CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1325,4 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 367.8 km Score: 1325,4 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Interessante dag. Initeel puur diep blauw. De voorspelling was goed, maar bij de start ging het bij de grand berard maar tot 3100m terwijl het normaal vaak 3500m is. Op weg richitng st crepin vallei maar de typische helling deden minder, althans bij mij, dan ze anders doen. Toch maar doorgesukkeld en toen ik ook niet de goede bel vond bij Plampinet toch maar terug gedraaid. Via tete amont terug naar het zuiden en bij col de var eerst een bel die vervolgens laminair werd, golf dus. met 1.8m/s naar 5200m. Nog altijd puur blauw en met heel goed zicht en je zag dus goed de Mont Blanc liggen ook al lag die ver. De kilometer maar gelaten en gewoon rustig zitten rond kijken. Erna nog wat zuid en nogmaals de golf geprobeerd maar hij ging niet meer zo hoog. Uiteindelijk nog via Cu langs het parcour naar Pic de Bure. Normaal een heel sterke lift, vandaag ging het er naar beneden. Dan maar gaan landen. Toch mooie mix.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gap 119.1 uitgeluisterd bij crossen gap

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-07-29-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-07-29-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:00:24
Duurvlucht     : 05:53:31
Vrije vlucht   :  367.8 km
Fasttrack      :   96.8 kmh
Driehoek       :  233.5 km
Hoogtewinst    : 3063.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.210'N   636.827'E
    tijd: 10:23:09 UTC
    alti: 1079 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4425.016'N   638.763'E =  37 4.2 km van vertrek
    tijd: 10:30:02 UTC
    alti: 2011 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.222'N   636.659'E = 276 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:23:33 UTC
    alti: 1097 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:00:24
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4424.810'N   639.053'E  @ 10:30:36 UTC,  2035 m
    punt 1:  4457.299'N   638.123'E  @ 11:42:26 UTC,  3046 m
    punt 2:  4421.084'N   651.572'E  @ 13:26:45 UTC,  3401 m
    punt 3:  4436.699'N   648.543'E  @ 13:55:47 UTC,  3759 m
    punt 4:  4410.442'N   630.941'E  @ 14:28:18 UTC,  3148 m
    punt 5:  4438.117'N   552.775'E  @ 15:12:50 UTC,  2333 m
    Finish:  4422.403'N   651.431'E  @ 16:09:26 UTC,  2885 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   60.2 km 359 @  50.3 km/h
    been 2:   69.4 km 165 @  39.9 km/h
    been 3:   29.2 km 352 @  60.3 km/h
    been 4:   54.0 km 206 @  99.6 km/h
    been 5:   72.1 km 316 @  97.1 km/h
    been 6:   83.0 km 110 @  88.0 km/h
Afgelegde afstand:                   367.8 km
Duur:                                05:38:50
Gemiddelde snelheid:                 65.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 19.5 km
Starthoogte:                         2011.0 m
Finishhoogte:                        2885.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -874 m
Totale score afstand:                367.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4436.156'N   647.822'E =  31 28.1 km van vertrek
    tijd:    13:54:59 UTC
    alti:    3745 m
Finishpunt
    pos.:    4418.713'N   634.784'E = 198 8.8 km van vertrek
    tijd:    15:55:00 UTC
    alti:    2524 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.8 km/h
Hoogteverlies:             1221 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   87.4 km
Been 1:   72.0 km
Been 2:   74.1 km
Totaal:  233.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:02 UTC
    einde: 16:23:33 UTC
    duur:  05:53:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2011 m @ 10:30:02 UTC
    hoog punt:    5074 m @ 13:09:23 UTC
    hoogtewinst:  3063 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5887

	
Hugo JANSEN op 30-07-2021 om 21:19
Om van te dromen...

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs