CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2020 -- Benjamin HEYLEN -- 918,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2020 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XL/T Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 111 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 204 km Score: 918,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JIM GIJBELS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na eerst vakkundig te zijn afgezopen voor wat een grote vlucht diende te worden, toch een snelle start kunnen maken. KB was uitermate behulpzaam en liet ons rustig ons ding doen. Fantastisch! Eens onder de straten ging het met de rugwind snel tot aan de Maas en nog sneller tot aan de Rijn. Hoe dichter we bij ons keerpunt kwamen, hoe meer uitspreiding er kwam. Onze 2 ls!'en die wat voorop vlogen gaven echter geen fantastisch stijgen door. Rustig verder dobberend onder de straten ging het vrijwel probleemloos, tot aan die ene nodige oversteek. Daar hebben we een sterke daallijn niet kunnen keren en kwamen we te laag om opnieuw aansluiting te vinden. Na even de hoop te hebben gehad de dag te hebben gered, hadden we het niet veel later toch aan ons broek. De turbo.... Ik heb nochtans hard mn best gedaan die niet te hoeven trekken! Eenmaal terug aan de wolkenbasis ging het weer vanzelf onder de straten. deze keer wind op deed de Duo z'n massa het heel goed. Het was bijna te gemakkelijk met af en toe een dikke bel om weer helemaal tegen de wolk gezogen te worden Vanaf de Maas tot thuis snapte ik er weer helemaal niks van. Varios die fel uitslaan, sturen in de richting van de opgeduwde vleugel, indraaien....en weg was het. We kregen niets meer rond gedraaid. Even werd het nog spannend om thuis te geraken en kort bij huis toch even een beetje bijgedraaid voor een gerust gemoed. Geen pottenbreker kwa afstand, maar zeker een heel leuke vlucht. Thanks Jim

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ctc KB 4000ft approved in TMA en crossing PAMPA. in NL xpdr 7000, xpdr 6101 met uitluisteren waar nodig alsook 6104. Terugweg opnieuw xpdr 6101 - 7000 in NL, Contact Bxl Info = KB gesloten, G1 niet actief wegens andere Mil Actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-29-NAV-H4N-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2020
Piloot:         HEYLEN BEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: h4n
Logger file:    2020-07-29-NAV-H4N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  315

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:09:03
Duurvlucht     : 02:47:25
Vrije vlucht   :  210.9 km
Fasttrack      :  105.6 kmh
Opgegeven proef:  204.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.259'N   522.808'E
    tijd: 09:35:03 UTC
    alti: -31 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5058.267'N   520.737'E = 270 2.4 km van vertrek
    tijd: 09:39:29 UTC
    alti: 612 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.232'N   522.601'E = 258 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:44:06 UTC
    alti: -28 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:09:03
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 11.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5058.262'N   520.561'E  @ 09:39:37 UTC,   616 m
    punt 1:  5112.955'N   550.517'E  @ 10:10:21 UTC,  1199 m
    punt 2:  5126.747'N   613.749'E  @ 10:30:01 UTC,  1239 m
    punt 3:  5130.507'N   630.016'E  @ 10:40:31 UTC,  1298 m
    punt 4:  5137.375'N   643.536'E  @ 10:49:01 UTC,   979 m
    punt 5:  5145.525'N   731.081'E  @ 11:16:36 UTC,  1170 m
    Finish:  5153.367'N   756.154'E  @ 11:43:56 UTC,   363 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.3 km  52 @  86.6 km/h
    been 2:   37.2 km  46 @ 113.4 km/h
    been 3:   20.1 km  70 @ 114.8 km/h
    been 4:   20.2 km  51 @ 142.3 km/h
    been 5:   56.8 km  74 @ 123.6 km/h
    been 6:   32.3 km  63 @  70.8 km/h
Afgelegde afstand:                   210.9 km
Duur:                                02:04:19
Gemiddelde snelheid:                 101.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 205.0 km
Starthoogte:                         609.0 m
Finishhoogte:                        363.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          246 m
Totale score afstand:                210.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5058.286'N   521.820'E = 272 1.2 km van vertrek
    tijd:    09:45:40 UTC
    alti:    1115 m
Finishpunt
    pos.:    5153.532'N   754.930'E =  59 203.9 km van vertrek
    tijd:    11:45:01 UTC
    alti:    285 m
Grootste afstand in 2 uur: 211.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.6 km/h
Hoogteverlies:             830 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 757.8 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT / KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  VERSMOLD           5202.600'N   808.800'E   226.5 km  57
    punt 2:  TERLET             5203.432'N   555.464'E   152.4 km 271
    punt 3:  VERSMOLD           5202.600'N   808.800'E   152.4 km  90
    finish:  HASSELT KIEWIT     5058.200'N   522.500'E   226.5 km 239
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT / KIEWIT   @ 09:45:58 UTC,  1112 m
    punt 1:  VERSMOLD           niet gerond
    afbreekpunt: 5153.418'N   756.058'E  @ 11:44:01 UTC, 359 m : 204.0 km 103.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        204.0 km
Duur van de proef:        01:58:03
Gemiddelde snelheid:      103.7 km/h
Start hoogte:             606 m
Hoogte passeren start:    1112 m
Hoogte aan break-punt:    359 m
Hoogteverlies over proef: 247 m
Totale score afstand:     204.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:56:41 UTC
    einde: 14:44:06 UTC
    duur:  02:47:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     743 m @ 12:35:01 UTC
    hoog punt:    1578 m @ 13:01:36 UTC
    hoogtewinst:   835 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:45:52  bearing 82.6
    Tweede punt: 10:48:31  bearing 61.8
    Totale hoek: -20.8

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5338

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs