CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2021 -- Bert VAN EYKEN -- 2964,2 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2021 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 852.2 km Score: 2964,2 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De Ardennen waren zeer goed, richting Luxemburg zag het er nog beter uit. Vanaf de Botrange kwamen relief en wolken naar elkaar toe, daar was het minder. Ik dacht dat ik te laat door de corridor zou vliegen maar dat was geen probleem. Op het einde hing er een soort confluence, speciaal. Altijd lokaal van een Belgisch vliegveld, het had met een pure zwever ook gekund.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Met dank aan Liege TWR 119.xxx, Bru App 118.250 en Eindhoven TWR 131.005 sq5470 voor de toelatingen. In Luik was er amper verkeer, toelating tot FL50, in Eindhoven was ik de enige de volgens de PAPI was ik te hoog :-) Bru App was ook erg rustig (01/29 in use) FL60 en zelfs FL80 als ik wou :-). Parabak zit daar ook op.

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-29-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2021
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2021-05-29-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:26:21
Duurvlucht     : 10:25:36
Vrije vlucht   :  852.2 km
Fasttrack      :  118.1 kmh
Driehoek       :  431.9 km
Hoogtewinst    : 2052.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5100.072'N   503.379'E
    tijd: 09:14:57 UTC
    alti: -68 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5100.334'N   504.090'E =  60 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:15:42 UTC
    alti: 344 m
Landingspunt 
    pos.: 5100.383'N   503.096'E = 330 0.7 km van vertrek
    tijd: 19:41:18 UTC
    alti: 273 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 10:26:21
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5100.462'N   504.398'E  @ 09:16:10 UTC,   366 m
    punt 1:  4934.921'N   500.453'E  @ 11:00:38 UTC,  1450 m
    punt 2:  5042.376'N   631.354'E  @ 12:45:46 UTC,  1237 m
    punt 3:  4915.574'N   459.448'E  @ 14:25:06 UTC,  1705 m
    punt 4:  5118.532'N   506.432'E  @ 17:17:06 UTC,  1022 m
    punt 5:  5054.700'N   514.271'E  @ 17:45:34 UTC,  1067 m
    Finish:  5126.858'N   520.704'E  @ 18:34:58 UTC,   747 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  158.7 km 182 @  91.1 km/h
    been 2:  165.4 km  40 @  94.4 km/h
    been 3:  194.8 km 215 @ 117.7 km/h
    been 4:  228.1 km   2 @  79.6 km/h
    been 5:   45.1 km 168 @  95.1 km/h
    been 6:   60.1 km   7 @  73.0 km/h
Afgelegde afstand:                   852.2 km
Duur:                                09:18:48
Gemiddelde snelheid:                 91.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 53.6 km
Starthoogte:                         343.0 m
Finishhoogte:                        747.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -404 m
Totale score afstand:                852.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5032.149'N   609.719'E = 123 93.6 km van vertrek
    tijd:    12:29:06 UTC
    alti:    1777 m
Finishpunt
    pos.:    4920.585'N   501.626'E = 181 184.4 km van vertrek
    tijd:    14:29:06 UTC
    alti:    1261 m
Grootste afstand in 2 uur: 236.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   118.1 km/h
Hoogteverlies:             516 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 979.6 km  GELDIG
    vertrek: TAKE OFF      5100.069'N   501.097'E
    start:   START         5103.009'N   503.680'E
    punt 1:  TURN01 BORK   5112.999'N   704.800'E   142.5 km  82
    punt 2:  TURN02 N_LE   5111.597'N  1116.513'E   293.2 km  89
    punt 3:  TURN03 AACH   5013.717'N   603.106'E   384.1 km 256
    finish:  FINISH        5106.569'N   415.986'E   159.8 km 309
    landing: LANDING       5100.069'N   501.097'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   START         @ 19:31:30 UTC,   608 m
    punt 1:  TURN01 BORK   niet gerond
    afbreekpunt: 5104.932'N   504.321'E  @ 19:34:06 UTC, 534 m : 1.2 km 28.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1.2 km
Duur van de proef:        00:02:36
Gemiddelde snelheid:      28.0 km/h
Start hoogte:             339 m
Hoogte passeren start:    608 m
Hoogte aan break-punt:    534 m
Hoogteverlies over proef: -195 m
Totale score afstand:     1.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  122.6 km
Been 1:  120.9 km
Been 2:  188.3 km
Totaal:  431.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:15:42 UTC
    einde: 19:41:18 UTC
    duur:  10:25:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     339 m @ 09:15:50 UTC
    hoog punt:    2391 m @ 15:02:06 UTC
    hoogtewinst:  2052 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:39:26  bearing 168.7
    Tweede punt: 17:17:02  bearing 43.5
    Totale hoek: -125.2

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 25477

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs