CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2021 -- Tom CONINGS -- 2120,7 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 8/T 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 604.4 km Score: 2120,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Met heel veel goesting voor de briefing helemaal klaar. Tot het keerpunt in Duitsland ging het redelijk vlot met niet echt lage punten. Aan Buellingen een laag punt en de XL langs mij zien passeren. Samen een 20-30 km samengevlogen en plots 400m lager, motivatie een beetje kwijt en besloten de proef af te breken en nog een been in de kempen te trekken. De proef rondvliegen had gelukt of meer km VV ook maar na het keren in Weelde waren de benen op. Het was nog maar de 2e keer de Ardennen voor mij, nog veel te leren!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPNDR 7000, EDKV voor PARA zone

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-29-NAV-4QG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2021
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2021-05-29-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:08:02
Duurvlucht     : 08:03:54
Vrije vlucht   :  604.4 km
Fasttrack      :   88.2 kmh
Opgegeven proef:  363.8 km
Driehoek       :  456.4 km
Hoogtewinst    : 1518.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.236'N   522.201'E
    tijd: 08:53:20 UTC
    alti: -82 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5059.489'N   525.270'E =  57 4.3 km van vertrek
    tijd: 08:57:28 UTC
    alti: 545 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.237'N   522.617'E =  90 0.5 km van vertrek
    tijd: 17:01:22 UTC
    alti: -75 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 08:08:02
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5059.555'N   525.318'E  @ 08:58:18 UTC,   626 m
    punt 1:  5006.391'N   457.485'E  @ 10:13:05 UTC,  1551 m
    punt 2:  5027.241'N   647.390'E  @ 11:51:15 UTC,  1337 m
    punt 3:  5003.465'N   521.618'E  @ 13:51:10 UTC,  1993 m
    punt 4:  5126.270'N   453.187'E  @ 15:54:14 UTC,  1103 m
    punt 5:  5048.496'N   515.429'E  @ 16:48:38 UTC,  1190 m
    Finish:  5059.076'N   522.758'E  @ 16:57:39 UTC,   319 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  103.9 km 199 @  83.4 km/h
    been 2:  136.2 km  73 @  83.2 km/h
    been 3:  111.1 km 247 @  55.6 km/h
    been 4:  157.1 km 348 @  76.6 km/h
    been 5:   74.7 km 160 @  82.4 km/h
    been 6:   21.4 km  24 @ 142.5 km/h
Afgelegde afstand:                   604.4 km
Duur:                                07:59:21
Gemiddelde snelheid:                 75.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte:                         545.0 m
Finishhoogte:                        319.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          226 m
Totale score afstand:                604.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5022.703'N   557.060'E = 148 77.6 km van vertrek
    tijd:    11:16:42 UTC
    alti:    1909 m
Finishpunt
    pos.:    5009.607'N   513.503'E = 187 90.7 km van vertrek
    tijd:    13:16:42 UTC
    alti:    1029 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.2 km/h
Hoogteverlies:             880 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 637.2 km  GELDIG
    vertrek:                    000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT    5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  BEAURAING         5006.530'N   457.530'E   100.2 km 197
    punt 2:  WERSHOFEN EIFEL   5027.120'N   647.150'E   135.7 km  73
    punt 3:  ROCHEFORT         5009.450'N   513.280'E   116.2 km 254
    punt 4:  SCHLEIDEN         5031.090'N   628.310'E    97.6 km  65
    punt 5:  CINEY             5016.050'N   502.230'E   105.8 km 255
    finish:  HASSELT KIEWIT    5058.200'N   522.500'E    81.7 km  17
    landing:                    000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT    @ 09:04:01 UTC,  1002 m
    punt 1:  BEAURAING         @ 10:13:11 UTC,  1552 m :  100.2 km   87.0 km/h
    punt 2:  WERSHOFEN EIFEL   @ 11:51:20 UTC,  1337 m :  135.7 km   83.0 km/h
    punt 3:  ROCHEFORT         @ 13:18:21 UTC,  1040 m :  116.2 km   80.1 km/h
    punt 4:  SCHLEIDEN         niet gerond
    afbreekpunt: 5058.689'N   529.607'E  @ 15:08:02 UTC, 1134 m : 11.7 km 6.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        363.8 km
Duur van de proef:        06:04:01
Gemiddelde snelheid:      60.0 km/h
Start hoogte:             545 m
Hoogte passeren start:    1002 m
Hoogte aan break-punt:    1134 m
Hoogteverlies over proef: -589 m
Totale score afstand:     363.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  135.7 km
Been 1:  172.6 km
Been 2:  148.1 km
Totaal:  456.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:57:28 UTC
    einde: 17:01:22 UTC
    duur:  08:03:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     545 m @ 08:57:28 UTC
    hoog punt:    2063 m @ 13:53:27 UTC
    hoogtewinst:  1518 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:13:03  bearing 159.1
    Tweede punt: 15:54:12  bearing 25.0
    Totale hoek: -134.1

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 19749

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs