CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-07-2020 -- Tom CONINGS -- 2417,4 punten

Database gegevens:

Datum: 11-07-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 652.7 km Score: 2417,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Leuke vlucht samen met Rik en Simon, lastig vertrek door de corridor en het luchtruim rond St-Truiden. Eerste keer door de corridor richting Ardennen en Frankrijk, jammer dat er terug door naar huis ons niet meer gelukt is. Buitenlanden op een netjes onderhouden privé vliegveldje van Sovet. Eerste buitenlanding met de LS8 ook feit nu!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Cleared to climb in EBLG TMA

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-11-NAV-4QG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 11-07-2020



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/07/2020
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2020-07-11-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:38:51
Duurvlucht     : 08:35:03
Vrije vlucht   :  652.7 km
Fasttrack      :  100.8 kmh
Opgegeven proef:  323.5 km
Driehoek       :  515.5 km
Hoogtewinst    : 1613.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.256'N   5°22.806'E
    tijd: 08:13:20 UTC
    alti: -66 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.914'N   5°20.246'E = 292° 3.2 km van vertrek
    tijd: 08:17:08 UTC
    alti: 577 m
Landingspunt 
    pos.: 50°17.213'N   5°02.285'E = 198° 79.8 km van vertrek
    tijd: 16:52:11 UTC
    alti: 155 m
Afstand take-off tot landing: 79.8
Totale vluchtduur: 08:38:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.298'N   5°22.375'E  @ 08:25:31 UTC,   658 m
    punt 1:  49°50.021'N   4°59.292'E  @ 10:45:52 UTC,  1364 m
    punt 2:  49°09.019'N   4°07.484'E  @ 11:48:21 UTC,  1275 m
    punt 3:  49°42.522'N   2°46.065'E  @ 13:19:36 UTC,  1400 m
    punt 4:  49°13.567'N   4°00.005'E  @ 14:17:18 UTC,  1772 m
    punt 5:  50°10.806'N   5°37.606'E  @ 16:12:47 UTC,  1584 m
    Finish:  50°17.245'N   5°01.816'E  @ 16:46:47 UTC,   603 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  131.3 km 192° @  56.1 km/h
    been 2:   98.4 km 220° @  94.5 km/h
    been 3:  116.4 km 303° @  76.5 km/h
    been 4:  104.2 km 121° @ 108.4 km/h
    been 5:  158.2 km  47° @  82.2 km/h
    been 6:   44.2 km 286° @  78.0 km/h
Afgelegde afstand:                   652.7 km
Duur:                                08:21:16
Gemiddelde snelheid:                 78.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 80.0 km
Starthoogte:                         524.0 m
Finishhoogte:                        603.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -79 m
Totale score afstand:                652.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°37.890'N   2°55.467'E = 230° 229.8 km van vertrek
    tijd:    13:10:33 UTC
    alti:    1485 m
Finishpunt
    pos.:    49°42.748'N   4°52.333'E = 195° 144.6 km van vertrek
    tijd:    15:10:33 UTC
    alti:    1239 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.8 km/h
Hoogteverlies:             246 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 814.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  REIMS            49°13.400'N   4°02.783'E   216.3 km 207°
    punt 2:  AMIENS           49°51.517'N   2°23.167'E   139.4 km 301°
    punt 3:  REIMS            49°13.400'N   4°02.783'E   139.4 km 120°
    punt 4:  SAINT-QUENTIN    49°50.783'N   3°18.567'E    87.4 km 323°
    punt 5:  MONTHERMéE       49°52.870'N   4°44.300'E   102.8 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E   129.3 km  20°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 08:43:39 UTC,   658 m
    punt 1:  REIMS            @ 11:48:11 UTC,  1256 m :  216.3 km   70.3 km/h
    punt 2:  AMIENS           niet gerond
    afbreekpunt: 49°42.522'N   2°46.065'E  @ 13:19:36 UTC, 1400 m : 107.2 km 70.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        323.5 km
Duur van de proef:        04:35:57
Gemiddelde snelheid:      70.3 km/h
Start hoogte:             365 m
Hoogte passeren start:    658 m
Hoogte aan break-punt:    1400 m
Hoogteverlies over proef: -1035 m
Totale score afstand:     323.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  144.3 km
Been 1:  144.3 km
Been 2:  226.8 km
Totaal:  515.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:17:08 UTC
    einde: 16:52:11 UTC
    duur:  08:35:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     365 m @ 08:36:21 UTC
    hoog punt:    1978 m @ 14:45:03 UTC
    hoogtewinst:  1613 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:17:50  bearing 80.5°
    Tweede punt: 13:18:52  bearing 223.3°
    Totale hoek: 142.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18593

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs