CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 674,2 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 187.1 km Score: 674,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de charronde van gisteren was er al een zekere mate van voldoening en de goesting iets minder. Al vrij snel was het duidelijk dat het weer minder was dan gisteren. 1000m met minderen bellen en puut blauw (buiten de paar Cu in begin bij Weelde). Voorzichting gedobbeerd naar het Zuide met een zeer geringen overlandsnelheid. Weining ander zwever tegen gekomen. Na de <1000m tot aan zonhoven plots bij winterslag een +2m/s tot 1400m. Even was de hoop dat het weer dan toch zou verbeteren maar... Eens op de terugweg was de dejavu naar een Vinon plateau dat zijn kuren heeft compleet. Net als daar werd de goesting in een plots in een zwembad enkel maar groter, of anders gezegt, het was met te warm. Dan maar binnen gevlogen. Achteraf zei collega KAC dat het na 14u stuk beter werd, bij wijze van spreken toen ik in downwind ging.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 en contact dutch mill voor crossing gilze rijen CTR

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-30-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2021



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-05-30-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:14:10
Duurvlucht     : 03:13:04
Vrije vlucht   :  187.1 km
Fasttrack      :   71.1 kmh
Driehoek       :  102.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.585'N   457.077'E
    tijd: 10:00:49 UTC
    alti: -85 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.808'N   457.956'E =  68 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:01:55 UTC
    alti: 522 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.558'N   457.019'E = 233 0.1 km van vertrek
    tijd: 13:14:59 UTC
    alti: -72 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 03:14:10
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5124.645'N   457.735'E  @ 10:05:16 UTC,   587 m
    punt 1:  5104.359'N   512.198'E  @ 10:59:39 UTC,  1046 m
    punt 2:  5054.395'N   534.425'E  @ 11:33:45 UTC,   743 m
    punt 3:  5123.122'N   502.404'E  @ 12:36:11 UTC,   992 m
    punt 4:  5133.680'N   507.146'E  @ 12:50:28 UTC,  1021 m
    Finish:  5122.282'N   450.473'E  @ 13:09:32 UTC,   509 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   41.2 km 156 @  45.5 km/h
    been 2:   31.9 km 125 @  56.1 km/h
    been 3:   65.1 km 325 @  62.5 km/h
    been 4:   20.3 km  16 @  85.4 km/h
    been 5:   28.6 km 222 @  90.1 km/h
Afgelegde afstand:                   187.1 km
Duur:                                03:04:16
Gemiddelde snelheid:                 60.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Starthoogte:                         489.0 m
Finishhoogte:                        509.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -20 m
Totale score afstand:                187.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5101.125'N   521.767'E = 145 50.6 km van vertrek
    tijd:    11:12:34 UTC
    alti:    835 m
Finishpunt
    pos.:    5124.054'N   457.456'E =  27 1.0 km van vertrek
    tijd:    13:12:35 UTC
    alti:    164 m
Grootste afstand in 2 uur: 142.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.1 km/h
Hoogteverlies:             671 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   42.3 km
Been 1:   28.6 km
Been 2:   31.2 km
Totaal:  102.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:01:55 UTC
    einde: 13:14:59 UTC
    duur:  03:13:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     468 m @ 10:06:36 UTC
    hoog punt:    1365 m @ 11:25:03 UTC
    hoogtewinst:   897 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:33:25  bearing 89.3
    Tweede punt: 13:07:27  bearing 23.0
    Totale hoek: -66.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 5211

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs