CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1011,2 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 280.6 km Score: 1011,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
#vliegenalseenboma met daadkrachtbeperking. De week ervoor toch nog even vlucht het instrumentenpaneel onder handen genomen: volledig opschuren, wat extra glasvezelmatten, herspuiten, electriciteit wat aanpassen, bluetooth module... In de eerste plaats was het dus vooral een invliegdag, werkt alles nog zoals het moet. Daar liep het direct al mis. Na de start bleef de LX om een of andere reden hangen (geen kaart, bevrozen schermen). Na meermaals herstarten was het euvel na enig tijd weg. De mentale herstart kwam er echter niet. In zekere mate ook door de twijfel van hoe nu juist de grens restrictie te interpreteren. Initieel binnen de grens gebleven en het ronddobberen was daarmee begonnen. Gevolg track niet optimaal voor de beperkte kilometers. Na enkel uren op de radio gehoord te hebben dat er toch wel wat volk in NL hing, niet aan de verleiding kunnen weerstaan en toch ook maar (wel binnen glijratio van EBWE). Voor in te vliegen was het weer perfect, volgende keer poging tot serieuser proef.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

TXDR 7000 in NL. Gilze RMZ uitgeluisterd.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/LYBiyAh8UuYkCZW2A
Igc-file: 2021-04-03-LXV-2P3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2021
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2p3
Logger file:    2021-04-03-LXV-2P3-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:43:48
Duurvlucht     : 05:42:59
Vrije vlucht   :  280.6 km
Fasttrack      :   66.2 kmh
Hoogtewinst    : 1036.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.586'N   457.083'E
    tijd: 10:57:46 UTC
    alti: -111 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.749'N   458.100'E =  76 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:58:35 UTC
    alti: 493 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.525'N   456.940'E = 236 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:41:34 UTC
    alti: -97 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:43:48
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5128.080'N   502.712'E  @ 11:11:28 UTC,   740 m
    punt 1:  5119.574'N   443.756'E  @ 11:49:38 UTC,   821 m
    punt 2:  5052.445'N   509.795'E  @ 12:46:57 UTC,  1100 m
    punt 3:  5134.189'N   440.634'E  @ 14:25:23 UTC,  1074 m
    punt 4:  5115.972'N   503.660'E  @ 14:55:26 UTC,   963 m
    punt 5:  5126.527'N   441.830'E  @ 15:43:11 UTC,   880 m
    Finish:  5114.697'N   505.524'E  @ 16:20:21 UTC,  1158 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.1 km 234 @  42.5 km/h
    been 2:   58.8 km 149 @  61.5 km/h
    been 3:   84.5 km 337 @  51.5 km/h
    been 4:   43.1 km 142 @  86.0 km/h
    been 5:   32.0 km 308 @  40.2 km/h
    been 6:   35.2 km 128 @  56.8 km/h
Afgelegde afstand:                   280.6 km
Duur:                                05:08:53
Gemiddelde snelheid:                 54.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 19.2 km
Starthoogte:                         418.0 m
Finishhoogte:                        1158.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -740 m
Totale score afstand:                280.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5102.307'N   518.541'E = 148 46.7 km van vertrek
    tijd:    13:06:05 UTC
    alti:    782 m
Finishpunt
    pos.:    5122.953'N   456.027'E = 226 1.7 km van vertrek
    tijd:    15:06:05 UTC
    alti:    302 m
Grootste afstand in 2 uur: 132.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    66.2 km/h
Hoogteverlies:             480 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 761.6 km  GELDIG
    vertrek:                000.000'N   000.000'E
    start:   RAVELS        5121.550'N   459.350'E
    punt 1:  GUTERSLOH     5155.383'N   818.383'E   238.0 km  73
    punt 2:  WEERT BRUG    5114.950'N   540.950'E   196.7 km 249
    punt 3:  ASCHEBERG     5147.900'N   737.960'E   148.5 km  65
    finish:  LOMMEL WIND   5111.903'N   514.976'E   178.4 km 249
    landing:                000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 12:05:10 UTC,   975 m
    punt 1:  GUTERSLOH     niet gerond
    afbreekpunt: 5105.403'N   518.153'E  @ 12:32:09 UTC, 951 m : 9.8 km 21.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        9.8 km
Duur van de proef:        00:26:59
Gemiddelde snelheid:      21.9 km/h
Start hoogte:             369 m
Hoogte passeren start:    975 m
Hoogte aan break-punt:    951 m
Hoogteverlies over proef: -582 m
Totale score afstand:     9.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   35.7 km
Been 1:   36.1 km
Been 2:   28.0 km
Totaal:   99.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:58:35 UTC
    einde: 16:41:34 UTC
    duur:  05:42:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     226 m @ 15:53:50 UTC
    hoog punt:    1262 m @ 16:16:06 UTC
    hoogtewinst:  1036 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:46:55  bearing 93.4
    Tweede punt: 14:25:29  bearing 10.1
    Totale hoek: -83.3

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7420

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs