CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-04-2021 -- Wim AKKERMANS -- 2365,1 punten

Database gegevens:

Datum: 22-04-2021 Type proef: VV
Toestel: ASH 26/E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 117 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 691.8 km Score: 2365,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

De dag voor vertrek DM gebeld voor extra info ivm Orange Bull oefening. Veel notams actief in Nl en B. Bij vertrek toestemming KB om in hun TMA te klimmen naar 4500ft. Bij de grens naar Eindh appr. Toestemming om in de TMA door te klimmen. Uitluisteren DM en Lange Niederrhein niet actief. Munster uitluisteren en Sq6104. R34A meppen niet actief. Terugkeer KB closed. G1 actief, confirmed by Brussels info. (dat was het zo ongeveer...)

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-04-22-LXV-4YE-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-04-2021
Weerkaart: Weerkaart van 22-04-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/04/2021
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 4ye
Logger file:    2021-04-22-LXV-4YE-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXNAV,ON,INTERNAL ACOUSTIC - PEAK 8KHZ
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:43:25
Duurvlucht     : 08:32:29
Vrije vlucht   :  691.8 km
Fasttrack      :  103.7 kmh
Opgegeven proef:  405.0 km
Driehoek       :  615.0 km
Hoogtewinst    : 1047.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.732'N   512.839'E
    tijd: 07:47:07 UTC
    alti: -88 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5114.644'N   523.087'E =  59 13.9 km van vertrek
    tijd: 07:58:03 UTC
    alti: 1202 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.782'N   513.012'E =  65 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:30:32 UTC
    alti: -85 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:43:25
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 10.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5114.644'N   523.087'E  @ 07:58:03 UTC,  1202 m
    punt 1:  5207.185'N   840.192'E  @ 11:05:44 UTC,  1051 m
    punt 2:  5258.343'N   632.649'E  @ 13:32:15 UTC,   909 m
    punt 3:  5142.826'N   646.684'E  @ 14:48:14 UTC,  1066 m
    punt 4:  5124.175'N   616.772'E  @ 15:22:25 UTC,   901 m
    punt 5:  5113.011'N   527.552'E  @ 16:09:06 UTC,   845 m
    Finish:  5114.015'N   509.276'E  @ 16:25:15 UTC,   545 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  247.2 km  65 @  79.0 km/h
    been 2:  172.6 km 304 @  70.7 km/h
    been 3:  141.0 km 173 @ 111.3 km/h
    been 4:   48.9 km 225 @  85.8 km/h
    been 5:   60.8 km 250 @  78.2 km/h
    been 6:   21.4 km 275 @  79.4 km/h
Afgelegde afstand:                   691.8 km
Duur:                                08:27:12
Gemiddelde snelheid:                 81.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Starthoogte:                         1202.0 m
Finishhoogte:                        545.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          657 m
Totale score afstand:                691.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5244.884'N   713.102'E =  37 222.4 km van vertrek
    tijd:    12:56:28 UTC
    alti:    1153 m
Finishpunt
    pos.:    5137.667'N   637.000'E =  62 109.6 km van vertrek
    tijd:    14:56:28 UTC
    alti:    828 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.7 km/h
Hoogteverlies:             325 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1045.2 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   MAARHEZE AFRIT A   5118.733'N   536.367'E
    punt 1:  HERFORD BF         5207.150'N   839.833'E   229.6 km  66
    punt 2:  ASSEN A28 AB032    5258.300'N   632.900'E   172.0 km 304
    punt 3:  HORST A1XA7 BAB0   5322.867'N  1000.350'E   235.6 km  77
    finish:  BALEN KEIHEUVEL    5110.833'N   513.250'E   408.0 km 235
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MAARHEZE AFRIT A   @ 08:11:49 UTC,   750 m
    punt 1:  HERFORD BF         @ 11:05:57 UTC,  1042 m :  229.6 km   79.1 km/h
    punt 2:  ASSEN A28 AB032    @ 13:32:18 UTC,   905 m :  172.0 km   70.5 km/h
    punt 3:  HORST A1XA7 BAB0   niet gerond
    afbreekpunt: 5255.786'N   637.025'E  @ 13:36:42 UTC, 1012 m : 3.4 km 46.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        405.0 km
Duur van de proef:        05:24:53
Gemiddelde snelheid:      74.8 km/h
Start hoogte:             684 m
Hoogte passeren start:    750 m
Hoogte aan break-punt:    1012 m
Hoogteverlies over proef: -328 m
Totale score afstand:     405.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  172.2 km
Been 1:  205.3 km
Been 2:  237.5 km
Totaal:  615.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:58:03 UTC
    einde: 16:30:32 UTC
    duur:  08:32:29

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     263 m @ 12:28:54 UTC
    hoog punt:    1310 m @ 15:39:42 UTC
    hoogtewinst:  1047 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:32:17  bearing 30.7
    Tweede punt: 15:39:38  bearing 65.6
    Totale hoek: 34.9

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 23643

	
Dirk VERHAEREN op 23-04-2021 om 01:13
Well done!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs