CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-03-2021 -- Bert VAN EYKEN -- 1313,7 punten

Database gegevens:

Datum: 27-03-2021 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 377.7 km Score: 1313,7 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Veel wind, tot 53km/u en dat klopte. 150km/u op de ASI was 200km/u GS. Springen tussen straten was moeilijk met veel zakken, in het noorden en oosten volop sneeuwbuien. Maar eens onder een straat was het stijgen homogeen en betrouwbaar. Met dank aan de verkeersleiding om over Antwerpen te mogen vliegen in een zwever, ik voelde me een klein beetje "Ramy Yanetz over de Golden Gate bridge" toen ik boven linkeroever hing ;-). Transponder Bru info > SQ2000 > Bru APP > Ant Twr > Bru DEP , de co÷rdinatie verliep vlot en probleemloos, er was amper verkeer. In het oosten Steven tegen gekomen en in formatie een straat gevolgd die richting Lier lag, deze keer met toelating van Bru info en SQ7000, echter door inkomend verkeer plots moeten afbreken. Na de eerste request onmiddellijk 180░ gedraaid, nog 40km/u wind in het gat en beginnen zakken, maar dat was blijkbaar niet snel genoeg met een gestresseerde situatie als gevolg. De communicatie was suboptimaal maar gelukkig zijn er extra communicatielijnen. Het is zeer fijn dat dit af en toe kan. (1x op 22j boven HET stad hangen!)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder Bru info > SQ2000 > Bru APP > Ant Twr > Bru DEP , de co÷rdinatie verliep vlot en probleemloos, er was amper verkeer. In het oosten Steven tegen gekomen en in formatie een straat gevolgd die richting Lier lag, deze keer met toelating van Bru info en SQ7000, echter door inkomend verkeer plots moeten afbreken.

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-03-27-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-03-2021
Weerkaart: Weerkaart van 27-03-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/03/2021
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2021-03-27-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:02:31
Duurvlucht     : 05:01:37
Vrije vlucht   :  377.7 km
Fasttrack      :   94.8 kmh
Driehoek       :  154.4 km
Hoogtewinst    : 1463.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51░00.338'N   5░04.014'E
    tijd: 11:56:34 UTC
    alti: -70 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51░00.028'N   5░03.402'E = 231░ 0.9 km van vertrek
    tijd: 11:57:28 UTC
    alti: 401 m
Landingspunt 
    pos.: 51░00.337'N   5░04.091'E =  91░ 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:59:05 UTC
    alti: -91 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:02:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50░59.949'N   5░03.271'E  @ 11:57:43 UTC,   390 m
    punt 1:  50░59.548'N   5░37.158'E  @ 12:17:26 UTC,  1303 m
    punt 2:  51░13.621'N   5░05.084'E  @ 12:53:24 UTC,  1010 m
    punt 3:  51░14.500'N   5░33.216'E  @ 13:08:39 UTC,  1656 m
    punt 4:  51░13.996'N   4░11.426'E  @ 14:37:39 UTC,  1396 m
    punt 5:  51░03.103'N   5░39.911'E  @ 15:25:00 UTC,  1625 m
    Finish:  51░03.488'N   4░49.232'E  @ 16:27:59 UTC,  1566 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   39.7 km  91░ @ 120.7 km/h
    been 2:   45.6 km 305░ @  76.1 km/h
    been 3:   32.8 km  87░ @ 129.0 km/h
    been 4:   95.2 km 270░ @  64.2 km/h
    been 5:  105.2 km 101░ @ 133.3 km/h
    been 6:   59.2 km 271░ @  56.4 km/h
Afgelegde afstand:                   377.7 km
Duur:                                04:30:16
Gemiddelde snelheid:                 83.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 18.2 km
Starthoogte:                         387.0 m
Finishhoogte:                        1566.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1179 m
Totale score afstand:                377.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51░13.636'N   4░13.879'E = 293░ 63.5 km van vertrek
    tijd:    14:35:22 UTC
    alti:    1488 m
Finishpunt
    pos.:    51░00.125'N   5░07.533'E =  95░ 4.1 km van vertrek
    tijd:    16:35:22 UTC
    alti:    586 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.8 km/h
Hoogteverlies:             902 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1006.7 km  GELDIG
    vertrek:                    0░00.000'N   0░00.000'E
    start:   BALEN KEIHEUVEL   51░10.833'N   5░13.250'E
    punt 1:  BORKENBERGE       51░46.800'N   7░17.283'E   158.3 km  64░
    punt 2:  N_LEIPZIG         51░41.750'N  11░59.450'E   324.9 km  90░
    punt 3:  AACHEN MERZBRUC   50░49.383'N   6░11.183'E   416.5 km 259░
    finish:  WEELDE            51░23.650'N   4░57.550'E   106.9 km 307░
    landing:                    0░00.000'N   0░00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN KEIHEUVEL   @ 12:51:53 UTC,   905 m
    punt 1:  BORKENBERGE       niet gerond
    afbreekpunt: 51░14.524'N   5░33.208'E  @ 13:08:41 UTC, 1663 m : 23.9 km 85.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        23.9 km
Duur van de proef:        00:16:48
Gemiddelde snelheid:      85.2 km/h
Start hoogte:             387 m
Hoogte passeren start:    905 m
Hoogte aan break-punt:    1663 m
Hoogteverlies over proef: -1276 m
Totale score afstand:     23.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   43.2 km
Been 1:   67.9 km
Been 2:   43.2 km
Totaal:  154.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:57:28 UTC
    einde: 16:59:05 UTC
    duur:  05:01:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     387 m @ 11:57:37 UTC
    hoog punt:    1850 m @ 15:19:05 UTC
    hoogtewinst:  1463 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:17:20  bearing 82.4░
    Tweede punt: 14:37:42  bearing 331.0░
    Totale hoek: -111.4░

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8382

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs