CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-07-2020 -- Wim AKKERMANS -- 3255,7 punten

Database gegevens:

Datum: 21-07-2020 Type proef: VV
Toestel: ASH 26/E Immatriculatie: DKWHB
Handicapfactor: 117 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 952.3 km Score: 3255,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB dicht bij vertrek en aankomst. Klaring om Beek te crossen 2x uitluisteren tmz,s met transponder code.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-21-LXV-4YE-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Proef ingegeven door de Jury wegens onvolledig pilootnaam declaratie. Bevestiging door Eddy sportcommissaris. 18679

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 21-07-2020



IGC File gegevens:

133 Declaratie onvolledig (gecheckt)

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/07/2020
Piloot:         
Zweefvliegtuig: 
Toestel type:       Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 4ye
Logger file:    2020-07-21-LXV-4YE-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXNAV,ON,INTERNAL ACOUSTIC - PEAK 8KHZ
ENL Threshold:  400

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:42:23
Duurvlucht     : 10:34:21
Vrije vlucht   :  952.3 km
Fasttrack      :  116.0 kmh
Opgegeven proef:  605.2 km
Driehoek       :  565.5 km
Hoogtewinst    : 1778.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5110.991'N   513.684'E
    tijd: 07:29:13 UTC
    alti: -72 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5111.624'N   512.054'E = 302 2.2 km van vertrek
    tijd: 07:37:15 UTC
    alti: 912 m
Landingspunt 
    pos.: 5110.836'N   513.146'E = 245 0.7 km van vertrek
    tijd: 18:11:36 UTC
    alti: -68 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 10:42:23
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 8.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5111.624'N   512.054'E  @ 07:37:15 UTC,   912 m
    punt 1:  5057.131'N   620.122'E  @ 08:43:01 UTC,   665 m
    punt 2:  5153.851'N  1103.342'E  @ 11:57:49 UTC,  1351 m
    punt 3:  5039.591'N   923.425'E  @ 14:02:52 UTC,  1608 m
    punt 4:  5119.744'N   840.822'E  @ 14:53:36 UTC,  1353 m
    punt 5:  5106.971'N   522.308'E  @ 17:50:50 UTC,   970 m
    Finish:  5116.507'N   511.617'E  @ 18:05:45 UTC,   671 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   83.9 km 108 @  76.6 km/h
    been 2:  344.7 km  70 @ 106.2 km/h
    been 3:  180.2 km 221 @  86.4 km/h
    been 4:   89.6 km 327 @ 106.0 km/h
    been 5:  232.3 km 265 @  78.7 km/h
    been 6:   21.6 km 325 @  87.0 km/h
Afgelegde afstand:                   952.3 km
Duur:                                10:28:30
Gemiddelde snelheid:                 90.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.5 km
Starthoogte:                         912.0 m
Finishhoogte:                        671.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          241 m
Totale score afstand:                952.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5118.369'N   755.190'E =  85 188.4 km van vertrek
    tijd:    10:00:17 UTC
    alti:    1350 m
Finishpunt
    pos.:    5152.012'N  1100.087'E =  77 407.7 km van vertrek
    tijd:    12:00:17 UTC
    alti:    1207 m
Grootste afstand in 2 uur: 232.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   116.0 km/h
Hoogteverlies:             143 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1007.1 km  GELDIG
    vertrek:                        000.000'N   000.000'E
    start:   BALEN KEIHEUVEL       5110.833'N   513.250'E
    punt 1:  LINNICH BOSLAR UL     5057.767'N   620.283'E    82.0 km 107
    punt 2:  HALBERSTADT DOM       5153.783'N  1102.933'E   343.6 km  71
    punt 3:  NIDDA A D HELMSBERG   5024.317'N   859.267'E   219.8 km 222
    punt 4:  BRILON BF             5123.900'N   834.517'E   114.2 km 345
    punt 5:  JUELICH A44XRUR       5056.300'N   620.550'E   164.3 km 253
    finish:  BALEN KEIHEUVEL       5110.833'N   513.250'E    83.1 km 289
    landing:                        000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN KEIHEUVEL       @ 07:38:28 UTC,   821 m
    punt 1:  LINNICH BOSLAR UL     @ 08:43:04 UTC,   673 m :   82.0 km   76.1 km/h
    punt 2:  HALBERSTADT DOM       @ 11:57:53 UTC,  1347 m :  343.6 km  105.8 km/h
    punt 3:  NIDDA A D HELMSBERG   niet gerond
    afbreekpunt: 5039.626'N   923.293'E  @ 14:02:56 UTC, 1609 m : 179.6 km 86.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        605.2 km
Duur van de proef:        06:24:28
Gemiddelde snelheid:      94.5 km/h
Start hoogte:             821 m
Hoogte passeren start:    821 m
Hoogte aan break-punt:    1609 m
Hoogteverlies over proef: -788 m
Totale score afstand:     605.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  248.8 km
Been 1:  158.3 km
Been 2:  158.3 km
Totaal:  565.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:37:15 UTC
    einde: 18:11:36 UTC
    duur:  10:34:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     345 m @ 08:05:36 UTC
    hoog punt:    2123 m @ 13:58:30 UTC
    hoogtewinst:  1778 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:02:52  bearing 92.5
    Tweede punt: 18:05:45  bearing 49.7
    Totale hoek: -42.8

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Declaratie onvolledig (gecheckt)
Rekentijd 44402

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs