CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2021 -- Bram DE MAN -- 265,4 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2021 Type proef: VV
Toestel: Astir CS Jeans Immatriculatie: OO-YBT
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Bram DE MAN Club: BZC
Afstand: 61.7 km Score: 265,4 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een dag van gemiste kansen. Gelet op de vooruitzichten redelijk groot uitgezet, maar door congestieproblemen niet kunnen declareren naar logger. Iets te vroeg vertrokken en hard moeten werken (en vooral zweten) om weg te geraken met die wind op kop, maar eens voorbij Rijkevorsel werd het zalig. Quasi volledig blauw, maar bangelijke thermiek. Alles leek volledig op schema voor een uitstapje richting Hoge Kempenů tot mijn batterij besliste dat het tijd was voor een siŰsta. Ze moeten mijn vloek tot op de grond gehoord hebben aan de kanten van Leopoldsburg. (Vandaar dus de rare stop van de logfile). Dan maar genoten van een vlotte vlucht richting huis. Weer veel geleerd, maar vooral dat ik een extra item aan mijn checklist moet toevoegen en de batterijspanning dubbel moet checken zelfs als ze recht van de lader komt. Hopelijk snel terug een verre vlucht om de te korte tripjes te vergeten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-30-FLA-B53-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2021



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2021
Piloot:         BRAM DE MAN
Zweefvliegtuig: OO-YBT
Toestel type:   G 102 CLUB ASTIR IIIB    Klasse: CLUB
Logger type:    Flarm  s/n: b53
Logger file:    2021-05-30-FLA-B53-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:30:23
Duurvlucht     : 02:29:25
Vrije vlucht   :   61.7 km
Fasttrack      :   31.4 kmh
Hoogtewinst    : 1188.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51░20.220'N   4░30.335'E
    tijd: 10:35:43 UTC
    alti: -94 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51░20.220'N   4░30.335'E = 270░ 0.0 km van vertrek
    tijd: 10:35:43 UTC
    alti: -94 m
Landingspunt 
    pos.: 51░10.794'N   5░11.268'E = 110░ 50.6 km van vertrek
    tijd: 13:06:06 UTC
    alti: 528 m
Afstand take-off tot landing: 50.6
Totale vluchtduur: 02:30:23

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  51░20.562'N   4░27.856'E  @ 10:40:48 UTC,   568 m
    punt 1:  51░17.928'N   5░00.685'E  @ 12:36:59 UTC,   970 m
    Finish:  51░07.407'N   5░11.532'E  @ 13:02:01 UTC,   867 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.5 km  97░ @  19.9 km/h
    been 2:   23.2 km 147░ @  55.7 km/h
Afgelegde afstand:                   61.7 km
Duur:                                02:21:13
Gemiddelde snelheid:                 26.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 53.5 km
Starthoogte:                         230.0 m
Finishhoogte:                        867.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -637 m
Totale score afstand:                61.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51░22.357'N   4░32.934'E =  37░ 5.0 km van vertrek
    tijd:    11:06:53 UTC
    alti:    698 m
Finishpunt
    pos.:    51░10.794'N   5░11.268'E = 110░ 50.7 km van vertrek
    tijd:    13:06:06 UTC
    alti:    528 m
Grootste afstand in 2 uur: 62.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    31.4 km/h
Hoogteverlies:             170 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 276.6 km  GELDIG
    vertrek: T    0░00.000'N   0░00.000'E
    start:   1   51░20.682'N   4░30.150'E
    punt 1:  2   50░58.200'N   5░22.500'E    73.9 km 124░
    punt 2:  3   51░22.870'N   4░54.250'E    56.4 km 325░
    punt 3:  4   51░10.852'N   5░13.245'E    31.4 km 135░
    punt 4:  5   51░20.682'N   4░30.150'E    53.3 km 290░
    punt 5:  6   51░19.450'N   4░56.650'E    30.9 km  94░
    finish:  7   51░20.450'N   4░30.250'E    30.7 km 274░
    landing: L    0░00.000'N   0░00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1   @ 10:51:27 UTC,   684 m
    punt 1:  2   niet gerond
    afbreekpunt: 51░07.417'N   5░11.555'E  @ 13:02:00 UTC, 867 m : 52.6 km 24.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        52.6 km
Duur van de proef:        02:10:33
Gemiddelde snelheid:      24.2 km/h
Start hoogte:             230 m
Hoogte passeren start:    684 m
Hoogte aan break-punt:    867 m
Hoogteverlies over proef: -637 m
Totale score afstand:     52.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:36:41 UTC
    einde: 13:06:06 UTC
    duur:  02:29:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     230 m @ 10:37:23 UTC
    hoog punt:    1418 m @ 12:56:43 UTC
    hoogtewinst:  1188 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:40:47  bearing 358.4░
    Tweede punt: 13:02:02  bearing 63.2░
    Totale hoek: 64.9░

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 8274

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs