CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-07-2020 -- Tom CONINGS -- 768,9 punten

Database gegevens:

Datum: 30-07-2020 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XL/T Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 111 Klasse: Motor
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 170.7 km Score: 768,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: RIK VANDEN BOER
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
leerrijke dag in de DUO met Rik!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL climb to 4500ft and crossing approved. XPNDR7000 entire flight. crossing EHBK approved after holding east of the field. G1 active on return

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-30-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 30-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/07/2020
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2020-07-30-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  465

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:22:24
Duurvlucht     : 03:07:44
Vrije vlucht   :  172.6 km
Fasttrack      :   69.2 kmh
Opgegeven proef:  170.7 km
Driehoek       :  260.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.237'N   522.203'E
    tijd: 10:35:46 UTC
    alti: -20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5058.734'N   523.953'E =  66 2.2 km van vertrek
    tijd: 10:41:18 UTC
    alti: 612 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.236'N   522.416'E =  90 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:58:10 UTC
    alti: 0 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:22:24
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 14.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  5058.089'N   522.348'E  @ 10:54:30 UTC,   684 m
    punt 1:  5117.093'N   557.299'E  @ 11:40:25 UTC,   991 m
    punt 2:  5121.930'N   612.753'E  @ 11:56:17 UTC,  1060 m
    punt 3:  5102.947'N   622.714'E  @ 12:31:44 UTC,   504 m
    punt 4:  5048.134'N   617.956'E  @ 13:01:37 UTC,   961 m
    Finish:  5031.261'N   628.167'E  @ 13:56:05 UTC,  1038 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.9 km  49 @  70.4 km/h
    been 2:   20.1 km  63 @  75.9 km/h
    been 3:   37.1 km 162 @  62.7 km/h
    been 4:   28.0 km 191 @  56.3 km/h
    been 5:   33.5 km 159 @  36.9 km/h
Afgelegde afstand:                   172.6 km
Duur:                                03:01:35
Gemiddelde snelheid:                 57.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 92.3 km
Starthoogte:                         686.0 m
Finishhoogte:                        1038.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -352 m
Totale score afstand:                172.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5059.378'N   526.490'E =  67 5.4 km van vertrek
    tijd:    11:04:28 UTC
    alti:    1134 m
Finishpunt
    pos.:    5046.715'N   621.038'E = 107 72.2 km van vertrek
    tijd:    13:04:28 UTC
    alti:    730 m
Grootste afstand in 2 uur: 138.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    69.2 km/h
Hoogteverlies:             404 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 337.8 km  GELDIG
    vertrek:                   000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    73.2 km  53
    punt 2:  SCHLEIDEN        5031.090'N   628.310'E    95.6 km 169
    punt 3:  VENLO AERO       5121.750'N   612.950'E    95.6 km 349
    finish:  HASSELT KIEWIT   5058.200'N   522.500'E    73.2 km 234
    landing:                   000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:54:40 UTC,   660 m
    punt 1:  VENLO AERO       @ 11:56:28 UTC,  1038 m :   72.7 km   70.6 km/h
    punt 2:  SCHLEIDEN        @ 13:56:05 UTC,  1038 m :   94.6 km   47.5 km/h
    punt 3:  VENLO AERO       niet gerond
    afbreekpunt: 5032.809'N   624.800'E  @ 14:00:14 UTC, 820 m : 3.3 km 48.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        170.7 km
Duur van de proef:        03:05:34
Gemiddelde snelheid:      55.2 km/h
Start hoogte:             660 m
Hoogte passeren start:    660 m
Hoogte aan break-punt:    820 m
Hoogteverlies over proef: -160 m
Totale score afstand:     170.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   73.1 km
Been 1:   95.9 km
Been 2:   91.9 km
Totaal:  260.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:53:23 UTC
    einde: 14:01:07 UTC
    duur:  03:07:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     373 m @ 12:25:00 UTC
    hoog punt:    1347 m @ 13:52:53 UTC
    hoogtewinst:   974 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:51:23  bearing 65.0
    Tweede punt: 13:56:09  bearing 106.1
    Totale hoek: 41.1

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6528

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs