CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-07-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1937,3 punten

Database gegevens:

Datum: 22-07-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 537.6 km Score: 1937,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Niet de verhoopte dag/weer, althans voor wat ik voor ogen had. Stond op tijd in de rij, als tweede weg en iets hoger laten slepen dan normaal. Toch nog even moeten wachten aan de helling tot het echt op gang kwam. Eerst naar het zuiden met idee om zo "niet te snel" in het noorden te zijn waar het nog aan het opbouwen was. In het zuiden vond ik het echter niet zo goed. Denk omdat de weste wind er niet of maar heel zwak was. Moest van de thermiek komen en parcour stond nog niet echt in de zon. Dan maar vroeger terug naar noorden en aan de 3 eveche wat liggen proberen. Gewoon door had sneller geweest. Eens voor de moriennen toch maar beslist om er vandaag niet in de duiken. Achteraf bleek dat het wel had gekunnen. Dan maar wat oostelijk gaan verkennen. Toch een berg gedaan waar ik nog niet was geweest. En toen waren snel de benen op. Maar het vliegplezier stopt niet als de benen op zijn. Het parcour in de savond werkten savond wel perfect en was dus lekkere streep trekken. Verplaatste start en landing, dus qua kilometers was stuk verder (moesten er mee benen zijn).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-07-22-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 22-07-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/07/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-07-22-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:55:14
Duurvlucht     : 07:47:59
Vrije vlucht   :  537.6 km
Fasttrack      :  118.5 kmh
Driehoek       :  258.3 km
Hoogtewinst    : 1892.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.212'N   636.828'E
    tijd: 09:49:24 UTC
    alti: 1048 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4425.302'N   641.069'E =  55 6.8 km van vertrek
    tijd: 09:56:39 UTC
    alti: 2092 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.224'N   636.669'E = 276 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:44:38 UTC
    alti: 1076 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:55:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4408.804'N   628.760'E  @ 10:36:42 UTC,  2589 m
    punt 1:  4500.071'N   645.428'E  @ 12:14:48 UTC,  3489 m
    punt 2:  4412.664'N   608.017'E  @ 13:54:20 UTC,  2516 m
    punt 3:  4506.283'N   637.878'E  @ 15:11:04 UTC,  3599 m
    punt 4:  4402.295'N   618.966'E  @ 16:09:57 UTC,  2543 m
    punt 5:  4438.647'N   624.543'E  @ 16:45:36 UTC,  2812 m
    Finish:  4424.352'N   650.695'E  @ 17:26:31 UTC,  3002 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   97.5 km  13 @  59.6 km/h
    been 2:  100.8 km 210 @  60.8 km/h
    been 3:  106.9 km  21 @  83.6 km/h
    been 4:  121.1 km 192 @ 123.4 km/h
    been 5:   67.7 km   6 @ 114.0 km/h
    been 6:   43.6 km 127 @  63.9 km/h
Afgelegde afstand:                   537.6 km
Duur:                                06:49:49
Gemiddelde snelheid:                 78.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 28.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 18.5 km
Starthoogte:                         2042.0 m
Finishhoogte:                        3002.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -960 m
Totale score afstand:                537.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4501.196'N   639.683'E =   3 70.5 km van vertrek
    tijd:    15:06:44 UTC
    alti:    3751 m
Finishpunt
    pos.:    4420.802'N   639.513'E = 141 5.7 km van vertrek
    tijd:    17:06:45 UTC
    alti:    2100 m
Grootste afstand in 2 uur: 237.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   118.5 km/h
Hoogteverlies:             1651 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 383.5 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDEAE   5124.049'N   458.132'E
    punt 1:  WINTERSL   5059.200'N   528.699'E    58.2 km 142
    punt 2:  LOENHOUT   5124.200'N   440.950'E    72.4 km 310
    punt 3:  STOKKEM    5101.299'N   545.339'E    86.2 km 119
    punt 4:  TURNHAFR   5117.900'N   457.217'E    64.0 km 299
    punt 5:  HASKIEWI   5058.199'N   522.499'E    46.9 km 141
    finish:  WEELDEAE   5124.049'N   458.132'E    55.7 km 330
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2092 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   74.1 km
Been 1:  105.4 km
Been 2:   78.8 km
Totaal:  258.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:56:39 UTC
    einde: 17:44:38 UTC
    duur:  07:47:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2042 m @ 10:00:20 UTC
    hoog punt:    3934 m @ 15:16:17 UTC
    hoogtewinst:  1892 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15430

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs