CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-07-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 3442,8 punten

Database gegevens:

Datum: 12-07-2020 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 764.3 km Score: 3442,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Mijn grootste vlucht ooit 820km, en ook eindelijk mijn FAI 750km. Na al die jaren viel het eindelijk eens op zijn plaats. De track zal geen schoonheidsprijs willen maar ging vol voor het FAI diploma, dus ook geen extra keerpunten om OP km te sprokelen. Gisteren bij het terugdraaien vandaag al een beetje in gedachte. Voor de verandering dit weekend twee keer als eerste in de startrij, geen excuses meer dus. Had vooraf schema gemaakt van de doorkomtijden en net binnen startvenster kunnen vertrekken. Vanaf de lier ging het direct ok, niet super maar kon lekker verder dobberen. Door de bocht rond Eindhoven was het verwacht dat de snelheid op eerste OP been wat minder ging zijn. Eerst keerpunt mooi volgens schema. Tweede been ging echt goed en snelheid kunnen maken. Het bleef er mooi uit zien dus begon al beetje te hopen. Enkel 2 mindere nacht met niet echt goede slaap en vooral de bicky burger friet van gisteren speelde me de eerste uren wel wat parte. Gelukkkig kwam ik er door en ebte dat wat weg. Op weg naar het laatste keerpunt nog altijd op schema dus nu was het moment om het er gewoon op te wagen. Waar ik de vorige keren dan telkens terug draaien om op "zeker" te spelen was nu de mindset wel goed. Tot daar ging het zoals voorzien, lucht zag er nog goed uit en naar mijn gevoel ging Venlo halen zeker kunnen dus ophalen zou niet zo heel ver zijn geweest. Heel even had ik nog schrik van het kleine beetje cirrus dat binnen kan. Mijn schema klopte perfect en met de klein omweg door eindhoven de kaap van de 800km eindelijk gerond. Merci aan het Weelde ZOP en grond team (zoals koen en pieter op de lier).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, uitluisteren brogel 134.480 Neiderhein telkens 6101 128.505, uitluisteren Sedenhorst 126.730

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/XpMA8gzymuHZjo7Q8
Igc-file: 2020-07-12-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 12-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/07/2020
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2020-07-12-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:26:30
Duurvlucht     : 09:25:34
Vrije vlucht   :  820.6 km
Fasttrack      :  105.9 kmh
Opgegeven proef:  764.3 km
Driehoek       :  125.2 km
Hoogtewinst    : 1256.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5123.575'N   457.063'E
    tijd: 08:22:38 UTC
    alti: -98 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5123.785'N   457.995'E =  70 1.1 km van vertrek
    tijd: 08:23:34 UTC
    alti: 457 m
Landingspunt 
    pos.: 5123.908'N   458.347'E =  67 1.6 km van vertrek
    tijd: 17:49:08 UTC
    alti: -76 m
Afstand take-off tot landing: 1.6
Totale vluchtduur: 09:26:30
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5123.785'N   457.995'E  @ 08:23:34 UTC,   457 m
    punt 1:  5114.091'N   510.131'E  @ 08:46:32 UTC,   774 m
    punt 2:  5155.464'N   818.571'E  @ 11:33:48 UTC,  1013 m
    punt 3:  5114.855'N   540.728'E  @ 13:27:27 UTC,  1371 m
    punt 4:  5147.997'N   738.135'E  @ 15:15:29 UTC,  1089 m
    punt 5:  5110.262'N   508.115'E  @ 17:26:05 UTC,  1252 m
    Finish:  5126.586'N   455.988'E  @ 17:44:16 UTC,   383 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.8 km 142 @  59.7 km/h
    been 2:  230.8 km  69 @  82.8 km/h
    been 3:  197.3 km 249 @ 104.1 km/h
    been 4:  149.1 km  65 @  82.8 km/h
    been 5:  187.2 km 249 @  86.0 km/h
    been 6:   33.4 km 335 @ 110.2 km/h
Afgelegde afstand:                   820.6 km
Duur:                                09:20:42
Gemiddelde snelheid:                 87.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.7 km
Starthoogte:                         457.0 m
Finishhoogte:                        383.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          74 m
Totale score afstand:                820.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5154.262'N   813.842'E =  75 234.0 km van vertrek
    tijd:    11:38:57 UTC
    alti:    1125 m
Finishpunt
    pos.:    5120.479'N   555.877'E =  94 68.5 km van vertrek
    tijd:    13:38:59 UTC
    alti:    989 m
Grootste afstand in 2 uur: 211.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.9 km/h
Hoogteverlies:             136 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 764.3 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
    start:   RAVELS     5121.549'N   459.349'E
    punt 1:  GUTERSLO   5155.382'N   818.383'E   238.0 km  73
    punt 2:  WEERT BR   5114.949'N   540.950'E   196.7 km 249
    punt 3:  ASCHEBER   5147.899'N   737.959'E   148.5 km  65
    finish:  KEIHEUVE   5110.851'N   513.245'E   181.0 km 249
    landing: NO_NAME     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS     @ 08:29:35 UTC,   541 m
    punt 1:  GUTERSLO   @ 11:33:48 UTC,  1013 m :  238.0 km   77.5 km/h
    punt 2:  WEERT BR   @ 13:27:27 UTC,  1371 m :  196.7 km  103.8 km/h
    punt 3:  ASCHEBER   @ 15:15:25 UTC,  1090 m :  148.5 km   82.5 km/h
    finish:  KEIHEUVE   @ 17:18:09 UTC,   903 m :  181.0 km   88.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        764.3 km
Duur van de proef:        08:48:34
Gemiddelde snelheid:      86.8 km/h
Start hoogte:             427 m
Hoogte passeren start:    541 m
Hoogte passeren finish:   903 m
Hoogteverlies over proef: -476 m
Totale score afstand:     764.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   35.1 km
Been 1:   35.1 km
Been 2:   55.1 km
Totaal:  125.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:23:34 UTC
    einde: 17:49:08 UTC
    duur:  09:25:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     427 m @ 08:24:30 UTC
    hoog punt:    1683 m @ 14:51:58 UTC
    hoogtewinst:  1256 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:09:14  bearing 66.4
    Tweede punt: 17:44:24  bearing 27.2
    Totale hoek: -39.2

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9912

	
Niel DEIJGERS op 13-07-2020 om 07:54
Ferm gevlogen Dries! Ge ziet op tijd vertrekken dat loont ;-)
Hugo JANSEN op 13-07-2020 om 10:32
Eersteklas Dries!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs