04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.
16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-07-2021 -- Michiel DE BOCK -- 1071,4 punten
![]() ![]()
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 19/07/2021 Piloot: MICHIEL DE BOCK Zweefvliegtuig: F-CGUQ Toestel type: LS 6-18 Klasse: 18-METER Logger type: Flarm s/n: ruz Logger file: 2021-07-19-FLA-RUZ-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 03:41:24 Duurvlucht : 03:38:16 Vrije vlucht : 259.3 km Fasttrack : 78.7 kmh Opgegeven proef: 250.7 km Driehoek : 140.3 km Hoogtewinst : 1223.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek LFGO Pont-s-Yonne BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 48°17.353'N 3°14.998'E tijd: 11:49:05 UTC alti: 25 m Ontkoppelpunt pos.: 48°17.353'N 3°14.998'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 11:49:05 UTC alti: 25 m Landingspunt pos.: 48°17.611'N 3°14.684'E = 321° 0.6 km van vertrek tijd: 15:30:29 UTC alti: 33 m Afstand take-off tot landing: 0.6 Totale vluchtduur: 03:41:24 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 48°18.845'N 3°15.640'E @ 11:52:21 UTC, 406 m punt 1: 48°20.929'N 2°24.943'E @ 12:47:37 UTC, 1142 m punt 2: 48°18.830'N 3°33.519'E @ 14:06:01 UTC, 1003 m punt 3: 48°30.639'N 3°36.127'E @ 14:37:25 UTC, 1090 m punt 4: 48°42.769'N 3°45.963'E @ 15:01:05 UTC, 1099 m punt 5: 48°28.583'N 3°19.520'E @ 15:19:45 UTC, 1140 m Finish: 48°16.860'N 3°15.540'E @ 15:29:21 UTC, 187 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 62.8 km 274° @ 68.1 km/h been 2: 84.8 km 92° @ 64.9 km/h been 3: 22.1 km 8° @ 42.3 km/h been 4: 25.5 km 28° @ 64.7 km/h been 5: 41.8 km 231° @ 134.4 km/h been 6: 22.3 km 193° @ 139.2 km/h Afgelegde afstand: 259.3 km Duur: 03:37:00 Gemiddelde snelheid: 71.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km Starthoogte: 390.0 m Finishhoogte: 187.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 203 m Totale score afstand: 259.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 48°18.112'N 2°57.651'E = 274° 21.5 km van vertrek tijd: 13:30:01 UTC alti: 1605 m Finishpunt pos.: 48°17.342'N 3°14.956'E = 249° 0.1 km van vertrek tijd: 15:30:01 UTC alti: 51 m Grootste afstand in 2 uur: 157.4 km Beste snelheid in 2 uur: 78.7 km/h Hoogteverlies: 1554 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 250.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: PONTSUNGLD 48°17.433'N 3°15.017'E punt 1: BUNOBOVAUX 48°21.067'N 2°25.500'E 61.6 km 277° punt 2: COURGENAY 48°19.000'N 3°33.500'E 84.1 km 92° punt 3: SEZANNREMY 48°42.600'N 3°45.783'E 46.3 km 19° finish: 4PSYNIF32R 48°18.513'N 3°14.829'E 58.7 km 221° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: PONTSUNGLD @ 12:00:17 UTC, 875 m punt 1: BUNOBOVAUX @ 12:47:41 UTC, 1140 m : 61.6 km 77.9 km/h punt 2: COURGENAY @ 14:06:05 UTC, 987 m : 84.1 km 64.4 km/h punt 3: SEZANNREMY @ 15:01:01 UTC, 1088 m : 46.3 km 50.5 km/h finish: 4PSYNIF32R @ 15:25:33 UTC, 495 m : 58.7 km 143.6 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 250.7 km Duur van de proef: 03:25:16 Gemiddelde snelheid: 73.3 km/h Start hoogte: 390 m Hoogte passeren start: 875 m Hoogte passeren finish: 495 m Hoogteverlies over proef: -105 m Totale score afstand: 250.7 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 39.3 km Been 1: 39.3 km Been 2: 61.7 km Totaal: 140.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:52:13 UTC einde: 15:30:29 UTC duur: 03:38:16 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 390 m @ 11:52:13 UTC hoog punt: 1613 m @ 14:48:37 UTC hoogtewinst: 1223 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 3906
| |||||||||||||||||||||