CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-07-2020 -- Pieter LIEVENS -- 2022,9 punten

Database gegevens:

Datum: 12-07-2020 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus/T Immatriculatie: OO-YUU
Handicapfactor: 110 Klasse: Motor
Piloot: Pieter LIEVENS Club: VZP
Afstand: 556.3 km Score: 2022,9 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JOHAN LIEVENS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Bedankt Pa voor deze 2 dagen!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBGG Sector 1 XPDR 7000 in NL Woensdrecht & Gilze rijen contact Dutch Mil Regte Heide not active Kleine Brogel uitgeluisterd Golf 1: FL 55

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-12-LXV-KXD-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 12-07-2020



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/07/2020
Piloot:         LIEVENS
Zweefvliegtuig: OOYUU
Toestel type:   DUO DISCUS (PAS)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: kxd
Logger file:    2020-07-12-LXV-KXD-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  492

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:46:19
Duurvlucht     : 07:44:56
Vrije vlucht   :  556.3 km
Fasttrack      :   95.8 kmh
Opgegeven proef:  221.8 km
Driehoek       :  481.9 km
Charronde      :  361.1
Hoogtewinst    : 1322.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5045.027'N   351.541'E
    tijd: 08:48:27 UTC
    alti: -125 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 5045.832'N   351.597'E =   3 1.5 km van vertrek
    tijd: 08:49:50 UTC
    alti: 231 m
Landingspunt 
    pos.: 5045.225'N   351.770'E =  36 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:34:46 UTC
    alti: -109 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 07:46:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5044.389'N   346.979'E  @ 09:04:50 UTC,   650 m
    punt 1:  5114.622'N   352.508'E  @ 10:10:58 UTC,   848 m
    punt 2:  5201.614'N   539.889'E  @ 12:18:06 UTC,   871 m
    punt 3:  5016.858'N   457.090'E  @ 14:53:54 UTC,  1335 m
    punt 4:  5005.754'N   422.538'E  @ 15:23:46 UTC,  1319 m
    punt 5:  5035.424'N   337.310'E  @ 16:19:10 UTC,   979 m
    Finish:  5045.377'N   351.621'E  @ 16:32:42 UTC,    79 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   56.4 km   7 @  51.2 km/h
    been 2:  151.5 km  54 @  71.5 km/h
    been 3:  200.5 km 195 @  77.2 km/h
    been 4:   46.0 km 244 @  92.4 km/h
    been 5:   76.8 km 316 @  83.2 km/h
    been 6:   25.0 km  42 @ 110.8 km/h
Afgelegde afstand:                   556.3 km
Duur:                                07:27:52
Gemiddelde snelheid:                 74.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         230.0 m
Finishhoogte:                        79.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          151 m
Totale score afstand:                556.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5118.031'N   506.102'E =  54 106.5 km van vertrek
    tijd:    13:40:46 UTC
    alti:    1041 m
Finishpunt
    pos.:    5017.278'N   403.057'E = 165 53.2 km van vertrek
    tijd:    15:40:46 UTC
    alti:    1178 m
Grootste afstand in 2 uur: 191.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.8 km/h
Hoogteverlies:             -137 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 620.8 km  GELDIG
    vertrek:                     000.000'N   000.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN O   5045.333'N   351.833'E
    punt 1:  AXEL GLD           5115.317'N   353.600'E    55.6 km   2
    punt 2:  EDE SPOORKRUISIN   5201.700'N   540.150'E   150.0 km  54
    punt 3:  ALPEN A57 BAB006   5133.867'N   629.400'E    76.6 km 132
    punt 4:  MATAGNE PETITE     5006.250'N   438.167'E   208.4 km 219
    punt 5:  RAMECROIX STEENG   5036.150'N   329.367'E    98.7 km 305
    finish:  GERAARDSBERGEN O   5045.333'N   351.833'E    31.5 km  57
    landing:                     000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN O   @ 08:59:18 UTC,   522 m
    punt 1:  AXEL GLD           @ 10:12:10 UTC,   824 m :   55.1 km   45.4 km/h
    punt 2:  EDE SPOORKRUISIN   @ 12:18:06 UTC,   871 m :  149.0 km   71.0 km/h
    punt 3:  ALPEN A57 BAB006   niet gerond
    afbreekpunt: 5152.552'N   548.462'E  @ 12:33:06 UTC, 834 m : 17.6 km 70.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        221.8 km
Duur van de proef:        03:33:48
Gemiddelde snelheid:      62.2 km/h
Start hoogte:             230 m
Hoogte passeren start:    522 m
Hoogte aan break-punt:    834 m
Hoogteverlies over proef: -604 m
Totale score afstand:     221.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  135.0 km
Been 1:  212.0 km
Been 2:  134.9 km
Totaal:  481.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:49:50 UTC
    einde: 16:34:46 UTC
    duur:  07:44:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     230 m @ 08:50:02 UTC
    hoog punt:    1552 m @ 15:15:14 UTC
    hoogtewinst:  1322 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:58:58  bearing 249.4
    Tweede punt: 16:33:02  bearing 250.5
    Totale hoek: 361.1

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 17659

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs