CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-08-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 1958,6 punten

Database gegevens:

Datum: 07-08-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 543.5 km Score: 1958,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Het is hier vaak vliegen in blokken van enkele dagen: enkele dagen opbouwend weer, totdat het te veel van het goede is en onweer komt. Vandaag 3de dag van de opbouw dus ze voorspelde best ok. Toch maar eens een poging om een OP te vliegen. Eerste been ging weer vlot (berg af), tweede been een stuk trager. Initieel nog wel ok maar ondanks dat de baro het niet echt verraad met +4000m toch was het niet zo simpel. Lange steken waarbij je onderweg niet veel tegen kwam. Met de 4200m bij plampinet toch maar even neus naar de Jaffreau gezet. Daar niet direct de bel gevonden en even getwijfeld, en zelfs terug gevlogen, wat te doen. Bij +4000m toch maar beslist om door te gaan. Point Ronce was een teleurstelling en dat ging werken worden omdat hij niet werkte. De snelheid op het been ging daar en helemaal uit. Paar keer de helling af vliegen wachten op de bel die los kwam. Turbulent uiteindelijk de 4000m kunnen halen en dan maar verder aan Charbonnel. Niet enkel ik maar ook andere hadden er geen goed oog op. De proef was to lavana centrale +4300m en de opleining leek nog wel ok. Dus toch maar tegen beter weten in doorgevlogen. De terugweg ging vlot. Opnieuw naar het noorden weer maar eens de fout gemaakt bij 3 Eveche voor de directe overstap over col allos (overkomt me te veel naar mijn goesting), en dus weer tijd verloren. Had niet goed nagedacht bij de proef en moest nog eens naar Peyrol. Met de verloren tijd op tweede been zou ik er pas om 18u40 of zo zijn. Denk dat ik nog niet zo laat in de vallei van st crepin was geweest. De zon zakt wat het ziet heel sterk verslechterd . Even getwijfeld wat te doen, en toen ik de bel bij col de var niet direct vond toch maar afgebroken (om iets na 18u). Denk dat het uiteindelijk wel had gelukt, de wolken bleven er nog lang mooi uit zien. Maar ga dat is praat na "de chicken run". Doel was om +500 OP te doen om klassement te verbeteren, dan maar +500 VV van gemaakt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Protocol proberen te volgen

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/a39z2BT2WttecAy99
Igc-file: 2020-08-07-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-08-2020
Weerkaart: Weerkaart van 07-08-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/08/2020
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2020-08-07-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:31:55
Duurvlucht     : 06:24:37
Vrije vlucht   :  543.5 km
Fasttrack      :  115.8 kmh
Opgegeven proef:  441.2 km
Driehoek       :  158.1 km
Hoogtewinst    : 2606.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.215'N   636.822'E
    tijd: 10:47:01 UTC
    alti: 1054 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4424.715'N   638.810'E =  43 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:54:19 UTC
    alti: 1986 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.230'N   636.578'E = 275 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:18:56 UTC
    alti: 1067 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:31:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4426.145'N   640.542'E  @ 11:05:39 UTC,  2719 m
    punt 1:  4403.079'N   619.565'E  @ 11:32:48 UTC,  1968 m
    punt 2:  4524.814'N   710.343'E  @ 13:58:45 UTC,  3994 m
    punt 3:  4402.989'N   619.726'E  @ 15:16:30 UTC,  2344 m
    punt 4:  4435.363'N   645.711'E  @ 16:04:22 UTC,  3170 m
    punt 5:  4415.142'N   626.260'E  @ 16:33:11 UTC,  2769 m
    Finish:  4433.399'N   650.396'E  @ 17:01:18 UTC,  3334 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   51.0 km 213 @ 112.8 km/h
    been 2:  165.6 km  24 @  68.1 km/h
    been 3:  165.6 km 204 @ 127.8 km/h
    been 4:   69.2 km  30 @  86.7 km/h
    been 5:   45.5 km 215 @  94.7 km/h
    been 6:   46.6 km  43 @  99.4 km/h
Afgelegde afstand:                   543.5 km
Duur:                                05:55:39
Gemiddelde snelheid:                 91.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.1 km
Starthoogte:                         1961.0 m
Finishhoogte:                        3334.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1373 m
Totale score afstand:                543.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4515.094'N   704.622'E =  21 102.8 km van vertrek
    tijd:    14:12:32 UTC
    alti:    4251 m
Finishpunt
    pos.:    4426.561'N   646.820'E =  65 14.6 km van vertrek
    tijd:    16:12:33 UTC
    alti:    3159 m
Grootste afstand in 2 uur: 231.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.8 km/h
Hoogteverlies:             1092 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 674.5 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   GD EPERV   4426.799'N   637.982'E
    punt 1:  COUPE S    4403.215'N   619.716'E    50.0 km 209
    punt 2:  LEVANNA    4524.632'N   710.317'E   164.9 km  24
    punt 3:  COUPE S    4403.215'N   619.716'E   164.9 km 204
    punt 4:  PEYROLLE   4456.499'N   638.182'E   101.7 km  14
    punt 5:  COUPE S    4403.215'N   619.716'E   101.7 km 194
    finish:  VISO MT    4440.066'N   705.332'E    91.3 km  41
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GD EPERV   @ 11:11:58 UTC,  3271 m
    punt 1:  COUPE S    @ 11:32:56 UTC,  1951 m :   50.0 km  143.1 km/h
    punt 2:  LEVANNA    @ 13:58:45 UTC,  3994 m :  164.9 km   67.9 km/h
    punt 3:  COUPE S    @ 15:16:30 UTC,  2344 m :  164.9 km  127.3 km/h
    punt 4:  PEYROLLE   niet gerond
    afbreekpunt: 4435.375'N   645.566'E  @ 16:04:30 UTC, 3162 m : 61.4 km 76.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        441.2 km
Duur van de proef:        04:52:32
Gemiddelde snelheid:      90.5 km/h
Start hoogte:             1961 m
Hoogte passeren start:    3271 m
Hoogte aan break-punt:    3162 m
Hoogteverlies over proef: -1201 m
Totale score afstand:     441.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   69.5 km
Been 1:   44.3 km
Been 2:   44.4 km
Totaal:  158.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:19 UTC
    einde: 17:18:56 UTC
    duur:  06:24:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1827 m @ 11:37:17 UTC
    hoog punt:    4433 m @ 13:48:48 UTC
    hoogtewinst:  2606 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9574

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs