CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-07-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 1993,5 punten

Database gegevens:

Datum: 31-07-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 553.2 km Score: 1993,5 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Overduidelijk mijn persoonlijk record verste punt noord verbroken. Vanaf dag 1 dat ik bergvlieg is tot achter Aosta geraken voor mijn een doel/iconische iets geweest. Misschien omdat er niet zo veel KAC'ers daar ooit zijn gaan draaien, of omdat het in mijn ogen toch wel een streek door de Alpen is en je door meerdere valleien moet met elk hun speciallekes en anders weer. De dag begon anders met naar Barcelo normen lang wachten. Er was maar 1 sleper ter beschikking en de voorspelling was goed dus veel volk. Na de briefing in piste en was 7de in de rij maar duurde toch nog tot na 13u eer ik de lucht in kon. Tot plampinet ging het niet echt vlot (69km/u). Wilde aansluiten maken met rochbrun maar lukt niet direct. Eens aan plampinet ging het plafont naar boven en beslit om de moriennen in te gaan. Point ronce ging wel, charbonelle voor de verandering niet. Dan maar de albaron proberen. Stillaan werd het tijd om te beslissen of ik over col de carro ging steken of niet. In eerste instantie heel even terug gevlogen maar met voldoende hoogte toch maar de sprong en dat was de goede beslissing. Aan de grand paradise zat een dikke bel die me hoog bracht. Keerpunt grivola genomen maar het zag er goed uit aan de overkant van Aosta. Nog nooit maakte ik de sprong. Beslist om de OP te laten voor wat het was en op verkenning te gaan. Al bij al zonder problemen de sprong kunnen maken. Even twijfel om naar de Mount Blanc te gaan maar dat toch maar niet gedaan. Dan maar stukje verkenning richitng Matherhorn. Vliegen tussen die twee iconische bergen het is iets speciaal. Uiteindelijk toch maar stukje voor Matherhorn terug gedraaid, dat is voor een volgende keer. Het was 15u30 en mijn indicatie om stillaan terug te gaan zodat er genoeg tijd over blijft. Terugweg ging goed. Parcour ging iets minder dus niet echt veel zuid gegaan. Been richting st crepin gestopt nadat ik 2 bliksems zag vlak bij en het overduideijk aan het regen was boven de Ecrins en het daar echt donker was. Dus gelukkig op tijd terug gedraaid om zonder problemen thuis te geraken. Nog even was jojo en in de vallei. Lekker dagje.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Protocol proberen te volgen

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/a39z2BT2WttecAy99
Igc-file: 2020-07-31-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 31-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/07/2020
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2020-07-31-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:07:56
Duurvlucht     : 06:00:13
Vrije vlucht   :  553.2 km
Fasttrack      :  115.9 kmh
Opgegeven proef:  304.1 km
Driehoek       :  172.4 km
Hoogtewinst    : 2352.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 4423.216'N   636.837'E
    tijd: 11:05:03 UTC
    alti: 1052 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 4425.247'N   639.017'E =  37 4.7 km van vertrek
    tijd: 11:12:46 UTC
    alti: 2075 m
Landingspunt 
    pos.: 4423.230'N   636.518'E = 274 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:12:59 UTC
    alti: 1066 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:07:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  4424.942'N   638.919'E  @ 11:14:54 UTC,  2142 m
    punt 1:  4550.203'N   728.218'E  @ 13:24:05 UTC,  4115 m
    punt 2:  4411.515'N   630.102'E  @ 15:10:02 UTC,  2826 m
    punt 3:  4438.876'N   641.447'E  @ 15:55:37 UTC,  3620 m
    punt 4:  4419.003'N   620.265'E  @ 16:25:46 UTC,  3038 m
    punt 5:  4430.086'N   653.248'E  @ 16:49:06 UTC,  3643 m
    Finish:  4423.029'N   627.175'E  @ 17:02:49 UTC,  2180 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  170.6 km  22 @  79.3 km/h
    been 2:  198.1 km 203 @ 112.2 km/h
    been 3:   52.9 km  16 @  69.6 km/h
    been 4:   46.3 km 217 @  92.1 km/h
    been 5:   48.4 km  65 @ 124.3 km/h
    been 6:   37.0 km 249 @ 161.8 km/h
Afgelegde afstand:                   553.2 km
Duur:                                05:47:55
Gemiddelde snelheid:                 95.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.8 km
Starthoogte:                         2055.0 m
Finishhoogte:                        2180.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -125 m
Totale score afstand:                553.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    4523.802'N   710.775'E =  21 120.8 km van vertrek
    tijd:    12:53:14 UTC
    alti:    3783 m
Finishpunt
    pos.:    4425.744'N   623.387'E = 285 18.5 km van vertrek
    tijd:    14:53:17 UTC
    alti:    2361 m
Grootste afstand in 2 uur: 231.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.9 km/h
Hoogteverlies:             1422 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 706.1 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   GD EPERV   4426.799'N   637.982'E
    punt 1:  GRIVOLA    4535.899'N   715.299'E   137.1 km  21
    punt 2:  MONTDINI   4350.933'N   615.883'E   209.6 km 202
    punt 3:  PLAMPINE   4501.166'N   640.449'E   134.1 km  14
    punt 4:  COUPE S    4403.215'N   619.716'E   110.8 km 194
    punt 5:  GUILLAUM   4435.499'N   625.499'E    60.3 km   7
    finish:  COUPEN     4406.400'N   620.816'E    54.2 km 187
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GD EPERV   @ 11:18:55 UTC,  2357 m
    punt 1:  GRIVOLA    @ 13:24:54 UTC,  4001 m :  137.1 km   65.3 km/h
    punt 2:  MONTDINI   niet gerond
    afbreekpunt: 4411.515'N   630.102'E  @ 15:10:02 UTC, 2826 m : 167.0 km 95.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        304.1 km
Duur van de proef:        03:51:07
Gemiddelde snelheid:      78.9 km/h
Start hoogte:             2055 m
Hoogte passeren start:    2357 m
Hoogte aan break-punt:    2826 m
Hoogteverlies over proef: -771 m
Totale score afstand:     304.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   74.9 km
Been 1:   48.3 km
Been 2:   49.2 km
Totaal:  172.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:12:46 UTC
    einde: 17:12:59 UTC
    duur:  06:00:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2055 m @ 11:12:58 UTC
    hoog punt:    4407 m @ 13:50:20 UTC
    hoogtewinst:  2352 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8646

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs