CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-07-2020 -- Joris VANDERPUTTEN -- 1922,5 punten

Database gegevens:

Datum: 13-07-2020 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 453.7 km Score: 1922,5 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een weer weer in Frankrijk! Uitgestelde start wegens een kwaaie nevel die de hele ochtend Noord-Frankrijk in zijn greep hield. Dus eerst wat krabbelen in gezapige blauwe bellen tot ver voorbij forêt de Mormal (Nouvion-en-Thiérache voor de kenners). Daar beetje afzien zoals gewoonlijk op de scheiding tussen beide, maar wat een bellen nadien... Wel soms uitdrogend, maar met een plafond >2000m en bijna elk pluisje dat gaf gaan we niet klagen... Terugkeren was weer wat moeizamer doordat de laatste 70km terug door het blauw waren. Maar dankzij de vriendelijke controleur was zelfs dat geen breekpunt...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Chièvres niet actief, doorklimmen in TMA dankzij transponder en vriendelijke controleur. In terugkomen dankzij diezelfde controleur LFA Golf1 actief en een rechtstreekse terugkeur van Beloeil naar Geraardsbergen door TMA brussel.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-13-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 13-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/07/2020
Piloot:         J VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2020-07-13-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:52:35
Duurvlucht     : 04:48:42
Vrije vlucht   :  472.4 km
Fasttrack      :  112.9 kmh
Opgegeven proef:  453.7 km
Hoogtewinst    : 2050.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.428'N   3°51.957'E
    tijd: 11:05:50 UTC
    alti: -82 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°44.621'N   3°50.037'E = 236° 2.7 km van vertrek
    tijd: 11:09:43 UTC
    alti: 455 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.301'N   3°51.848'E = 209° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:58:25 UTC
    alti: -59 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:52:35
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.528'N   3°52.241'E  @ 11:14:48 UTC,   343 m
    punt 1:  50°21.816'N   3°36.972'E  @ 11:58:55 UTC,  1071 m
    punt 2:  49°57.140'N   3°49.844'E  @ 12:33:55 UTC,  1039 m
    punt 3:  48°42.729'N   3°43.683'E  @ 13:48:28 UTC,  2181 m
    punt 4:  50°23.451'N   3°55.252'E  @ 15:37:14 UTC,  1539 m
    punt 5:  50°32.504'N   3°42.104'E  @ 15:47:54 UTC,  1083 m
    Finish:  50°45.576'N   3°51.659'E  @ 15:56:54 UTC,    59 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   49.2 km 202° @  67.0 km/h
    been 2:   48.2 km 161° @  82.7 km/h
    been 3:  138.1 km 183° @ 111.2 km/h
    been 4:  187.2 km   4° @ 103.3 km/h
    been 5:   22.9 km 317° @ 128.7 km/h
    been 6:   26.7 km  25° @ 178.2 km/h
Afgelegde afstand:                   472.4 km
Duur:                                04:42:06
Gemiddelde snelheid:                 100.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         329.0 m
Finishhoogte:                        59.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          270 m
Totale score afstand:                472.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°42.356'N   3°47.349'E = 183° 117.1 km van vertrek
    tijd:    12:54:10 UTC
    alti:    2022 m
Finishpunt
    pos.:    49°44.733'N   3°50.755'E = 181° 112.5 km van vertrek
    tijd:    14:54:14 UTC
    alti:    1945 m
Grootste afstand in 2 uur: 225.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   112.9 km/h
Hoogteverlies:             77 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 453.7 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN   50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  SEZANNE GARE     48°42.900'N   3°43.767'E   226.8 km 183°
    finish:  GERAARDSBERGEN   50°45.150'N   3°51.950'E   226.8 km   2°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN   @ 11:23:05 UTC,   617 m
    punt 1:  SEZANNE GARE     @ 13:48:26 UTC,  2181 m :  226.8 km   93.6 km/h
    finish:  GERAARDSBERGEN   @ 15:56:36 UTC,   -63 m :  226.8 km  106.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        453.7 km
Duur van de proef:        04:33:31
Gemiddelde snelheid:      99.5 km/h
Start hoogte:             213 m
Hoogte passeren start:    617 m
Hoogte passeren finish:   -63 m
Hoogteverlies over proef: 276 m
Totale score afstand:     453.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   25.2 km
Been 1:   25.2 km
Been 2:   39.5 km
Totaal:   89.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:09:43 UTC
    einde: 15:58:25 UTC
    duur:  04:48:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     213 m @ 11:17:05 UTC
    hoog punt:    2263 m @ 13:44:35 UTC
    hoogtewinst:  2050 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:15:46  bearing 253.4°
    Tweede punt: 13:48:20  bearing 192.8°
    Totale hoek: -60.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9927

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs