CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-07-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1895,9 punten

Database gegevens:

Datum: 26-07-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 526.1 km Score: 1895,9 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Het was beter dan voorspeld. De weersites gaven in de namdidag onweer en regen. De morienne ging het niet worden maar ook in de ecrins en rond st crepin kon er regen vallen. Even getwijfeld maar uiteindelijk toch maar vertrokken en geen spijt van gehad. Eerst been ging best vlot met klimmende basis. Bij Bardoneccia in 3600m terug gedraaid en even later op 2400m een laag puntje bij tete Amond (2400m klinkt niet laag maar typische passeer ik daar toch iets hoger). Initiele plan was om vervoglens naar pic de bure te gaan maar na wat regen toch maar omgekeerd. De weste wind maakte dat het parcour goed ging en vanaf coupe stond er een oplijning richting Oraison. Bij de tweede keer toch nog even getwijfeld om de vallei van St Crepin nog maals in te gaan maar toch maar gedaan, en uiteindelijk geen probleem. In Barcelonnette kan je je hoogte niet echt omzetten in afstand, al was de hoogte er wel om er +600km van te maken (maar dan dus ver van huis te landen).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-07-26-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 26-07-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/07/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-07-26-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:21:55
Duurvlucht     : 06:15:58
Vrije vlucht   :  526.1 km
Fasttrack      :  107.5 kmh
Driehoek       :  204.4 km
Hoogtewinst    : 1801.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.211'N   636.832'E
    tijd: 10:45:30 UTC
    alti: 1107 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4424.945'N   637.673'E =  19 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:51:27 UTC
    alti: 1945 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.220'N   636.634'E = 274 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:07:25 UTC
    alti: 1109 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:21:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4424.614'N   639.050'E  @ 10:53:57 UTC,  1977 m
    punt 1:  4501.837'N   643.028'E  @ 11:43:57 UTC,  3552 m
    punt 2:  4355.045'N   600.392'E  @ 13:41:22 UTC,  2445 m
    punt 3:  4449.143'N   639.624'E  @ 14:54:28 UTC,  3303 m
    punt 4:  4400.966'N   616.606'E  @ 15:45:57 UTC,  2603 m
    punt 5:  4432.751'N   650.476'E  @ 16:32:51 UTC,  3254 m
    Finish:  4422.096'N   624.590'E  @ 16:53:52 UTC,  2560 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   69.1 km   4 @  83.0 km/h
    been 2:  136.0 km 205 @  69.5 km/h
    been 3:  112.9 km  27 @  92.7 km/h
    been 4:   94.3 km 199 @ 109.9 km/h
    been 5:   74.1 km  37 @  94.8 km/h
    been 6:   39.6 km 240 @ 113.1 km/h
Afgelegde afstand:                   526.1 km
Duur:                                05:59:55
Gemiddelde snelheid:                 87.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Starthoogte:                         1896.0 m
Finishhoogte:                        2560.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -664 m
Totale score afstand:                526.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4443.264'N   630.767'E = 348 38.0 km van vertrek
    tijd:    15:02:05 UTC
    alti:    2933 m
Finishpunt
    pos.:    4423.037'N   640.116'E =  94 4.4 km van vertrek
    tijd:    17:02:06 UTC
    alti:    1882 m
Grootste afstand in 2 uur: 215.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.5 km/h
Hoogteverlies:             1051 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   57.2 km
Been 1:   57.2 km
Been 2:   89.9 km
Totaal:  204.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:51:27 UTC
    einde: 17:07:25 UTC
    duur:  06:15:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1896 m @ 10:52:37 UTC
    hoog punt:    3697 m @ 11:42:43 UTC
    hoogtewinst:  1801 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10217

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs