CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-07-2020 -- Geert DE PALMENAER -- 2189,5 punten

Database gegevens:

Datum: 20-07-2020 Type proef: OP
Toestel: Ventus 1 Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 481.7 km Score: 2189,5 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vanwege werkrooster zat er geen lange vlucht in. Het mooie weer boven N Belgie was toch te verleidelijk om niks te doen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

+weekendluchtruim G1/G2

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-20-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 20-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/07/2020
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231 17M
Toestel type:   VENTUS CM (17.6)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2020-07-20-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:25:40
Duurvlucht     : 05:21:17
Vrije vlucht   :  496.4 km
Fasttrack      :  101.8 kmh
Opgegeven proef:  481.7 km
Hoogtewinst    : 1412.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5115.904'N   445.297'E
    tijd: 11:11:08 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5116.229'N   444.473'E = 302 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:15:31 UTC
    alti: 426 m
Landingspunt 
    pos.: 5115.918'N   445.212'E = 285 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:36:48 UTC
    alti: -49 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:25:40
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5116.117'N   444.049'E  @ 11:25:39 UTC,   642 m
    punt 1:  5105.668'N   547.596'E  @ 12:13:14 UTC,  1170 m
    punt 2:  5123.103'N   433.026'E  @ 13:11:18 UTC,   810 m
    punt 3:  5107.531'N   547.975'E  @ 14:09:51 UTC,  1445 m
    punt 4:  5123.823'N   440.851'E  @ 15:05:15 UTC,  1387 m
    punt 5:  5108.750'N   544.824'E  @ 15:54:31 UTC,  1302 m
    Finish:  5115.987'N   443.944'E  @ 16:33:43 UTC,   240 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   76.5 km 104 @  96.5 km/h
    been 2:   92.6 km 291 @  95.7 km/h
    been 3:   91.9 km 108 @  94.1 km/h
    been 4:   83.7 km 292 @  90.7 km/h
    been 5:   79.5 km 110 @  96.8 km/h
    been 6:   72.2 km 281 @ 110.5 km/h
Afgelegde afstand:                   496.4 km
Duur:                                05:08:04
Gemiddelde snelheid:                 96.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         352.0 m
Finishhoogte:                        240.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          112 m
Totale score afstand:                496.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5122.398'N   432.925'E = 310 18.8 km van vertrek
    tijd:    13:16:22 UTC
    alti:    1403 m
Finishpunt
    pos.:    5115.366'N   501.210'E =  93 18.5 km van vertrek
    tijd:    15:16:25 UTC
    alti:    901 m
Grootste afstand in 2 uur: 203.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.8 km/h
Hoogteverlies:             502 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 486.7 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALL   5115.883'N   445.200'E
    punt 1:  MAASEIK MARKT      5105.683'N   547.500'E    75.0 km 104
    punt 2:  WUUSTWEZEL KERK    5123.317'N   435.900'E    89.5 km 292
    punt 3:  OPHOVEN KERK       5107.617'N   548.117'E    88.9 km 109
    punt 4:  LOENHOUT A1 AB00   5123.700'N   440.833'E    83.8 km 291
    punt 5:  KINROOI KERK       5108.783'N   544.533'E    79.1 km 110
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   5115.883'N   445.200'E    70.4 km 281
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALL   @ 11:29:53 UTC,  1021 m
    punt 1:  MAASEIK MARKT      @ 12:13:14 UTC,  1170 m :   74.5 km  103.2 km/h
    punt 2:  WUUSTWEZEL KERK    @ 13:10:44 UTC,   792 m :   88.5 km   92.4 km/h
    punt 3:  OPHOVEN KERK       @ 14:09:54 UTC,  1441 m :   87.9 km   89.2 km/h
    punt 4:  LOENHOUT A1 AB00   @ 15:05:18 UTC,  1376 m :   82.8 km   89.6 km/h
    punt 5:  KINROOI KERK       @ 15:54:33 UTC,  1306 m :   78.1 km   95.1 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   @ 16:33:22 UTC,   317 m :   69.9 km  108.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        481.7 km
Duur van de proef:        05:03:29
Gemiddelde snelheid:      95.2 km/h
Start hoogte:             352 m
Hoogte passeren start:    1021 m
Hoogte passeren finish:   317 m
Hoogteverlies over proef: 35 m
Totale score afstand:     481.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   34.8 km
Been 1:   22.2 km
Been 2:   22.1 km
Totaal:   79.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:15:31 UTC
    einde: 16:36:48 UTC
    duur:  05:21:17

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     352 m @ 11:18:40 UTC
    hoog punt:    1764 m @ 15:46:05 UTC
    hoogtewinst:  1412 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:11:45  bearing 76.8
    Tweede punt: 13:13:22  bearing 4.7
    Totale hoek: -72.0

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6264

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs