CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-09-2020 -- Pieter DAEMS -- 1422,6 punten

Database gegevens:

Datum: 02-09-2020 Type proef: VV
Toestel: ASH 26/E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 117 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 416.1 km Score: 1422,6 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Onverwachts een leuk dagje! Op tijd geland voor een andere vlucht. Merci Tim (weeral ...)!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT in TMZ - Para zones bij Seppe niet actief - bij crossing TMA en CTR KB in contact

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-09-02-NAV-8OM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-09-2020
Weerkaart: Weerkaart van 02-09-2020



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/09/2020
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 8om
Logger file:    2020-09-02-NAV-8OM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:16:07
Duurvlucht     : 04:13:24
Vrije vlucht   :  416.1 km
Fasttrack      :  113.3 kmh
Hoogtewinst    : 1010.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.736'N   512.836'E
    tijd: 10:09:11 UTC
    alti: -16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5111.082'N   514.535'E =  72 2.1 km van vertrek
    tijd: 10:11:54 UTC
    alti: 418 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.813'N   513.029'E =  58 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:25:18 UTC
    alti: -4 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:16:07
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5110.853'N   515.446'E  @ 10:24:18 UTC,   687 m
    punt 1:  5135.956'N   433.238'E  @ 11:10:36 UTC,   972 m
    punt 2:  5057.385'N   523.875'E  @ 12:03:50 UTC,  1061 m
    punt 3:  5135.835'N   434.344'E  @ 12:56:14 UTC,   926 m
    punt 4:  5110.953'N   507.583'E  @ 13:33:20 UTC,   983 m
    punt 5:  5130.268'N   439.166'E  @ 14:01:08 UTC,  1142 m
    Finish:  5110.506'N   514.982'E  @ 14:23:18 UTC,   225 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.6 km 314 @  87.5 km/h
    been 2:   92.6 km 140 @ 104.4 km/h
    been 3:   91.7 km 321 @ 104.9 km/h
    been 4:   60.1 km 140 @  97.2 km/h
    been 5:   48.7 km 318 @ 105.1 km/h
    been 6:   55.4 km 131 @ 150.0 km/h
Afgelegde afstand:                   416.1 km
Duur:                                03:59:00
Gemiddelde snelheid:                 104.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte:                         331.0 m
Finishhoogte:                        225.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          106 m
Totale score afstand:                416.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5110.997'N   512.155'E = 301 0.9 km van vertrek
    tijd:    12:22:10 UTC
    alti:    1252 m
Finishpunt
    pos.:    5110.432'N   513.346'E = 134 0.8 km van vertrek
    tijd:    14:22:10 UTC
    alti:    212 m
Grootste afstand in 2 uur: 226.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.3 km/h
Hoogteverlies:             1040 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:11:54 UTC
    einde: 14:25:18 UTC
    duur:  04:13:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     331 m @ 10:15:24 UTC
    hoog punt:    1341 m @ 13:53:52 UTC
    hoogtewinst:  1010 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:10:40  bearing 3.5
    Tweede punt: 12:03:48  bearing 84.2
    Totale hoek: 80.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7814

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs