CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-04-2021 -- Pieter DAEMS -- 2078,3 punten

Database gegevens:

Datum: 13-04-2021 Type proef: VV
Toestel: ASH 26/E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 117 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 607.9 km Score: 2078,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De dag begon met een stukje luchtruimslalommen, maar dankzij de controleurs van Kleine Brogel en Beek konden we toch ook wegvliegen (bedankt!). Leuke dag, maar toen de buien toch groter werden besloten om terug te gaan richting Keiheuvel en de proef af te breken. Aan Kei nog geprobeerd naar het noorden toe, maar een sneeuwbui blokkeerde de doorgang. Eens op tijd thuis ... ook leuk. Bedankt voor de 26, Tim!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Hele waslijst ...: bij vertrek contact met KB voor crossing. Nadien crossing via Beek toegestaan om de TSA1B van De Peel te vermijden. Niederhein TMZ A6101 en 119.110 (tijdelijke frequentie). TMZ Münster A6104 en 129.300. Bij terugkomst crossing via Beek Approach en nadien KB (max 4500 ft binnen zones KB). Voor de rest XPDR 7000 gans de vlucht.

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-04-13-NAV-8OM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-04-2021
Weerkaart: Weerkaart van 13-04-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/04/2021
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 8om
Logger file:    2021-04-13-NAV-8OM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:19:11
Duurvlucht     : 06:15:56
Vrije vlucht   :  607.9 km
Fasttrack      :  114.6 kmh
Opgegeven proef:  471.0 km
Driehoek       :  205.4 km
Hoogtewinst    : 1286.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.734'N   5°12.839'E
    tijd: 08:18:59 UTC
    alti: -133 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.514'N   5°14.620'E = 101° 2.1 km van vertrek
    tijd: 08:22:14 UTC
    alti: 421 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.800'N   5°13.028'E =  61° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:38:10 UTC
    alti: -117 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:19:11
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.650'N   5°13.285'E  @ 08:24:20 UTC,   312 m
    punt 1:  51°54.028'N   7°29.774'E  @ 10:31:11 UTC,  1028 m
    punt 2:  51°26.812'N   6°03.997'E  @ 11:39:41 UTC,  1189 m
    punt 3:  51°46.735'N   7°17.288'E  @ 12:25:27 UTC,  1059 m
    punt 4:  51°01.042'N   5°36.952'E  @ 13:49:32 UTC,  1341 m
    punt 5:  51°17.843'N   4°55.480'E  @ 14:25:50 UTC,   962 m
    Finish:  51°10.617'N   5°14.531'E  @ 14:36:42 UTC,   112 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  177.1 km  62° @  83.8 km/h
    been 2:  111.0 km 243° @  97.2 km/h
    been 3:   92.3 km  66° @ 121.0 km/h
    been 4:  143.9 km 235° @ 102.7 km/h
    been 5:   57.5 km 303° @  95.1 km/h
    been 6:   25.9 km 121° @ 143.1 km/h
Afgelegde afstand:                   607.9 km
Duur:                                06:12:22
Gemiddelde snelheid:                 97.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Starthoogte:                         321.0 m
Finishhoogte:                        112.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          209 m
Totale score afstand:                607.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°31.108'N   6°30.227'E =  67° 97.5 km van vertrek
    tijd:    11:24:11 UTC
    alti:    1356 m
Finishpunt
    pos.:    51°16.313'N   6°00.288'E =  79° 56.2 km van vertrek
    tijd:    13:24:12 UTC
    alti:    675 m
Grootste afstand in 2 uur: 229.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   114.6 km/h
Hoogteverlies:             681 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 708.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  SENDEN        51°54.070'N   7°29.520'E   176.8 km  62°
    punt 2:  HORST NL      51°26.900'N   6°04.200'E   110.5 km 243°
    punt 3:  BORKENBERGE   51°46.750'N   7°17.120'E    91.9 km  66°
    punt 4:  HORST NL      51°26.900'N   6°04.200'E    91.9 km 247°
    punt 5:  HALTERN       51°43.780'N   7°10.300'E    82.5 km  67°
    finish:  HOOLST        51°09.280'N   5°08.950'E   154.5 km 246°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL     @ 08:24:28 UTC,   312 m
    punt 1:  SENDEN        @ 10:30:54 UTC,   990 m :  176.8 km   83.9 km/h
    punt 2:  HORST NL      @ 11:39:50 UTC,  1186 m :  110.5 km   96.2 km/h
    punt 3:  BORKENBERGE   @ 12:25:35 UTC,  1039 m :   91.9 km  120.5 km/h
    punt 4:  HORST NL      @ 13:32:14 UTC,  1165 m :   91.9 km   82.7 km/h
    punt 5:  HALTERN       niet gerond
    afbreekpunt: 51°12.435'N   5°55.038'E  @ 13:32:14 UTC, 1165 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        471.0 km
Duur van de proef:        05:07:46
Gemiddelde snelheid:      91.8 km/h
Start hoogte:             309 m
Hoogte passeren start:    312 m
Hoogte aan break-punt:    1165 m
Hoogteverlies over proef: -856 m
Totale score afstand:     471.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.0 km
Been 1:   57.5 km
Been 2:   89.9 km
Totaal:  205.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:22:14 UTC
    einde: 14:38:10 UTC
    duur:  06:15:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     240 m @ 09:00:42 UTC
    hoog punt:    1526 m @ 12:34:26 UTC
    hoogtewinst:  1286 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:49:32  bearing 80.3°
    Tweede punt: 14:25:50  bearing 34.7°
    Totale hoek: -45.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10637

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs