CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2020 -- Bert VAN EYKEN -- 4006,1 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2020 Type proef: OP
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 921.4 km Score: 4006,1 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Voor mezelf het maximum er uit gehaald, concentratie was niet top, de wind veel sterker dan ik hoopte, Harz was een obstakel ipv een hulp het dipje op het laatste deel met de hoge bewolking heeft me de laatste bel net doen missen. Sja. Niet erg :-) De timing was bijzonder krap, dinsdagavond werken van 22:00 tot 00:30, woensdag van 21:00 tot 22:00 conf call en in de nacht nog controle & rapportage van de technische interventie. De kinderen waren vanaf 20:00 op het vliegveld met Omi. Dank aan Jeroen voor info KB, Alex voor het lieren, mama voor de oppas, Harry en Pieter voor al de assistentie, al de supporters en iedereen van het onthaalcomité :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR en toelating KB & Beek + TMZ mit HB 6101 en 6102

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-29-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2020
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2020-07-29-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:29:42
Duurvlucht     : 09:37:34
Vrije vlucht   :  934.0 km
Fasttrack      :  131.6 kmh
Opgegeven proef:  921.4 km
Driehoek       :  424.8 km
Hoogtewinst    : 1539.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.399'N   5°04.167'E
    tijd: 07:50:07 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.047'N   5°03.269'E = 238° 1.2 km van vertrek
    tijd: 07:50:52 UTC
    alti: 429 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.304'N   5°04.045'E = 219° 0.2 km van vertrek
    tijd: 18:19:49 UTC
    alti: -39 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 10:29:42
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 20.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.189'N   5°11.680'E  @ 08:02:57 UTC,   810 m
    punt 1:  51°47.220'N   7°17.021'E  @ 09:40:07 UTC,  1011 m
    punt 2:  51°41.745'N  12°00.038'E  @ 12:17:29 UTC,  1712 m
    punt 3:  51°09.219'N   6°59.991'E  @ 16:32:00 UTC,  1197 m
    punt 4:  50°58.674'N   6°31.528'E  @ 17:01:08 UTC,  1296 m
    punt 5:  50°49.944'N   6°21.458'E  @ 17:19:32 UTC,  1335 m
    Finish:  50°52.280'N   5°50.991'E  @ 17:40:31 UTC,   355 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  160.5 km  64° @  99.1 km/h
    been 2:  325.9 km  90° @ 124.3 km/h
    been 3:  352.9 km 262° @  83.2 km/h
    been 4:   38.6 km 240° @  79.4 km/h
    been 5:   20.0 km 216° @  65.3 km/h
    been 6:   36.0 km 277° @ 103.0 km/h
Afgelegde afstand:                   934.0 km
Duur:                                09:37:34
Gemiddelde snelheid:                 97.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 20.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 56.9 km
Starthoogte:                         810.0 m
Finishhoogte:                        355.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          455 m
Totale score afstand:                934.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°30.846'N   6°39.833'E =  62° 124.8 km van vertrek
    tijd:    09:14:02 UTC
    alti:    1219 m
Finishpunt
    pos.:    51°45.726'N  10°20.170'E =  75° 376.1 km van vertrek
    tijd:    11:14:02 UTC
    alti:    999 m
Grootste afstand in 2 uur: 263.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   131.6 km/h
Hoogteverlies:             220 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1006.7 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN KEIHEUVEL   51°10.833'N   5°13.250'E
    punt 1:  BORKENBERGE       51°46.800'N   7°17.283'E   158.3 km  64°
    punt 2:  N_LEIPZIG         51°41.750'N  11°59.450'E   324.9 km  90°
    punt 3:  AACHEN MERZBRUC   50°49.383'N   6°11.183'E   416.5 km 259°
    finish:  WEELDE            51°23.650'N   4°57.550'E   106.9 km 307°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN KEIHEUVEL   @ 08:03:57 UTC,   742 m
    punt 1:  BORKENBERGE       @ 09:40:07 UTC,  1011 m :  158.3 km   98.8 km/h
    punt 2:  N_LEIPZIG         @ 12:17:43 UTC,  1692 m :  324.9 km  123.7 km/h
    punt 3:  AACHEN MERZBRUC   @ 17:26:49 UTC,  1063 m :  416.5 km   80.9 km/h
    finish:   WEELDE            niet gerond
    afbreekpunt: 50°52.280'N   5°50.991'E  @ 17:40:31 UTC, 355 m : 21.6 km 94.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        921.4 km
Duur van de proef:        09:36:34
Gemiddelde snelheid:      95.9 km/h
Start hoogte:             742 m
Hoogte passeren start:    742 m
Hoogte aan break-punt:    355 m
Hoogteverlies over proef: 387 m
Totale score afstand:     921.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  118.9 km
Been 1:  186.9 km
Been 2:  118.9 km
Totaal:  424.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:02:57 UTC
    einde: 17:40:31 UTC
    duur:  09:37:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     381 m @ 08:12:40 UTC
    hoog punt:    1920 m @ 12:52:55 UTC
    hoogtewinst:  1539 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:06:10  bearing 57.4°
    Tweede punt: 17:26:55  bearing 93.8°
    Totale hoek: 36.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 50990

	
Ken EVENS op 30-07-2020 om 11:40
Knap gevlogen Bert!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs