CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-06-2021 -- Tom CONINGS -- 1838,2 punten

Database gegevens:

Datum: 09-06-2021 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XL/T Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 111 Klasse: Motor
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 510.1 km Score: 1838,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: CARL CEUSTERS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Lastig begin, misschien net te vroeg gesleept ( thx Kevin! ) en op 0,3 op 300m weggeraakt. Na het vertrekken even in de holding voor een F16 daarna redelijk goed op pad tot we de bellen niet meer goed konden vinden richting eerste keerpunt. Eenmaal aan Venlo richting het zuiden ging het beter, toch maar beslist de proef af te breken en voor de 500 te gaan in de Kempen. De proef had er misschien toch ingezeten maar weer veel geleerd en veel nieuwe plaatsen kunnen laten zien aan Carl!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL 4000ft, XPDR 7000 entire flight except 6101 in EDLV TMZ. EHBK crossing approved. EBBL crossing up to FL50. LGA G1 after 1730lt

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-06-09-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-06-2021
Weerkaart: Weerkaart van 09-06-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/06/2021
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2021-06-09-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:15:07
Duurvlucht     : 07:09:47
Vrije vlucht   :  510.1 km
Fasttrack      :   91.1 kmh
Opgegeven proef:  321.3 km
Driehoek       :  368.2 km
Hoogtewinst    : 1315.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.254'N   522.818'E
    tijd: 09:34:57 UTC
    alti: -31 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5058.433'N   521.380'E = 281 1.7 km van vertrek
    tijd: 09:40:17 UTC
    alti: 649 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.234'N   522.594'E = 262 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:50:04 UTC
    alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:15:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5057.279'N   519.390'E  @ 09:42:50 UTC,   561 m
    punt 1:  5149.545'N   718.934'E  @ 12:24:29 UTC,   605 m
    punt 2:  5122.941'N   608.927'E  @ 13:46:24 UTC,  1269 m
    punt 3:  5048.383'N   622.239'E  @ 14:29:51 UTC,  1248 m
    punt 4:  5115.580'N   505.079'E  @ 15:40:21 UTC,   808 m
    punt 5:  5055.983'N   540.449'E  @ 16:36:27 UTC,  1161 m
    Finish:  5058.569'N   522.197'E  @ 16:47:01 UTC,   384 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  169.2 km  54 @  62.8 km/h
    been 2:   94.7 km 239 @  69.4 km/h
    been 3:   65.9 km 166 @  91.0 km/h
    been 4:  103.3 km 300 @  88.0 km/h
    been 5:   55.0 km 131 @  58.8 km/h
    been 6:   21.9 km 283 @ 124.4 km/h
Afgelegde afstand:                   510.1 km
Duur:                                07:04:11
Gemiddelde snelheid:                 72.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         565.0 m
Finishhoogte:                        384.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          181 m
Totale score afstand:                510.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5123.976'N   611.030'E =  49 73.7 km van vertrek
    tijd:    13:44:45 UTC
    alti:    1343 m
Finishpunt
    pos.:    5112.720'N   512.218'E = 335 29.5 km van vertrek
    tijd:    15:44:45 UTC
    alti:    609 m
Grootste afstand in 2 uur: 182.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.1 km/h
Hoogteverlies:             734 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 547.8 km  GELDIG
    vertrek:                    000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT    5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  DULMEN            5151.120'N   717.120'E   165.2 km  53
    punt 2:  VENLO BRUG        5123.830'N   609.340'E    93.2 km 237
    punt 3:  WERSHOFEN-EIFEL   5027.120'N   647.150'E   114.1 km 157
    punt 4:  TEGELEN           5120.120'N   608.120'E   108.4 km 335
    finish:  HASSELT KIEWIT    5058.200'N   522.500'E    66.9 km 233
    landing:                    000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT    @ 10:02:15 UTC,   509 m
    punt 1:  DULMEN            @ 12:22:46 UTC,   666 m :  164.7 km   70.3 km/h
    punt 2:  VENLO BRUG        @ 13:45:39 UTC,  1264 m :   92.2 km   66.7 km/h
    punt 3:  WERSHOFEN-EIFEL   niet gerond
    afbreekpunt: 5048.383'N   622.239'E  @ 14:29:51 UTC, 1248 m : 64.4 km 87.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        321.3 km
Duur van de proef:        04:27:36
Gemiddelde snelheid:      72.0 km/h
Start hoogte:             320 m
Hoogte passeren start:    509 m
Hoogte aan break-punt:    1248 m
Hoogteverlies over proef: -928 m
Totale score afstand:     321.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  118.3 km
Been 1:  103.1 km
Been 2:  146.9 km
Totaal:  368.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:40:17 UTC
    einde: 16:50:04 UTC
    duur:  07:09:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     320 m @ 09:47:20 UTC
    hoog punt:    1635 m @ 14:50:39 UTC
    hoogtewinst:  1315 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:40:44  bearing 94.6
    Tweede punt: 15:40:19  bearing 46.2
    Totale hoek: -48.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9547

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs