CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-06-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 927,6 punten

Database gegevens:

Datum: 13-06-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 257.4 km Score: 927,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Acclimatiesatie vlucht. Stillaan gewoon worden aan de warme temperaturen van het komende zomervliegverlof. Gisteren toch wel beetje mispakt. LS6 in de hangaar en in plaats met de TMG charron T-shirts rond gebracht. De wolkenstraten bij terugkeer zagen er anders wel heel mooi uit. Vandaag was het plan om dus zeker wel een poging te doen. Idee was om de coupe Maurice te vliegen. Op weg in het blauw, was echt wel blauw. Tot aan winterslag 2x op 400m en een basis die onder de 1000m zat. Daar Bart tegen gekomen en samen richting Loenhout. Eens we terug iets voorbij keiheuvel waren was voor ons beide onze goesten er wat aan en onze neus simultaan terug gezet richting Weelde gezet. Op het einde nog training aanpikken op 210m met het water er nog in.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL. 134.105 uitluisteren brogel.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/LYBiyAh8UuYkCZW2A
Igc-file: 2021-06-13-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-06-2021
Weerkaart: Weerkaart van 13-06-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/06/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-06-13-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:25:31
Duurvlucht     : 04:24:28
Vrije vlucht   :  257.4 km
Fasttrack      :   71.7 kmh
Opgegeven proef:  181.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.586'N   457.084'E
    tijd: 10:23:36 UTC
    alti: -95 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.837'N   458.214'E =  70 1.4 km van vertrek
    tijd: 10:24:39 UTC
    alti: 499 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.548'N   456.979'E = 240 0.1 km van vertrek
    tijd: 14:49:07 UTC
    alti: -80 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:25:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5124.430'N   457.578'E  @ 10:30:51 UTC,   674 m
    punt 1:  5059.046'N   529.070'E  @ 11:22:11 UTC,   611 m
    punt 2:  5124.276'N   440.843'E  @ 12:29:10 UTC,   615 m
    punt 3:  5113.961'N   502.831'E  @ 12:55:55 UTC,   716 m
    punt 4:  5111.198'N   519.525'E  @ 13:09:13 UTC,   429 m
    punt 5:  5126.607'N   444.599'E  @ 14:08:42 UTC,   664 m
    Finish:  5119.711'N   501.062'E  @ 14:42:38 UTC,   467 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   59.7 km 142 @  69.8 km/h
    been 2:   73.1 km 310 @  65.5 km/h
    been 3:   31.9 km 127 @  71.6 km/h
    been 4:   20.1 km 105 @  90.7 km/h
    been 5:   49.6 km 305 @  50.1 km/h
    been 6:   23.0 km 124 @  40.6 km/h
Afgelegde afstand:                   257.4 km
Duur:                                04:11:47
Gemiddelde snelheid:                 61.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.5 km
Starthoogte:                         490.0 m
Finishhoogte:                        467.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          23 m
Totale score afstand:                257.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5107.569'N   514.483'E = 146 35.9 km van vertrek
    tijd:    11:03:34 UTC
    alti:    814 m
Finishpunt
    pos.:    5111.172'N   515.050'E = 138 31.1 km van vertrek
    tijd:    13:03:34 UTC
    alti:    488 m
Grootste afstand in 2 uur: 143.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.7 km/h
Hoogteverlies:             326 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 383.5 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDEAE   5124.049'N   458.132'E
    punt 1:  WINTERSL   5059.200'N   528.699'E    58.2 km 142
    punt 2:  LOENHOUT   5124.200'N   440.950'E    72.4 km 310
    punt 3:  STOKKEM    5101.299'N   545.339'E    86.2 km 119
    punt 4:  TURNHAFR   5117.900'N   457.217'E    64.0 km 299
    punt 5:  HASKIEWI   5058.199'N   522.499'E    46.9 km 141
    finish:  WEELDEAE   5124.049'N   458.132'E    55.7 km 330
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDEAE   @ 10:31:23 UTC,   637 m
    punt 1:  WINTERSL   @ 11:24:09 UTC,   731 m :   58.2 km   66.2 km/h
    punt 2:  LOENHOUT   @ 12:29:16 UTC,   617 m :   72.4 km   66.7 km/h
    punt 3:  STOKKEM    niet gerond
    afbreekpunt: 5111.198'N   519.525'E  @ 13:09:13 UTC, 429 m : 50.9 km 76.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        181.5 km
Duur van de proef:        02:37:50
Gemiddelde snelheid:      69.0 km/h
Start hoogte:             490 m
Hoogte passeren start:    637 m
Hoogte aan break-punt:    429 m
Hoogteverlies over proef: 61 m
Totale score afstand:     181.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   34.2 km
Been 1:   21.8 km
Been 2:   21.8 km
Totaal:   77.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:39 UTC
    einde: 14:49:07 UTC
    duur:  04:24:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     277 m @ 11:54:00 UTC
    hoog punt:    1083 m @ 12:52:03 UTC
    hoogtewinst:   806 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:26:01  bearing 82.2
    Tweede punt: 12:29:10  bearing 13.7
    Totale hoek: -68.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6078

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs