CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 2169,4 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 602 km Score: 2169,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na 2018 eindelijk mijn tweede charronde, al was het meer een charrondriehoek. Stond al langer op de planning en eindelijk is het er nog eens van gekomen. Bart had het zelfde idee en zijn proef maar overgenomen. Dag kwam maar traag op gang in Weelde. Of beter er was vroeg volk maar de eerste lierstart was pas voor na 11u30. Als vierde kunnen vertrekken onder een hemel die al veel belovend er uit zag. Beging ging ok. Over de schelde droog het ook wel, maar vanaf dan was het duidelijk minder. IN het zuide zag je de mooie Cu hangen maar daar zat het luchtruim in de weg. In het noorde de schelde. Resultaat doperen en door om zo op 250m bij Axel bijna buiten te staan. Toch weg geraakt en rustig aansluiten kunnen vinden met de basis. Eens Roeselaren gerond begon corridor 2 (na het stuk aan de schelde), van de dag. Vind niet altijd direct de kern. Daarbij kwam ook nog het stuk golf1 waar de Cu duidelijk hoger gingen. Misschien wel het meest imposantie was vliegen over het zeer grote bos op de grens van Frankrijk en Belgie. Vrij op schema Bouillon kunnen ronden al was de snelheid niet echt hoog. Op de terugweg naar het Noorden rond gevlogen voor een groot blauw gat om vervolgens terug te zakken en de derde corridor van de dag te doen. Eens terug bij Weelde me bijna laten vangen maar toch nog weg geraakt al was het daar niet meer al te vet, duidelijk minder dan rond de Keiheuvel. Bij dat het nog eens gelukt is.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 hele vlucht. Dutch mill voor crossing Woensdrecht. Moorsele en Kortrijk uitluistren voor para. 126.9 uitluisteren in gebied Florenne

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/foLpdaTxJGVjsRxR9
Igc-file: 2021-05-29-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2021



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2021-05-29-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:47:18
Duurvlucht     : 07:46:07
Vrije vlucht   :  602.0 km
Fasttrack      :   88.9 kmh
Opgegeven proef:  542.3 km
Driehoek       :  523.1 km
Hoogtewinst    : 1855.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.583'N   457.072'E
    tijd: 09:53:05 UTC
    alti: -77 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.793'N   458.053'E =  71 1.2 km van vertrek
    tijd: 09:54:16 UTC
    alti: 509 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.551'N   456.988'E = 239 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:40:23 UTC
    alti: -76 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:47:18
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5123.825'N   459.423'E  @ 09:56:00 UTC,   530 m
    punt 1:  5056.689'N   259.236'E  @ 11:43:41 UTC,   970 m
    punt 2:  4947.444'N   504.420'E  @ 14:07:14 UTC,  1686 m
    punt 3:  5101.457'N   519.513'E  @ 15:50:00 UTC,   953 m
    punt 4:  5123.866'N   455.300'E  @ 16:28:28 UTC,   374 m
    punt 5:  5109.086'N   511.431'E  @ 17:17:29 UTC,  1300 m
    Finish:  5123.808'N   452.406'E  @ 17:35:54 UTC,   281 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  148.9 km 251 @  82.9 km/h
    been 2:  196.2 km 130 @  82.0 km/h
    been 3:  138.4 km   7 @  80.8 km/h
    been 4:   50.2 km 326 @  78.3 km/h
    been 5:   33.2 km 146 @  40.7 km/h
    been 6:   35.1 km 321 @ 114.5 km/h
Afgelegde afstand:                   602.0 km
Duur:                                07:39:54
Gemiddelde snelheid:                 78.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.4 km
Starthoogte:                         456.0 m
Finishhoogte:                        281.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          175 m
Totale score afstand:                602.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5110.367'N   342.653'E = 255 89.9 km van vertrek
    tijd:    11:14:09 UTC
    alti:    1248 m
Finishpunt
    pos.:    5013.386'N   415.905'E = 201 138.8 km van vertrek
    tijd:    13:14:10 UTC
    alti:    1353 m
Grootste afstand in 2 uur: 177.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.9 km/h
Hoogteverlies:             -105 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 641.1 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
    start:   RAVELS     5121.549'N   459.349'E
    punt 1:  ROESELW    5056.982'N   300.166'E   146.2 km 253
    punt 2:  BOUILLON   4947.619'N   503.870'E   195.0 km 131
    punt 3:  RAVELS     5121.549'N   459.349'E   174.2 km 358
    punt 4:  FORD GEN   5055.409'N   530.379'E    60.5 km 143
    finish:  WEELDEAE   5124.049'N   458.132'E    65.1 km 325
    landing: WEELDE A   5124.049'N   458.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS     @ 10:03:04 UTC,   864 m
    punt 1:  ROESELW    @ 11:43:33 UTC,   981 m :  146.2 km   87.3 km/h
    punt 2:  BOUILLON   @ 14:07:04 UTC,  1704 m :  195.0 km   81.5 km/h
    punt 3:  RAVELS     @ 16:30:08 UTC,   484 m :  174.2 km   73.1 km/h
    punt 4:  FORD GEN   niet gerond
    afbreekpunt: 5109.086'N   511.431'E  @ 17:17:29 UTC, 1300 m : 26.8 km 34.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        542.3 km
Duur van de proef:        07:14:25
Gemiddelde snelheid:      74.9 km/h
Start hoogte:             456 m
Hoogte passeren start:    864 m
Hoogte aan break-punt:    1300 m
Hoogteverlies over proef: -844 m
Totale score afstand:     542.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  148.4 km
Been 1:  195.9 km
Been 2:  178.8 km
Totaal:  523.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:54:16 UTC
    einde: 17:40:23 UTC
    duur:  07:46:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     171 m @ 10:50:02 UTC
    hoog punt:    2026 m @ 14:25:13 UTC
    hoogtewinst:  1855 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:03:06  bearing 34.5
    Tweede punt: 17:35:52  bearing 26.1
    Totale hoek: -368.4

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 15039

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs