CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2021 -- Timothy WERQUIN -- 1727,4 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2021 Type proef: OP
Toestel: DG 300 Immatriculatie: OO-ZDK
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Timothy WERQUIN Club: KAC
Afstand: 359.3 km Score: 1727,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR op 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-29-LXV-6AS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2021
Piloot:         TIMOTHY WERQUIN
Zweefvliegtuig: OO-ZDK
Toestel type:   DG300    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6as
Logger file:    2021-05-29-LXV-6AS-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  454

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:37:19
Duurvlucht     : 04:36:38
Vrije vlucht   :  369.7 km
Fasttrack      :   87.6 kmh
Opgegeven proef:  359.3 km
Hoogtewinst    : 1171.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.587'N   457.091'E
    tijd: 11:11:31 UTC
    alti: -85 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.780'N   457.908'E =  69 1.0 km van vertrek
    tijd: 11:12:12 UTC
    alti: 406 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.515'N   456.887'E = 241 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:48:50 UTC
    alti: -85 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:37:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5124.222'N   457.631'E  @ 11:14:00 UTC,   572 m
    punt 1:  5055.261'N   530.570'E  @ 12:03:56 UTC,  1188 m
    punt 2:  5127.250'N   443.205'E  @ 13:05:56 UTC,   982 m
    punt 3:  5055.254'N   530.359'E  @ 14:01:27 UTC,  1467 m
    punt 4:  5127.177'N   443.188'E  @ 14:59:47 UTC,   856 m
    punt 5:  5114.357'N   508.619'E  @ 15:26:49 UTC,   652 m
    Finish:  5122.979'N   454.211'E  @ 15:44:22 UTC,   252 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.0 km 144 @  79.3 km/h
    been 2:   81.0 km 317 @  78.4 km/h
    been 3:   80.9 km 137 @  87.4 km/h
    been 4:   80.8 km 318 @  83.1 km/h
    been 5:   37.9 km 129 @  84.1 km/h
    been 6:   23.2 km 314 @  79.1 km/h
Afgelegde afstand:                   369.7 km
Duur:                                04:30:22
Gemiddelde snelheid:                 82.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte:                         406.0 m
Finishhoogte:                        252.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          154 m
Totale score afstand:                369.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5121.057'N   449.769'E = 241 9.7 km van vertrek
    tijd:    12:59:38 UTC
    alti:    1332 m
Finishpunt
    pos.:    5127.174'N   443.373'E = 293 17.2 km van vertrek
    tijd:    14:59:40 UTC
    alti:    841 m
Grootste afstand in 2 uur: 175.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.6 km/h
Hoogteverlies:             491 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 359.3 km  GELDIG
    vertrek:                000.000'N   000.000'E
    start:   RAVELS        5121.550'N   459.350'E
    punt 1:  FORD GENK     5055.410'N   530.380'E    60.5 km 143
    punt 2:  MEER AFRIT    5127.200'N   443.330'E    80.5 km 317
    punt 3:  FORD GENK     5055.410'N   530.380'E    80.5 km 137
    punt 4:  MEER AFRIT    5127.200'N   443.330'E    80.5 km 317
    punt 5:  DESSEL KERK   5114.530'N   506.870'E    36.0 km 131
    finish:  WEELDE 07     5122.870'N   454.250'E    21.3 km 317
    landing:                000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 11:20:36 UTC,  1113 m
    punt 1:  FORD GENK     @ 12:03:56 UTC,  1188 m :   60.5 km   83.8 km/h
    punt 2:  MEER AFRIT    @ 13:05:57 UTC,   981 m :   80.5 km   77.9 km/h
    punt 3:  FORD GENK     @ 14:01:22 UTC,  1472 m :   80.5 km   87.2 km/h
    punt 4:  MEER AFRIT    @ 14:59:44 UTC,   846 m :   80.5 km   82.8 km/h
    punt 5:  DESSEL KERK   @ 15:26:15 UTC,   656 m :   36.0 km   81.6 km/h
    finish:  WEELDE 07     @ 15:44:12 UTC,   242 m :   21.3 km   71.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        359.3 km
Duur van de proef:        04:23:36
Gemiddelde snelheid:      81.8 km/h
Start hoogte:             406 m
Hoogte passeren start:    1113 m
Hoogte passeren finish:   242 m
Hoogteverlies over proef: 164 m
Totale score afstand:     359.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   16.9 km
Been 1:   26.5 km
Been 2:   16.9 km
Totaal:   60.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:12:12 UTC
    einde: 15:48:50 UTC
    duur:  04:36:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     421 m @ 11:12:28 UTC
    hoog punt:    1592 m @ 14:15:28 UTC
    hoogtewinst:  1171 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:05:50  bearing 14.8
    Tweede punt: 14:01:30  bearing 87.9
    Totale hoek: 73.1

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6130

	
Jonas RAEYMAEKERS op 31-05-2021 om 22:48
Proficiat Timothy, knap gedaan!!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs