CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-07-2020 -- Benjamin HEYLEN -- 2618,4 punten

Database gegevens:

Datum: 12-07-2020 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 752.8 km Score: 2618,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Ik ben blij dat ik eindelijk eens een fatsoenlijke afstand heb kunnen vliegen. Weliswaar is het vertrek op Kiewit altijd iets later mogelijk dan de jongens van de Keiheuvel, en stond ik nr 4 in de rij... was het in't begin rustig dobberen en de oplijningen volgen zonder teveel gas te geven wegens het nog wat zwakke stijgen...misschien een beetje geremd door de signalen van de Keiheuvelboys die al een heel stuk verder zaten en het moeilijk hadden. Uiteindelijk toch vlot Munster voorbij en dan richting Seppe. Tot daar alles prima. Ventus voor het eerst op 500kg gevlogen en dat ging lekker. Eens Seppe gerond in mn typische 'halfwegdip' gekomen, Ken even uit het oog verloren, de bel niet kunnen pakken, waardoor we toch zeker een half uur heb verloren, het is te zeggen, dat ik heb verkloot. Bedankt voor het wachten Ken!! Dankzij zijn coaching weer op gang, een paar mooie bellen aangegeven maar toch moeten afstappen van onze OP van 835km. Een eventueel idee om via Borken-Hoxfeld de proef tot thuis te vliegen stapten we ook vanaf wegens het uitblijven van deftig stijgen. De bocht rond Niederrhein gemaakt waarbij Langen Info voor de beste Flarm-Info werkte die ik ook al gehoord heb ;-). Eens weer ter hoogte van Kiewit toch een been gelegd tot voorbij Dessel-Kanalen. Om uiteindelijk toch die 750 op de teller te krijgen had Ken het idee om bij het huiswaarts vliegen Kiewit nogmaals voorbij te gaan. Afgesloten hebben we dit geheel in schoonheid met een formatie fly-by en landing. Many thanks aan Ken voor de coaching!! Many thanks aan Francois voor het vliegtuig!!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 / TMZ Niederrhein XPDR 6101 + uitluisteren Lange 128.500 MHz / CTR Deelen, Gilze-Rijen & Volkel niet actief (Dutch Mil) - contact Bxl Info G2 actief

Blog/fotos: https://www.instagram.com/benheylen/
Igc-file: 2020-07-12-NAV-H4N-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 12-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/07/2020
Piloot:         HEYLEN BEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: h4n
Logger file:    2020-07-12-NAV-H4N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:56:46
Duurvlucht     : 09:53:24
Vrije vlucht   :  752.8 km
Fasttrack      :   94.6 kmh
Opgegeven proef:  569.4 km
Driehoek       :  380.5 km
Hoogtewinst    : 1019.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5058.218'N   522.216'E
    tijd: 08:24:24 UTC
    alti: -100 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5058.524'N   525.251'E =  81 3.6 km van vertrek
    tijd: 08:27:46 UTC
    alti: 503 m
Landingspunt 
    pos.: 5058.225'N   522.734'E =  89 0.6 km van vertrek
    tijd: 18:21:10 UTC
    alti: -77 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 09:56:46
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5058.131'N   522.230'E  @ 08:40:05 UTC,   673 m
    punt 1:  5215.430'N   742.918'E  @ 11:07:25 UTC,   924 m
    punt 2:  5133.340'N   433.021'E  @ 13:42:48 UTC,  1031 m
    punt 3:  5141.891'N   624.321'E  @ 15:31:10 UTC,   851 m
    punt 4:  5104.313'N   527.438'E  @ 17:00:15 UTC,  1203 m
    punt 5:  5115.331'N   505.803'E  @ 17:28:15 UTC,  1163 m
    Finish:  5052.534'N   523.353'E  @ 18:12:30 UTC,   560 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  216.6 km  48 @  88.2 km/h
    been 2:  231.4 km 251 @  89.3 km/h
    been 3:  129.4 km  82 @  71.7 km/h
    been 4:   96.0 km 224 @  64.6 km/h
    been 5:   32.5 km 309 @  69.6 km/h
    been 6:   47.0 km 154 @  63.7 km/h
Afgelegde afstand:                   752.8 km
Duur:                                09:32:25
Gemiddelde snelheid:                 78.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.6 km
Starthoogte:                         459.0 m
Finishhoogte:                        560.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -101 m
Totale score afstand:                752.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5210.897'N   720.391'E =  45 191.8 km van vertrek
    tijd:    11:31:48 UTC
    alti:    1151 m
Finishpunt
    pos.:    5137.819'N   444.425'E = 329 85.6 km van vertrek
    tijd:    13:31:48 UTC
    alti:    1074 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.6 km/h
Hoogteverlies:             77 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 838.0 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   HASSELT / KIEWIT   5058.200'N   522.500'E
    punt 1:  IBBENBUREN         5215.430'N   742.700'E   216.1 km  48
    punt 2:  SEPPE              5133.370'N   433.140'E   231.0 km 251
    punt 3:  STEINFURT          5208.870'N   719.780'E   202.4 km  70
    finish:  HASSELT KIEWIT     5058.200'N   522.500'E   188.5 km 227
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT / KIEWIT   @ 08:40:16 UTC,   643 m
    punt 1:  IBBENBUREN         @ 11:07:32 UTC,   925 m :  216.1 km   88.0 km/h
    punt 2:  SEPPE              @ 13:42:57 UTC,  1008 m :  231.0 km   89.2 km/h
    punt 3:  STEINFURT          niet gerond
    afbreekpunt: 5146.877'N   619.642'E  @ 15:23:10 UTC, 918 m : 122.3 km 73.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        569.4 km
Duur van de proef:        06:42:54
Gemiddelde snelheid:      84.8 km/h
Start hoogte:             459 m
Hoogte passeren start:    643 m
Hoogte aan break-punt:    918 m
Hoogteverlies over proef: -459 m
Totale score afstand:     569.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  114.7 km
Been 1:  106.6 km
Been 2:  159.3 km
Totaal:  380.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:27:46 UTC
    einde: 18:21:10 UTC
    duur:  09:53:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     459 m @ 08:29:01 UTC
    hoog punt:    1478 m @ 14:46:20 UTC
    hoogtewinst:  1019 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:42:50  bearing 3.6
    Tweede punt: 18:12:30  bearing 92.2
    Totale hoek: 88.7

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 19033

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs