CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-05-2021 -- Peter APPELTANS -- 250,1 punten

Database gegevens:

Datum: 01-05-2021 Type proef: VV
Toestel: ASG 29/18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 74.4 km Score: 250,1 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 entire flight

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-01-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 01-05-2021



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/05/2021
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2021-05-01-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:23:59
Duurvlucht     : 01:52:38
Vrije vlucht   :   74.4 km
Fasttrack      :   39.1 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5100.337'N   504.018'E
    tijd: 10:40:46 UTC
    alti: 6 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5100.050'N   503.423'E = 233 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:41:23 UTC
    alti: 458 m
Landingspunt 
    pos.: 5100.310'N   504.029'E = 166 0.1 km van vertrek
    tijd: 13:04:45 UTC
    alti: 13 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 02:23:59
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 13.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  5059.258'N   506.577'E  @ 10:50:26 UTC,   929 m
    punt 1:  5114.529'N   507.978'E  @ 11:29:33 UTC,   829 m
    punt 2:  5113.121'N   529.682'E  @ 12:12:13 UTC,  1209 m
    Finish:  5109.969'N   512.721'E  @ 12:33:37 UTC,   705 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.4 km   3 @  43.5 km/h
    been 2:   25.4 km  96 @  35.7 km/h
    been 3:   20.6 km 254 @  57.8 km/h
Afgelegde afstand:                   74.4 km
Duur:                                01:43:11
Gemiddelde snelheid:                 43.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.5 km
Starthoogte:                         625.0 m
Finishhoogte:                        705.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -80 m
Totale score afstand:                74.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5100.043'N   504.923'E = 117 1.2 km van vertrek
    tijd:    10:47:27 UTC
    alti:    700 m
Finishpunt
    pos.:    5110.717'N   512.539'E =  27 21.7 km van vertrek
    tijd:    12:40:05 UTC
    alti:    373 m
Grootste afstand in 2 uur: 78.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    39.1 km/h
Hoogteverlies:             327 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 338.1 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   DIEST            5100.250'N   503.950'E
    punt 1:  DESSEL KNL       5114.030'N   509.950'E    26.5 km  15
    punt 2:  NIEUWMOER ZUID   5126.000'N   431.500'E    49.9 km 297
    punt 3:  KINROOI          5108.780'N   544.530'E    90.7 km 110
    punt 4:  HASSELT ZO       5054.150'N   521.350'E    38.3 km 225
    punt 5:  ARENDONK         5117.720'N   505.680'E    47.4 km 337
    punt 6:  WUUSTWEZEL       5123.320'N   435.900'E    36.1 km 287
    finish:  KEIHEUVEL        5110.852'N   513.245'E    49.2 km 118
    landing: DIEST            5100.250'N   503.950'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   28.1 km
Been 1:   25.4 km
Been 2:   37.1 km
Totaal:   90.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:47:27 UTC
    einde: 12:40:05 UTC
    duur:  01:52:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     625 m @ 10:48:14 UTC
    hoog punt:    1313 m @ 12:09:57 UTC
    hoogtewinst:   688 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:50:30  bearing 77.4
    Tweede punt: 11:29:33  bearing 49.8
    Totale hoek: -27.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4070

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs