CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-06-2021 -- Bert VAN EYKEN -- 1767,0 punten

Database gegevens:

Datum: 16-06-2021 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 508 km Score: 1767,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
's Morgens op tijd afgesproken met Ben op Kiewit en de 2 Ventussen gemonteerd. Ik had gehoopt dat het toch nog een beetje thermisch zou worden in de kempen maar het was zo plat als een vijg bleek na de sleep. Met de motor geklommen en over Beek gevlogen (met IFR verkeer onder mij) richting iets dat er uit zag als een convergentie achter Aachen. Daar net niet kunnen aanpikken en met een beetje motor boven het grote bos een eerste keer hoogte kunnen winnen. Thermiek was van zeer bedenkelijke kwaliteit, fopcumulussen en 10x herleggen was de regel. Het enige goeie stuk was van de Hoge Venen tot Libramont, diezelfde terugweg was daarentegen prul. Nog wat gesnuffeld aan de zwakke convergentie bij Aachen maar die liep de verkeerde richting uit, naar het noorden vliegen betekende met de motor terugvliegen en daar had ik echt geen zin in. Die motor maakt lawaai, trilt en werkte eigenlijk al 23 minuten op mijn systeem. Wederom dank voor de gastvrijheid op Kiewit om dit mogelijk te maken!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim, veel militaire activiteit. Elsenborn/Monschau actief, geen GA St. Hubert vandaag maar wel GA La Roche (TMZ) & Malmedy. Belga Radar hield zich enkel bezig met de militaire activiteiten en deden handover naar Bru Info. Via Bru Info toelating gekregen om tot Libramont op FL065 te vliegen tot 1600LOC, daarna terug zakken naar 4500ft.

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-06-16-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-06-2021
Weerkaart: Weerkaart van 16-06-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/06/2021
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2021-06-16-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:29:21
Duurvlucht     : 06:38:04
Vrije vlucht   :  508.0 km
Fasttrack      :   97.9 kmh
Driehoek       :  451.3 km
Hoogtewinst    : 1450.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.236'N   522.194'E
    tijd: 09:38:47 UTC
    alti: 32 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5059.085'N   528.537'E =  78 7.6 km van vertrek
    tijd: 09:43:04 UTC
    alti: 645 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.233'N   522.759'E =  90 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:08:08 UTC
    alti: 55 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 07:29:21
Motorgebruik
    aantal keren: 4
    totale motortijd: 22.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5042.799'N   614.985'E  @ 10:30:28 UTC,   976 m
    punt 1:  5025.293'N   719.656'E  @ 11:45:56 UTC,  1236 m
    punt 2:  5038.815'N   614.430'E  @ 12:46:52 UTC,  2163 m
    punt 3:  4951.687'N   534.907'E  @ 13:44:08 UTC,  1628 m
    punt 4:  5046.859'N   631.488'E  @ 15:07:40 UTC,  1816 m
    punt 5:  5107.438'N   511.626'E  @ 16:55:40 UTC,   786 m
    Finish:  5058.233'N   522.759'E  @ 17:08:08 UTC,    55 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   83.0 km 113 @  66.0 km/h
    been 2:   81.0 km 288 @  79.8 km/h
    been 3:   99.2 km 208 @ 103.9 km/h
    been 4:  122.4 km  33 @  87.9 km/h
    been 5:  101.0 km 293 @  56.1 km/h
    been 6:   21.5 km 143 @ 103.3 km/h
Afgelegde afstand:                   508.0 km
Duur:                                06:37:40
Gemiddelde snelheid:                 76.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 68.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         969.0 m
Finishhoogte:                        55.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          914 m
Totale score afstand:                508.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5029.775'N   646.847'E = 117 112.7 km van vertrek
    tijd:    12:22:44 UTC
    alti:    1828 m
Finishpunt
    pos.:    5017.224'N   558.171'E = 151 87.1 km van vertrek
    tijd:    14:22:44 UTC
    alti:    1321 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.9 km/h
Hoogteverlies:             507 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 979.6 km  GELDIG
    vertrek: TAKE OFF      5100.069'N   501.097'E
    start:   START         5103.009'N   503.680'E
    punt 1:  TURN01 BORK   5112.999'N   704.800'E   142.5 km  82
    punt 2:  TURN02 N_LE   5111.597'N  1116.513'E   293.2 km  89
    punt 3:  TURN03 AACH   5013.717'N   603.106'E   384.1 km 256
    finish:  FINISH        5106.569'N   415.986'E   159.8 km 309
    landing: LANDING       5100.069'N   501.097'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1278 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  139.1 km
Been 1:  143.1 km
Been 2:  169.1 km
Totaal:  451.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:04 UTC
    einde: 17:08:08 UTC
    duur:  06:38:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     969 m @ 10:30:04 UTC
    hoog punt:    2419 m @ 14:57:44 UTC
    hoogtewinst:  1450 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:44:08  bearing 145.6
    Tweede punt: 16:55:36  bearing 63.2
    Totale hoek: -82.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6188

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs