CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2021 -- Tom CONINGS -- 333,0 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 89.9 km Score: 333,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tweede dag tussen de buien door. Net niet kunnen aanpikken waar Rik wel nog weggeraakte om richting Gooreind te vliegen. Besloten terug in Hasselt te geraken maar het regengordijn sloot voor onze neus. Geen doorkomen aan dus maar koers richting een paar lekkere hamburgers in Weelde. Toch nog een beetje meer Kempencup-gevoel! Op naar een echte in 2022..

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdleiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-05-14-NAV-4QG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2021
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2021-05-14-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:52:02
Duurvlucht     : 01:48:44
Vrije vlucht   :   89.9 km
Fasttrack      :   54.0 kmh
Hoogtewinst    : 1152.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.258'N   522.809'E
    tijd: 10:19:15 UTC
    alti: 74 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5058.631'N   517.903'E = 277 5.8 km van vertrek
    tijd: 10:22:33 UTC
    alti: 709 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.922'N   458.395'E = 329 55.4 km van vertrek
    tijd: 12:11:17 UTC
    alti: 66 m
Afstand take-off tot landing: 55.4
Totale vluchtduur: 01:52:02
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  5057.896'N   520.559'E  @ 10:24:25 UTC,   677 m
    punt 1:  5114.293'N   519.437'E  @ 10:45:30 UTC,   931 m
    punt 2:  5119.827'N   448.949'E  @ 11:22:25 UTC,   725 m
    Finish:  5118.996'N   508.303'E  @ 11:52:36 UTC,  1204 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.4 km 358 @  86.6 km/h
    been 2:   36.9 km 286 @  60.0 km/h
    been 3:   22.5 km  94 @  44.8 km/h
Afgelegde afstand:                   89.9 km
Duur:                                01:28:11
Gemiddelde snelheid:                 61.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 42.0 km
Starthoogte:                         650.0 m
Finishhoogte:                        1204.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -554 m
Totale score afstand:                89.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5058.631'N   517.903'E = 277 5.8 km van vertrek
    tijd:    10:22:33 UTC
    alti:    709 m
Finishpunt
    pos.:    5123.922'N   458.395'E = 329 55.4 km van vertrek
    tijd:    12:11:17 UTC
    alti:    66 m
Grootste afstand in 2 uur: 107.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    54.0 km/h
Hoogteverlies:             643 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 214.6 km  GELDIG
    vertrek:                      000.000'N   000.000'E
    start:   ZONHOVEN            5100.728'N   522.287'E
    punt 1:  KEI 25 OPLIJNPUNT   5112.717'N   521.317'E    22.3 km 357
    punt 2:  WEELDE 07           5122.870'N   454.250'E    36.7 km 301
    punt 3:  GOOREIND DORP       5121.433'N   432.650'E    25.2 km 264
    punt 4:  STEVENSVENNEN       5113.274'N   513.280'E    49.6 km 108
    punt 5:  WEELDE 07           5122.870'N   454.250'E    28.4 km 309
    finish:  ZONHOVEN            5100.728'N   522.287'E    52.5 km 141
    landing:                      000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZONHOVEN            @ 10:31:05 UTC,  1006 m
    punt 1:  KEI 25 OPLIJNPUNT   @ 10:43:19 UTC,   949 m :   21.8 km  106.7 km/h
    punt 2:  WEELDE 07           @ 11:36:55 UTC,  1127 m :   35.7 km   39.9 km/h
    punt 3:  GOOREIND DORP       niet gerond
    afbreekpunt: 5122.642'N   454.026'E  @ 11:36:55 UTC, 1127 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        57.4 km
Duur van de proef:        01:05:50
Gemiddelde snelheid:      52.3 km/h
Start hoogte:             650 m
Hoogte passeren start:    1006 m
Hoogte aan break-punt:    1127 m
Hoogteverlies over proef: -477 m
Totale score afstand:     57.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   29.8 km
Been 1:   19.0 km
Been 2:   19.0 km
Totaal:   67.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:22:33 UTC
    einde: 12:11:17 UTC
    duur:  01:48:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     452 m @ 10:56:12 UTC
    hoog punt:    1604 m @ 11:46:40 UTC
    hoogtewinst:  1152 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:24:26  bearing 83.0
    Tweede punt: 11:22:24  bearing 25.7
    Totale hoek: -57.2

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5918

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs