CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-07-2020 -- Glenn HOSTENS -- 2072,8 punten

Database gegevens:

Datum: 21-07-2020 Type proef: VV
Toestel: ASW 19 Immatriculatie: D-6925
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 518.2 km Score: 2072,8 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Man man wat een dag weer. Zeer goede luchtmassa. Eerst 75 km naar de Nederlandse grens continu onder de 700 m onder de TMA's door en tussen de pompen zakte het standaard -4 :( maar gelukkig steeg het in de pompen ook +3 ŕ 4 :) Dan door naar Venlo en wat een zaligheid om eindelijk tot aan de basis te mogen stijgen. Ook eerste keer Venlo gezien en wat een verlaten veld buiten mijn verwachtingen maarja iedereen zal al overland geweest zijn haha. Dan naar het volgende keerpunt Linnich en stukje doorgevlogen omdat het zeer goed was maar helaas werd het al snel blauw dus rap teruggedraaid het goede weer in. Terug in Venlo kon ik nog niet naar België wegens de militairen en hun F16's. Dus nog door naar Wesel, allemaal top weer daar, mss had ik beter geen been naar het zuiden moeten leggen.. Redelijk goede timing om dan terug te draaien dus maar 5 minuutjes aan de gesloten Belgisch/Nederlandse grens moeten wachten (nee ik had geen goesting om er nog eens laag onderdoor te vliegen). Opgegeven proef dan afgebroken om de vrije vlucht te optimaliseren om misschien mijn eerste 500 te halen :)) Hop naar de 750 :)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Beauvechain: MOU Goetsenhoven geactiveerd tijdens de vlucht; Sint-Truiden uitgeluisterd; para Zwartberg uitgeluisterd; Kleine Brogel uitgeluisterd; XPDR 7000 in Nederland; XPDR op Niederrhein gezet + frequentie uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-21-LXN-G97-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 21-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/07/2020
Piloot:         GLENN.HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-6925
Toestel type:   ASW 19    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: g97
Logger file:    2020-07-21-LXN-G97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:53:57
Duurvlucht     : 08:50:31
Vrije vlucht   :  518.2 km
Fasttrack      :   83.3 kmh
Opgegeven proef:  315.3 km
Driehoek       :  255.3 km
Hoogtewinst    : 1443.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.744'N   4°57.504'E
    tijd: 09:59:23 UTC
    alti: -19 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.551'N   4°59.172'E = 100° 2.0 km van vertrek
    tijd: 10:02:49 UTC
    alti: 555 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.890'N   4°57.449'E = 347° 0.3 km van vertrek
    tijd: 18:53:20 UTC
    alti: -11 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:53:57
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.308'N   4°56.818'E  @ 10:11:52 UTC,   767 m
    punt 1:  51°21.869'N   6°13.067'E  @ 11:41:58 UTC,  1139 m
    punt 2:  50°56.060'N   6°20.539'E  @ 12:15:45 UTC,  1231 m
    punt 3:  51°34.549'N   6°24.578'E  @ 13:14:07 UTC,  1103 m
    punt 4:  50°31.383'N   4°57.890'E  @ 15:10:55 UTC,  1417 m
    punt 5:  50°59.871'N   5°38.237'E  @ 16:14:07 UTC,  1184 m
    Finish:  50°42.536'N   4°54.791'E  @ 17:15:31 UTC,  1155 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  111.9 km  52° @  74.5 km/h
    been 2:   48.6 km 170° @  86.4 km/h
    been 3:   71.5 km   4° @  73.5 km/h
    been 4:  154.9 km 221° @  79.5 km/h
    been 5:   71.0 km  42° @  67.4 km/h
    been 6:   60.3 km 238° @  58.9 km/h
Afgelegde afstand:                   518.2 km
Duur:                                07:03:39
Gemiddelde snelheid:                 73.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.4 km
Starthoogte:                         555.0 m
Finishhoogte:                        1155.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -600 m
Totale score afstand:                518.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°26.880'N   6°13.430'E =  49° 115.7 km van vertrek
    tijd:    13:32:23 UTC
    alti:    1311 m
Finishpunt
    pos.:    50°47.079'N   5°07.045'E =  87° 11.2 km van vertrek
    tijd:    15:32:23 UTC
    alti:    1076 m
Grootste afstand in 2 uur: 166.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.3 km/h
Hoogteverlies:             235 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 381.6 km  GELDIG
    vertrek: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    start:   GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  VENLO      51°21.830'N   6°12.900'E   109.3 km  53°
    punt 2:  LINNICH    50°57.760'N   6°20.280'E    45.5 km 169°
    punt 3:  VENLO      51°21.830'N   6°12.900'E    45.5 km 349°
    punt 4:  GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E   109.3 km 234°
    punt 5:  HASSEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    36.0 km  54°
    finish:  GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E    36.0 km 235°
    landing: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSVEN   @ 10:13:25 UTC,   651 m
    punt 1:  VENLO      @ 11:42:02 UTC,  1141 m :  109.3 km   74.0 km/h
    punt 2:  LINNICH    @ 12:15:37 UTC,  1237 m :   45.5 km   81.2 km/h
    punt 3:  VENLO      @ 13:15:39 UTC,  1358 m :   45.5 km   45.4 km/h
    punt 4:  GOETSVEN   @ 17:15:03 UTC,  1152 m :  109.3 km   27.4 km/h
    punt 5:  HASSEWIT   niet gerond
    afbreekpunt: 50°45.495'N   5°06.316'E  @ 17:48:19 UTC, 1249 m : 5.8 km 10.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        315.3 km
Duur van de proef:        07:34:54
Gemiddelde snelheid:      41.6 km/h
Start hoogte:             555 m
Hoogte passeren start:    651 m
Hoogte aan break-punt:    1249 m
Hoogteverlies over proef: -694 m
Totale score afstand:     315.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.5 km
Been 1:  110.6 km
Been 2:   73.2 km
Totaal:  255.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:02:49 UTC
    einde: 18:53:20 UTC
    duur:  08:50:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     392 m @ 11:04:21 UTC
    hoog punt:    1835 m @ 16:35:43 UTC
    hoogtewinst:  1443 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:13:39  bearing 60.0°
    Tweede punt: 15:10:51  bearing 141.0°
    Totale hoek: 81.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6233

	
Bart HUYGEN op 22-07-2020 om 08:33
Proficiat, Glenn. Nu nog eens voor het brevet ;-)

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs