.2 km/h
    been 4:   77.8 km 151 @  92.2 km/h
    been 5:   71.5 km  31 @  67.3 km/h
    been 6:   24.7 km 243 @  93.0 km/h
Afgelegde afstand:                   477.3 km
Duur:                                05:24:33
Gemiddelde snelheid:                 88.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.6 km
Starthoogte:                         1743.0 m
Finishhoogte:                        1782.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -39 m
Totale score afstand:                477.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4452.419'N   631.819'E = 353 54.5 km van vertrek
    tijd:    13:45:25 UTC
    alti:    3186 m
Finishpunt
    pos.:    4423.186'N   557.295'E = 270 52.5 km van vertrek
    tijd:    15:45:26 UTC
    alti:    2100 m
Grootste afstand in 2 uur: 230.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.0 km/h
Hoogteverlies:             1086 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  125.7 km
Been 1:   82.0 km
Been 2:   80.8 km
Totaal:  288.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:20:31 UTC
    einde: 17:51:51 UTC
    duur:  06:31:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1743 m @ 11:47:04 UTC
    hoog punt:    3678 m @ 12:46:27 UTC
    hoogtewinst:  1935 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6970

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs