CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-05-2021 -- Benjamin HEYLEN -- 786,1 punten

Database gegevens:

Datum: 13-05-2021 Type proef: WW
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 180.8 km Score: 786,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Speciale eerste dag van de Corona Kempencup waarbij de finesse van Ventus zeer gewaardeerd werd met momenten! Wat een maschien!! Dat ik niet meteen aan de basis geraakte heeft zeker een invloed gehad op de snelheid maar tot Weelde ging het prima. Aldaar even op de rem en wat aarzeling over hoe bij dat verste keerpunt te geraken. Glijden glijden, en terug glijden. Huiswaarts keren ging eigenlijk probleemloos. Misschien zelfs iets te hevig. Een beetje meer reserve op de finalglide had misschien voor wat extra snelheid kunnen zorgen. Fijne dag afgesloten met een heerlijke lowpass!!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://www.soaringspot.com/en_gb/kempencup-2021-weelde-ab-2021/results/open-xpdr/task-1-on-2021-05-13/daily
Igc-file: 2021-05-13-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 13-05-2021



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/05/2021
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2021-05-13-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:32:44
Duurvlucht     : 02:28:34
Vrije vlucht   :  184.3 km
Fasttrack      :   88.0 kmh
Hoogtewinst    : 1025.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.235'N   522.198'E
    tijd: 09:55:58 UTC
    alti: 86 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5059.491'N   524.318'E =  47 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:00:08 UTC
    alti: 747 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.256'N   522.765'E =  87 0.7 km van vertrek
    tijd: 12:28:42 UTC
    alti: 93 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 02:32:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5056.789'N   518.972'E  @ 10:11:12 UTC,   954 m
    punt 1:  5106.285'N   531.222'E  @ 10:34:14 UTC,  1350 m
    punt 2:  5123.185'N   458.287'E  @ 11:02:02 UTC,  1141 m
    punt 3:  5121.247'N   432.820'E  @ 11:31:06 UTC,  1252 m
    punt 4:  5114.563'N   512.683'E  @ 12:08:28 UTC,  1309 m
    Finish:  5056.617'N   520.149'E  @ 12:24:47 UTC,   588 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.7 km  39 @  59.1 km/h
    been 2:   49.5 km 310 @ 106.9 km/h
    been 3:   29.8 km 263 @  61.5 km/h
    been 4:   48.0 km 105 @  77.0 km/h
    been 5:   34.4 km 165 @ 126.5 km/h
Afgelegde afstand:                   184.3 km
Duur:                                02:13:35
Gemiddelde snelheid:                 82.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.8 km
Starthoogte:                         651.0 m
Finishhoogte:                        588.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          63 m
Totale score afstand:                184.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5101.795'N   526.833'E =  39 8.5 km van vertrek
    tijd:    10:26:12 UTC
    alti:    1220 m
Finishpunt
    pos.:    5058.294'N   523.209'E =  85 1.2 km van vertrek
    tijd:    12:26:14 UTC
    alti:    226 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.0 km/h
Hoogteverlies:             994 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.8 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                  000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT BRUG    5056.650'N   520.350'E
    punt 1:  MEEUWEN DORP    5106.009'N   531.112'E    21.4 km  36
    punt 2:  WEELDE 07       5122.870'N   454.250'E    53.1 km 306
    punt 3:  GOOREIND DORP   5121.433'N   432.650'E    25.2 km 264
    punt 4:  TURNHOUT KERK   5119.450'N   456.650'E    28.1 km  97
    punt 5:  WEZEL           5111.467'N   513.109'E    24.2 km 128
    finish:  HASSELT BRUG    5056.650'N   520.350'E    28.7 km 163
    landing:                  000.000'N   000.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   22.7 km
Been 1:   24.3 km
Been 2:   34.2 km
Totaal:   81.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:00:08 UTC
    einde: 12:28:42 UTC
    duur:  02:28:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     651 m @ 10:00:52 UTC
    hoog punt:    1676 m @ 10:44:50 UTC
    hoogtewinst:  1025 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:18:47  bearing 85.5
    Tweede punt: 11:31:02  bearing 4.9
    Totale hoek: -80.5

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6403

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs