CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-07-2020 -- Steven THIELEMANS -- 876,3 punten

Database gegevens:

Datum: 26-07-2020 Type proef: VV
Toestel: Discus/bM/bT Immatriculatie: OO-YCE
Handicapfactor: 107 Klasse: Standaard
Piloot: Steven THIELEMANS Club: DAC
Afstand: 234.4 km Score: 876,3 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
invliegen discus

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-26-LXV-6GQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 26-07-2020



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/07/2020
Piloot:         DAC
Zweefvliegtuig: OO-YCE
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6gq
Logger file:    2020-07-26-LXV-6GQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:13:09
Duurvlucht     : 05:12:28
Vrije vlucht   :  234.4 km
Fasttrack      :   94.3 kmh
Driehoek       :  143.0 km
Hoogtewinst    : 1200.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5100.336'N   504.012'E
    tijd: 10:02:19 UTC
    alti: 25 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5100.091'N   503.417'E = 237 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:03:00 UTC
    alti: 478 m
Landingspunt 
    pos.: 5100.337'N   504.094'E =  89 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:15:28 UTC
    alti: 7 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:13:09
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5053.400'N   459.265'E  @ 10:14:11 UTC,   780 m
    punt 1:  5106.346'N   502.526'E  @ 12:30:35 UTC,   695 m
    punt 2:  5059.938'N   544.878'E  @ 13:16:38 UTC,  1289 m
    punt 3:  5058.752'N   500.952'E  @ 13:53:11 UTC,  1076 m
    punt 4:  5101.238'N   529.886'E  @ 14:08:41 UTC,  1311 m
    punt 5:  5114.175'N   508.572'E  @ 14:32:30 UTC,  1105 m
    Finish:  5053.118'N   508.521'E  @ 15:06:32 UTC,   761 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.3 km   9 @  10.7 km/h
    been 2:   50.9 km 103 @  66.3 km/h
    been 3:   51.4 km 268 @  84.5 km/h
    been 4:   34.2 km  82 @ 132.2 km/h
    been 5:   34.6 km 314 @  87.0 km/h
    been 6:   39.0 km 180 @  68.8 km/h
Afgelegde afstand:                   234.4 km
Duur:                                04:52:21
Gemiddelde snelheid:                 48.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.4 km
Starthoogte:                         424.0 m
Finishhoogte:                        761.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -337 m
Totale score afstand:                234.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5101.183'N   505.675'E =  51 2.5 km van vertrek
    tijd:    12:48:45 UTC
    alti:    1037 m
Finishpunt
    pos.:    5102.095'N   506.180'E =  38 4.1 km van vertrek
    tijd:    14:48:45 UTC
    alti:    553 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.3 km/h
Hoogteverlies:             484 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   54.0 km
Been 1:   49.0 km
Been 2:   40.0 km
Totaal:  143.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:03:00 UTC
    einde: 15:15:28 UTC
    duur:  05:12:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     202 m @ 12:41:02 UTC
    hoog punt:    1402 m @ 14:14:34 UTC
    hoogtewinst:  1200 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:32:31  bearing 50.8
    Tweede punt: 15:06:32  bearing 92.0
    Totale hoek: 41.2

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5523

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs