CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2021 -- Benjamin HEYLEN -- 531,1 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2021 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 152.7 km Score: 531,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Opnieuw een bijzondere dag. Kiewit lag net op de scheiding tussen 'goed en slechte'. Vandaar die omweg om na het loskoppelen de startlijn te nemen. Hoog was het nog niet echt maar toch meteen ervoor gekozen te starten. De eerste buien waren reeds zichtbaar. Vandaag ging het eigenlijk vrij probleemloos met enkele ferme bellen en opnieuw enkele mooie steken. Een beetje te relax gestoken soms maar ik verkoos het zekere voor het onzekere, dus vaak max finesse gevlogen. Ik koos ervoor om proberen rond te geraken. En eigenlijk was ik zeer goed bezig. Een enorm buienlijn dwars over Keiheuvel-Links en Rechts, maar ook het luchtruim van Eindhoven, blokkeerden een eventuele detour om achter de buienlijn te geraken. In tegenstalling tot de andere Albatrossers op dat moment in de buurt van Weelde heb ik mijn hoogte nog wat op de proef afgevlogen. Ik keerde nog nipt oprijd terug naar Weelde want achter mij, the Retie, begon het ook te regenen. Ik zat bijna ingesloten. Maar met een mooie reserve hebben we 'Charly' het gras van Weelde laten proeven, zodat de piloot kon gaan genieten van een verdiende hamburger! Hmmm

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://www.soaringspot.com/en_gb/kempencup-2021-weelde-ab-2021/results/open-xpdr/task-2-on-2021-05-14/daily
Igc-file: 2021-05-14-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2021
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2021-05-14-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:20:51
Duurvlucht     : 02:17:05
Vrije vlucht   :  152.7 km
Fasttrack      :   76.9 kmh
Opgegeven proef:  120.9 km
Driehoek       :  126.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.262'N   522.808'E
    tijd: 09:54:03 UTC
    alti: 78 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5100.410'N   520.401'E = 325 4.9 km van vertrek
    tijd: 09:57:49 UTC
    alti: 706 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.923'N   458.400'E = 329 55.4 km van vertrek
    tijd: 12:14:54 UTC
    alti: 68 m
Afstand take-off tot landing: 55.4
Totale vluchtduur: 02:20:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5058.908'N   519.574'E  @ 10:05:49 UTC,   971 m
    punt 1:  5113.153'N   521.126'E  @ 10:32:55 UTC,  1174 m
    punt 2:  5121.317'N   432.736'E  @ 11:12:40 UTC,  1171 m
    punt 3:  5123.108'N   455.378'E  @ 11:38:02 UTC,  1182 m
    punt 4:  5116.601'N   509.204'E  @ 11:54:42 UTC,  1187 m
    Finish:  5124.456'N   455.741'E  @ 12:11:14 UTC,   382 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.5 km   4 @  58.6 km/h
    been 2:   58.3 km 285 @  87.9 km/h
    been 3:   26.5 km  83 @  62.7 km/h
    been 4:   20.1 km 127 @  72.3 km/h
    been 5:   21.4 km 313 @  77.5 km/h
Afgelegde afstand:                   152.7 km
Duur:                                02:05:25
Gemiddelde snelheid:                 73.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 57.9 km
Starthoogte:                         663.0 m
Finishhoogte:                        382.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          281 m
Totale score afstand:                152.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5100.154'N   518.412'E = 304 6.2 km van vertrek
    tijd:    10:04:05 UTC
    alti:    936 m
Finishpunt
    pos.:    5125.090'N   458.947'E = 331 57.0 km van vertrek
    tijd:    12:04:06 UTC
    alti:    600 m
Grootste afstand in 2 uur: 153.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    76.9 km/h
Hoogteverlies:             336 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 211.6 km  GELDIG
    vertrek:                      000.000'N   000.000'E
    start:   ZONHOVEN            5100.728'N   522.287'E
    punt 1:  KEI 25 OPLIJNPUNT   5112.717'N   521.317'E    22.3 km 357
    punt 2:  GOOREIND DORP       5121.433'N   432.650'E    58.9 km 286
    punt 3:  STEVENSVENNEN       5113.274'N   513.280'E    49.6 km 108
    punt 4:  WEELDE 07           5122.870'N   454.250'E    28.4 km 309
    finish:  ZONHOVEN            5100.728'N   522.287'E    52.5 km 141
    landing:                      000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZONHOVEN            @ 10:09:01 UTC,   833 m
    punt 1:  KEI 25 OPLIJNPUNT   @ 10:32:39 UTC,  1212 m :   21.8 km   55.2 km/h
    punt 2:  GOOREIND DORP       @ 11:12:37 UTC,  1171 m :   57.9 km   86.8 km/h
    punt 3:  STEVENSVENNEN       niet gerond
    afbreekpunt: 5116.556'N   509.123'E  @ 11:54:38 UTC, 1190 m : 41.3 km 59.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        120.9 km
Duur van de proef:        01:45:37
Gemiddelde snelheid:      68.7 km/h
Start hoogte:             663 m
Hoogte passeren start:    833 m
Hoogte aan break-punt:    1190 m
Hoogteverlies over proef: -527 m
Totale score afstand:     120.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.6 km
Been 1:   35.4 km
Been 2:   35.4 km
Totaal:  126.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:57:49 UTC
    einde: 12:14:54 UTC
    duur:  02:17:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     663 m @ 09:58:33 UTC
    hoog punt:    1650 m @ 11:46:18 UTC
    hoogtewinst:   987 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:05:53  bearing 81.1
    Tweede punt: 11:12:39  bearing 4.8
    Totale hoek: -76.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4988

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs