CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-03-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 261,8 punten

Database gegevens:

Datum: 06-03-2021 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus/T Immatriculatie: DKFND
Handicapfactor: 110 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 72 km Score: 261,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Was nog eens fijn: thermiek voelen en straten vliegen. Al heb volgens de prives die vroeger vertrokken het lekkerste uur gemist. Invlieg van de duo, die nog meer gegadigde had dus de pret was in tijd beperkt. Bij terugkomst van brasschaat wel laten vangen door de klassieke "de volgende wolk" en dit meermaals. Lager werd het duidelijk stuk minder.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-03-06-LXV-2P3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-03-2021
Weerkaart: Weerkaart van 06-03-2021



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/03/2021
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2p3
Logger file:    2021-03-06-LXV-2P3-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:27:29
Duurvlucht     : 01:22:39
Vrije vlucht   :   72.0 km
Fasttrack      :   45.2 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.580'N   457.071'E
    tijd: 12:51:06 UTC
    alti: -147 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.827'N   458.122'E =  69 1.3 km van vertrek
    tijd: 12:52:00 UTC
    alti: 487 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.537'N   456.948'E = 241 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:18:35 UTC
    alti: -142 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 01:27:29
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  5125.127'N   501.639'E  @ 13:00:52 UTC,   750 m
    punt 1:  5118.839'N   431.447'E  @ 13:20:47 UTC,   840 m
    Finish:  5115.876'N   501.213'E  @ 14:08:51 UTC,   667 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.9 km 252 @ 111.3 km/h
    been 2:   35.0 km  99 @  43.7 km/h
Afgelegde afstand:                   72.0 km
Duur:                                01:07:59
Gemiddelde snelheid:                 63.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.1 km
Starthoogte:                         530.0 m
Finishhoogte:                        667.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -137 m
Totale score afstand:                72.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5123.931'N   459.377'E =  76 2.8 km van vertrek
    tijd:    12:58:58 UTC
    alti:    803 m
Finishpunt
    pos.:    5123.537'N   456.948'E = 241 0.2 km van vertrek
    tijd:    14:18:35 UTC
    alti:    -142 m
Grootste afstand in 2 uur: 90.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    45.2 km/h
Hoogteverlies:             945 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 761.6 km  GELDIG
    vertrek:                000.000'N   000.000'E
    start:   RAVELS        5121.550'N   459.350'E
    punt 1:  GUTERSLOH     5155.383'N   818.383'E   238.0 km  73
    punt 2:  WEERT BRUG    5114.950'N   540.950'E   196.7 km 249
    punt 3:  ASCHEBERG     5147.900'N   737.960'E   148.5 km  65
    finish:  LOMMEL WIND   5111.903'N   514.976'E   178.4 km 249
    landing:                000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    487 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   22.6 km
Been 1:   24.4 km
Been 2:   18.3 km
Totaal:   65.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:55:56 UTC
    einde: 14:18:35 UTC
    duur:  01:22:39

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     252 m @ 13:42:00 UTC
    hoog punt:     975 m @ 14:04:32 UTC
    hoogtewinst:   723 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:20:49  bearing 3.4
    Tweede punt: 14:08:25  bearing 43.0
    Totale hoek: 39.6

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5202

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2021 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs