CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2021 -- Geert DE PALMENAER -- 688,7 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2021 Type proef: WW
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 158.41 km Score: 688,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Opnieuw een regenslalom. Stevensvennen nog ronden was geen optie door het brede regengordijn van Retie tot Arendonk. Weelde was vandaag voor velen de eindbestemming. Afgesproken spel tussen de bakplaat van Suzy en de weergoden?

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9BnkFzjd9ApgGi5M7
Igc-file: 2021-05-14-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2021
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231 17
Toestel type:   VENTUS C    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2021-05-14-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:21:05
Duurvlucht     : 02:20:27
Vrije vlucht   :  168.9 km
Fasttrack      :   83.7 kmh
Opgegeven proef:  155.4 km
Driehoek       :  100.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.872'N   458.239'E
    tijd: 09:51:24 UTC
    alti: 75 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.648'N   457.348'E = 248 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:52:02 UTC
    alti: 559 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.915'N   458.473'E =  74 0.3 km van vertrek
    tijd: 12:12:29 UTC
    alti: 74 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 02:21:05
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5124.004'N   453.962'E  @ 10:08:09 UTC,  1018 m
    punt 1:  5111.251'N   517.319'E  @ 10:38:48 UTC,  1001 m
    punt 2:  5100.848'N   522.019'E  @ 10:57:45 UTC,   950 m
    punt 3:  5112.153'N   522.037'E  @ 11:12:01 UTC,  1168 m
    punt 4:  5121.469'N   432.528'E  @ 11:54:33 UTC,  1382 m
    Finish:  5124.483'N   459.448'E  @ 12:11:17 UTC,   239 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.0 km 131 @  70.5 km/h
    been 2:   20.1 km 164 @  63.5 km/h
    been 3:   21.0 km   0 @  88.2 km/h
    been 4:   60.1 km 287 @  84.8 km/h
    been 5:   31.7 km  80 @ 113.8 km/h
Afgelegde afstand:                   168.9 km
Duur:                                02:03:08
Gemiddelde snelheid:                 82.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Starthoogte:                         483.0 m
Finishhoogte:                        239.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          244 m
Totale score afstand:                168.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5123.912'N   453.969'E = 271 5.0 km van vertrek
    tijd:    10:08:03 UTC
    alti:    1020 m
Finishpunt
    pos.:    5122.860'N   458.444'E = 173 1.9 km van vertrek
    tijd:    12:08:05 UTC
    alti:    457 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.7 km/h
Hoogteverlies:             563 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 211.6 km  GELDIG
    vertrek:                      000.000'N   000.000'E
    start:   WEELDE 07           5122.870'N   454.250'E
    punt 1:  ZONHOVEN            5100.728'N   522.287'E    52.5 km 141
    punt 2:  KEI 25 OPLIJNPUNT   5112.717'N   521.317'E    22.3 km 357
    punt 3:  GOOREIND DORP       5121.433'N   432.650'E    58.9 km 286
    punt 4:  STEVENSVENNEN       5113.274'N   513.280'E    49.6 km 108
    finish:  WEELDE 07           5122.870'N   454.250'E    28.4 km 309
    landing:                      000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07           @ 10:09:22 UTC,   955 m
    punt 1:  ZONHOVEN            @ 10:57:42 UTC,   948 m :   52.0 km   64.5 km/h
    punt 2:  KEI 25 OPLIJNPUNT   @ 11:12:50 UTC,  1116 m :   21.3 km   84.3 km/h
    punt 3:  GOOREIND DORP       @ 11:54:36 UTC,  1377 m :   57.9 km   83.1 km/h
    punt 4:  STEVENSVENNEN       niet gerond
    afbreekpunt: 5122.860'N   458.444'E  @ 12:08:05 UTC, 457 m : 24.3 km 108.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        155.4 km
Duur van de proef:        01:58:43
Gemiddelde snelheid:      78.5 km/h
Start hoogte:             483 m
Hoogte passeren start:    955 m
Hoogte aan break-punt:    457 m
Hoogteverlies over proef: 26 m
Totale score afstand:     155.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   44.1 km
Been 1:   28.1 km
Been 2:   28.1 km
Totaal:  100.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:52:02 UTC
    einde: 12:12:29 UTC
    duur:  02:20:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     483 m @ 09:53:12 UTC
    hoog punt:    1428 m @ 11:23:30 UTC
    hoogtewinst:   945 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:57:45  bearing 78.2
    Tweede punt: 11:54:33  bearing 4.5
    Totale hoek: -73.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4812

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs